Relacja lekarz-pacjent w warunkach dostępu do internetowej informacji o zdrowiu Płock

Tytuł: Relacja lekarz-pacjent w warunkach dostępu do internetowej informacji o zdrowiu. Autorzy: Soboń Magdalena Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego ISBN: 978-83-7972-496-3 Miejsce i rok wydania: Szczecin, 2021 Wydanie: I Ilość stron: 165 Format B5 Internet, stanowiąc rewolucję …

od 28,80 Najbliżej: 43 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Tytuł: Relacja lekarz-pacjent w warunkach dostępu do internetowej informacji o zdrowiu. Autorzy: Soboń Magdalena Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego ISBN: 978-83-7972-496-3 Miejsce i rok wydania: Szczecin, 2021 Wydanie: I Ilość stron: 165 Format B5 Internet, stanowiąc rewolucję w technologiach informacyjno-komunikacyjnych, cieszy się rosnącą popularnością w obszarze wyszukiwania informacji o zdrowiu, które stając się coraz częściej tematem rozmów pacjentów z lekarzami, wpływają na istniejące relacje. W książce pokazano obraz tejże relacji w warunkach dostępu do internetowej informacji wsparty modelem zależności występujących między poszczególnymi jej elementami, łącznie z procesem akceptacji Internetu jako źródła informacji dla celów zdrowia. Ponieważ efektem posiadania informacji zdrowotnej jest nawiązanie przez pacjentów opartych na wiedzy relacji z lekarzem, a przez to kształtowanie bardziej świadomych zachowań, rozpoznano i opisano motywacje, postawy i zachowania pacjentów w zakresie poszukiwanie w Internecie informacji o zdrowiu, ustalono jak internetowa informacja o zdrowiu wpływa na zachowania pacjenta w kontakcie z lekarzem, zbada[1]no postrzeganie przez lekarzy korzystania przez pacjentów z Internetu jako źródła in[1]formacji o zdrowiu oraz przeanalizowano wpływ e-informacji na relację lekarz–pacjent z perspektywy obu stron. W efekcie wykazano związek między informacją o zdrowiu pochodzącą z Internetu a zachowaniem pacjenta i lekarza POZ w reakcji na posiadaną wiedzę. Wskazano na potrzebę właściwego jej kształtowania w związku nie tylko z budowaniem zadowolenia pacjenta, ale jej realnym wpływem na funkcjonowanie POZ. Książka jest adresowana do pracowników ochrony zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem lekarzy POZ i osób prowadzących tego typu placówki, studentów medycyny i kierunków powiązanych z ochroną zdrowia oraz kształcących kadry menedżerskie dla potrzeb sektora ochrony zdrowia. Rozdział 1 Relacja lekarz–pacjent z perspektywy ekonomicznej 1.1. Pacjent jako element rynku usług zdrowotnych 1.2. Zachowania pacjenta w świetle teorii ekonomii 1.3. Specyfika relacji lekarz–pacjent 1.3.1. Więzi i wymiary relacji 1.3.2. Zaufanie jako zasób relacyjny w zdrowiu 1.3.3. Asymetria wiedzy i władzy 1.3.4. Empowerment i empatia 1.4. Związki między opartą na wiedzy relacją lekarz–pacjent a kosztami ochrony zdrowia 1.5. Modele relacji lekarz–pacjent 1.5.1. Charakterystyka wybranych teoretycznych modeli relacji lekarz–pacjent 1.5.2. Nowe zjawiska i problemy w relacji lekarz–pacjent 1.5.3. Komunikacja w relacji lekarz–pacjent Rozdział 2 Internet jako przestrzeń kształtująca relację lekarz–pacjent 2.1. Internet źródłem informacji o zdrowiu 2.2. Problematyka jakości internetowej informacji o zdrowiu 2.3. Postawy i zachowania w kontekście wykorzystywania Internetu jako źródła informacji o zdrowiu 2.3.1. Health literacy w warunkach dostępu do Internetu 2.3.2. Postawy wobec Internetu i e-informacji o zdrowiu 2.3.3. HIS i czynniki kształtujące wykorzystanie internetowej informacji o zdrowiu 2.4. Wybrane modele i teorie poszukiwania informacji o zdrowiu online 2.4.1. Model przekonań zdrowotnych 2.4.2. Teoria uzasadnionego działania i teoria planowanego zachowania 2.4.3. Model akceptacji technologii 2.4.4. Model poszukiwania informacji o zdrowiu w Internecie według E.K. Yuna 2.4.5. Przykłady wykorzystania teorii i modeli poszukiwania online informacji w obszarze zdrowia 2.5. Wpływ pochodzącej z Internetu informacji o zdrowiu na relację lekarz–pacjent Rozdział 3 Badania empiryczne nad relacją lekarz–pacjent w warunkach dostępu do e‑informacji o zdrowiu 3.1. Metodyka i zakres badań 3.1.1. Model koncepcyjny relacji 3.1.2. Metoda i narzędzie badawcze 3.1.3. Charakterystyka badanej zbiorowości 3.2. Pacjent jako użytkownik e-informacji – determinanty, postawy i zachowania 3.3. Relacja lekarz–pacjent z perspektywy pacjenta 3.4. Relacja lekarz–pacjent z perspektywy lekarza 3.5. Model postrzeganej relacji lekarz–pacjent w warunkach dostępu do Internetu jako źródła informacji o zdrowiu 3.5.1. Zależności między zmiennymi – wyniki badań empirycznych 3.5.2. Komentarz do wyników badania nad modelem relacji Zakończenie Bibliografia Spis rysunków i tabel

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Soboń Magdalena
Okładka
  • Miękka
Rok wydania
  • 2021
Ilość stron
  • 165
Tematyka
  • Podręczniki akademickie
ISBN
  • 9788379724963