Siła rekomendacji. Jak Amazon, Netflix i Spotify skutecznie angażują uwagę użytkowników Warszawa

Czym dziś są systemy rekomendacji w biznesie? Jedynie chłodną matematyką i żelazną logiką algorytmów, czy może czymś więcej? Przeczytaj najnowszą książkę Michaela Schrage’a, badacza innowacji, i poznaj historię rekomendacji od czasów starożytnych wyroczni do współczesnych rozwiązań, które pozwalają …

od 149 Najbliżej: 5,1 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Czym dziś są systemy rekomendacji w biznesie? Jedynie chłodną matematyką i żelazną logiką algorytmów, czy może czymś więcej? Przeczytaj najnowszą książkę Michaela Schrage’a, badacza innowacji, i poznaj historię rekomendacji od czasów starożytnych wyroczni do współczesnych rozwiązań, które pozwalają firmom wiedzieć, jakie produkty, usługi i doświadczenia mogą spodobać się ich klientom! Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili również… czyli jak działają systemy rekomendacji i dlaczego tak bardzo je lubimy? Amazon wie już, jakie książki i artykuły gospodarstwa domowego lubimy i chętnie poleci nam ich jeszcze więcej. YouTube i TikTok zawsze mają w zanadrzu kolejne nagranie, które chcielibyśmy obejrzeć, natomiast Netflix przeanalizował już gruntownie nasze sympatie filmowe i potrafi zasugerować dzieła, które nam się niemal na pewno spodobają – choć sami o nich nie pomyśleliśmy. W coraz większym stopniu technologie zapewniają nam lepsze, szybsze, inteligentniejsze i bardziej spersonalizowane porady niż członkowie naszych rodzin czy bliscy przyjaciele. Jak to możliwe? Michael Schrage, ekspert zajmujący się innowacyjnymi technologiami, wyjaśnia w tej książce, na czym polega działanie systemów rekomendacji, ujawnia technologie, które za nimi stoją, a także pokazuje ich biznesowe znaczenie i zastosowania. Przedstawia też krótkie, ale wnikliwe studia przypadków: cyfrowego serwisu muzycznego Spotify, firmy ByteDance, właściciela serwisu TikTok, oraz internetowego stylisty Stitch Fix. Autor zastanawia się również nad przyszłością systemów rekomendacji: czy pozostawią nas rozczarowanych i uzależnionych od prostych podpowiedzi, czy też pomogą nam odkrywać świat i nas samych – w nowatorski i nieoczekiwany sposób? Z lektury książki Michaela Schrage’a dowiesz się: Co w dzisiejszym, cyfrowym świecie znaczą dla użytkowników rady i rekomendacje? Jak działają nowoczesne systemy rekomendacji – połączenie aspektów psychologicznych z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji Czym są silniki rekomendacji – co je charakteryzuje i jak przebiegał ich rozwój do dnia dzisiejszego? 5 zasad organizacyjnych przesądzających o sukcesie silników rekomendacji: porada, świadomość, ocena, odpowiedzialność, podmiotowość Jak ekonomia behawioralna wpływa na projektowanie i wdrażanie systemów rekomendacji? Sposób przedstawiania rekomendacji a doświadczenia i wrażenia użytkowników – 3 studia przypadków globalnych liderów (Spotify, ByteDance, Stitch Fix) Dlaczego niedocenienie siły rekomendacji może być poważnym błędem dla biznesu? Jaka jest przyszłość rekomendacji – co jeszcze algorytmy mogą polecać oprócz książek, piosenek, filmów i innych produktów? Michael Schrage Pracownik naukowy MIT Sloan School of Management – w ramach Inicjatywy na rzecz Gospodarki Cyfrowej. To ceniony ekspert w dziedzinie innowacji, wskaźników i efektów sieciowych, doradzający w tym obszarze największym firmom, takim jak Mars, Procter & Gamble, Google, Intel, BT, Siemens, NASDAQ, IBM i Alcoa. Wspiera także organizacje zajmujące się bezpieczeństwem narodowym w kwestiach związanych z cyberkonfliktami i cyberbezpieczeństwem. Autor wielu prestiżowych publikacji w magazynach takich jak „Harvard Business Review”, „MIT Sloan Management Review”, „Financial Times”, „The Wall Street Journal”, „Strategy+Business”, „IEEE Software” i „Design Management Journal”, a także książek, w tym: Who Do You Want Your Customers to Become? oraz The Innovator’s Hypothesis: How Cheap Experiments Are Worth More than Good Ideas (MIT Press). Wybitny wykładowca i szkoleniowiec – prowadzi warsztaty poświęcone eksperymentowaniu projektowemu i ryzyku innowacji dla firm, organizacji i programów edukacji kadry kierowniczej na całym świecie. Wielokrotny uczestnik kongresów i konferencji organizowanych przez ICAN Institute.