Mistrz języka C. Najlepsze zasady, praktyki... Płock

Język C mimo upływu lat wciąż wydaje się niezastąpiony. Umożliwia pisanie zwięzłego kodu, który działa szybko mimo niewielkich zasobów sprzętowych. Choć wielu programistów używa C, trudno jest znaleźć eksperckie wskazówki dotyczące programowania w tym języku. Tymczasem w profesjonalnych …

od 33,50 Najbliżej: 43 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Język C mimo upływu lat wciąż wydaje się niezastąpiony. Umożliwia pisanie zwięzłego kodu, który działa szybko mimo niewielkich zasobów sprzętowych. Choć wielu programistów używa C, trudno jest znaleźć eksperckie wskazówki dotyczące programowania w tym języku. Tymczasem w profesjonalnych zastosowaniach podjęcie optymalnych decyzji projektowych warunkuje uzyskanie wysokiej jakości gotowego kodu. To świetna pozycja, dzięki której Twój kod będzie bardziej przejrzysty i łatwiejszy w konserwacji. David Griffiths, autor książki Head First C W tym poradniku, skierowanym do początkujących i doświadczonych programistów języka C, zawarto wiele informacji o podejmowaniu decyzji projektowych, pokazano też krok po kroku, jak wpływają one na tworzenie złożonego oprogramowania. Znajdziesz tu odpowiedzi na trudne pytania o projektowanie struktury programów w C, obsługę błędów czy tworzenie elastycznych interfejsów. Liczne wskazówki i przykłady ułatwią Ci przekładanie wiedzy projektowej na działające implementacje. Druga część książki stanowi omówienie zastosowania licznych wzorców projektowych z języka C do tworzenia większych aplikacji. Dowiesz się, jakie wzorce stosuje się w konkretnych sytuacjach, a także w jaki sposób mogą ułatwić Ci pracę dzięki wskazywaniu dobrych decyzji projektowych. W książce omówiono wzorce dotyczące: obsługi błędów i komunikatów o błędach zarządzania pamięcią elastycznych API i interfejsów iteratorów organizowania plików w programach modułowych ucieczki z piekła instrukcji #ifdef Ta książka pokaże początkującym, jak tworzyć w C produkty klasy przemysłowej! Robert Hanmer, architekt oprogramowania Spis treści: Przedmowa Część I. Wzorce w języku C1. Obsługa błędów Przykład roboczy Podział funkcji Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Klauzula zabezpieczająca Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Reguła samuraja Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Obsługa błędów z użyciem instrukcji goto Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Zapisywanie informacji o porządkowaniu Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Obiektowa obsługa błędów Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Podsumowanie Dalsza lektura Co dalej? 2. Zwracanie informacji o błędach Przykład roboczy Zwracanie kodów stanu Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Zwracanie adekwatnych informacji o błędach Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Specjalne zwracane wartości Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Rejestrowanie błędów Kontekst Problem Rozwiązanie Makra wielowierszowe Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Podsumowanie Dalsza lektura Co dalej? 3. Zarządzanie pamięcią Przechowywanie danych i problemy z pamięcią dynamiczną Przykład roboczy Zacznij od stosu Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Pamięć wieczna Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Leniwe porządkowanie Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Określony właściciel Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Nakładka do alokacji pamięci Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Sprawdzanie wskaźników Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Pula pamięci Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Podsumowanie Dalsza lektura Co dalej? 4. Zwracanie danych z funkcji w C Przykład roboczy Zwracana wartość Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Parametry wyjściowe Kontekst Problem Rozwiązanie Środowiska wielowątkowe Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Zagregowana instancja Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Niemodyfikowalna instancja Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Bufor należący do jednostki wywołującej Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Alokacja w jednostce wywoływanej Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Podsumowanie Co dalej? 5. Czas życia i własność danych Bezstanowy moduł oprogramowania Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Moduł oprogramowania ze stanem globalnym Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Instancja należąca do jednostki wywołującej Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Współdzielona instancja Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Podsumowanie Dalsza lektura Co dalej? 6. Elastyczne API Pliki nagłówkowe Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Uchwyt Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Dynamiczny interfejs Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Kontrolowanie funkcji Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Podsumowanie Dalsza lektura Co dalej? 7. Elastyczne interfejsy iteratorów Przykład roboczy Dostęp za pomocą indeksu Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Iterator w postaci kursora Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Iterator z wywołaniami zwrotnymi Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Podsumowanie Dalsza lektura Co dalej? 8. Organizowanie plików w modułowych programach Przykład roboczy Zabezpieczanie instrukcji include Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Katalogi modułów oprogramowania Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Globalny katalog na dołączane pliki Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Samodzielny komponent Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Kopiowanie API Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Podsumowanie Co dalej? 9. Ucieczka z piekła instrukcji #ifdef Przykład roboczy Unikanie wariantów Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Izolowane podstawowe jednostki kodu Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Atomowe podstawowe jednostki kodu Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Warstwa abstrakcji Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Rozdzielanie implementacji wariantów Kontekst Problem Rozwiązanie Skutki Znane zastosowania Zastosowanie w przykładzie roboczym Podsumowanie Dalsza lektura Co dalej? Część II. Historie dotyczące wzorców10. Implementowanie mechanizmu rejestrowania informacji Historia wykorzystana do prezentowania wzorców Organizowanie plików Centralna funkcja rejestrowania informacji Filtr źródła rejestrowanych informacji Warunkowe rejestrowanie informacji Rejestrowanie informacji w różnych miejscach Rejestrowanie informacji w pliku Pliki działające na różnych platformach Stosowanie mechanizmu rejestrowania informacji Podsumowanie 11. Tworzenie systemu zarządzania kontami użytkowników Historia wykorzystana do prezentowania wzorców Organizowanie danych Organizowanie plików Obsługa błędów w procesie uwierzytelniania Rejestrowanie błędów w procesie uwierzytelniania Obsługa błędów w procesie dodawania użytkowników Iterowanie Korzystanie z systemu zarządzania kontami użytkowników Podsumowanie 12. Zakończenie Czego się nauczyłeś? Dalsza lektura Uwagi końcowe O autorze: Dr Christopher Preschern jest austriackim programistą w firmie ABB; pracuje z językiem C, pisze oprogramowanie klasy przemysłowej. Jest też wykładowcą na Graz University of Technology. Często organizuje konferencje branżowe i podejmuje inicjatywy związane z tworzeniem wzorców projektowych.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Christopher Preschern
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Broszura
Rok wydania
  • 2023
Ilość stron
  • 280
Tematyka
  • Programowanie
ISBN
  • 9788383227221