Alexander Ostatnia Litera Light 2281 Pyzdry

Ostatnia Litera Light Ostatnia Litera w wersji light to gra dla tych co lubią potyczki słowne. Dobierz jak najszybciej nowe słowo w danej kategorii. Sprawdź jakim zasobem słów dysponujesz. Żeby nie było zbyt prosto, losujemy karty kategorii, które wskazują nam jakiej dziedziny mogą dotyczyć …

od 40,14 Najbliżej: 40 km

Liczba ofert: 2

Oferta sklepu

Opis

Ostatnia Litera Light Ostatnia Litera w wersji light to gra dla tych co lubią potyczki słowne. Dobierz jak najszybciej nowe słowo w danej kategorii. Sprawdź jakim zasobem słów dysponujesz. Żeby nie było zbyt prosto, losujemy karty kategorii, które wskazują nam jakiej dziedziny mogą dotyczyć wskazywane przez nas hasła. Gra odbywa się przy użyciu klepsydry lub aplikacji w telefonie. Gracze mają dwie opcje, aby zdobywać kolejne punkty: Gracz podaje słowo z tej samej kategorii, na literę, na którą skończyło się słowo podane przez poprzednika. Przykładowo, gracz wylosował literę "B" i kategorię "Jedzenie i picie", więc mówi "BURAK". Przebieg odpowiedzi może wyglądać tak: Każdy gracz, który udziela odpowiedzi, kładzie jednocześnie swój żeton na odpowiednie miejsce na planszy. W tym wypadku - na zielone pole "Słowo kategorii". Każdy żeton na tym polu to 2 punkty. Gracz podaje dowolne słowo, pod warunkiem, że zaczyna się na literę, na którą skończyło się słowo podane przez poprzednika. Przykładowo, gracz wylosował literę "B" i kategorię "Jedzenie i picie", więc mówi "BURAK". Kolejny gracz niestety nie może znaleźć żadnego słowa na "K", które pasuje do tej kategorii. Mówi więc "KALEJDOSKOP" i kładzie swój żeton na żółte pole "Słowo poza kategorią". Każdy żeton na tym polu to 1 punkt. Następny gracz może znowu powiedzieć słowo na "P" z wysolowanej na początku kategorii, czyli np. "PIEROGI" itd.  W przypadku problemu z odpowiedzią, mogą zdecydować się użyć jokera: Każdy gracz dostaje na początku gry dwa JOKERY - LUSTERECZKO i PRZEDOSTATNIA LITERA. Może ich użyć w momencie, gdy ma problem z udzieleniem odpowiedzi. Dokładne opisy obu kart znajdziesz na następnej stronie. Odpowiedź wraca do osoby, która powiedziała poprzedni wyraz i to ona musi po raz drugi podać pasujące słowo. Na przykład: Kategoria to "Zwierzęta", gracz A podaje słowo "ALIGATOR", gracz B używa JOKERA i mówi "LUSTERECZKO!" i gracz A musi ponownie udzielić odpowiedzi, dopasowując ją do hasła "ALIGATOR", np. mówi "RYŚ" UWAGA! Jeżeli gracze grają w udzielanie odpowiedzi po kolei, to ten JOKER  zmienia kierunek rundy - od jego użycia gracze zaczynają odpowiadać w kierunku przeciwnym do kierunku, który obowiązywał przed użyciem karty.  Możesz podać słowo przy użyciu przedostatniej litery ze słowa poprzednika. Ta opcja przydaje się, gdy gracz musi podać słowo na kłopotliwą literę. Na przykład: kategoria to "Zwierzęta", gracz A mówi słowo "KOŃ", gracz B używa JOKERA i podaje hasło na przedostatnią literę słowa "KOŃ", oczyli na "O" - "ORKA"

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Marka
  • Alexander
Rodzaj
  • Edukacyjne
  • Logiczne
Wiek graczy
  • od 5 lat
Przeznaczenie
  • Uniwersalne
Czas gry
  • Do 2 godzin
Bohater
  • Brak
Minimalna liczba graczy
  • 2
Maksymalna liczba graczy
  • 6
Certyfikaty, opinie, atesty
  • CE
Materiał
  • Karton
Typ
  • Podstawa
Model
  • 2281