Zdrowie psychiczne młodych dorosłych Białystok

Zdrowie psychiczne jest traktowane jako kluczowe zagadnienie wielu modeli teoretycznych, wyjaśniających funkcjonowanie człowieka w otaczającym świecie. Bywa odmiennie definiowane, bądź utożsamiane z innymi pojęciami, jak jakość życia, poczucie szczęścia. Celem publikacji jest przybliżenie zagadnień …

od 36,63 Najbliżej: 0,7 km

Liczba ofert: 3

Oferta sklepu

Opis

Zdrowie psychiczne jest traktowane jako kluczowe zagadnienie wielu modeli teoretycznych, wyjaśniających funkcjonowanie człowieka w otaczającym świecie. Bywa odmiennie definiowane, bądź utożsamiane z innymi pojęciami, jak jakość życia, poczucie szczęścia. Celem publikacji jest przybliżenie zagadnień zdrowia psychicznego, czynników go determinujących oraz wzmacniających w grupie młodych dorosłych. Wybór tego okresu jest odpowiedzią na istniejące zapotrzebowanie na syntetyczne opracowanie z zakresu psychologii klinicznej, które skupione jest na osobach we wczesnej dorosłości. Spis treści: Od Autorek WstępEwa SokołowskaRozdział 1. Zadania rozwojowe młodych dorosłych 1.1. Wprowadzenie 1.2. Klasyczne podejście do rozumienia zadań rozwojowych we wczesnej dorosłości 1.3. Współczesne podejście do zadań rozwojowych osób we wczesnej dorosłości 1.4. Moratorium w realizacji zadań rozwojowych 1.5. PodsumowanieSylwia KluczyńskaRozdział 2. Zdrowie psychiczne – wybrane definicje i koncepcje wyjaśniające 2.1. Wprowadzenie 2.2. Zdrowie psychiczne – podstawowe definicje 2.3. Wybrane modele, determinanty i sposoby ujmowania zdrowia psychicznego 2.3.1. Zdrowie psychiczne jako psychologiczny dobrostan 2.3.2. Zdrowie psychiczne jako obecność mocnych stron 2.3.3. Funkcjonalny model zdrowia psychicznego 2.3.4. Model kompletnego zdrowia psychicznego 2.3.5. Zdrowie psychiczne a poczucie koherencji 2.3.6. Zdrowie psychiczne a resilience i resiliency 2.3.7. Zdrowie psychiczne a inteligencja emocjonalna 2.3.8. Zdrowie psychiczne a radzenie sobie ze stresem 2.4. PodsumowanieLidia Zabłocka-Żytka Rozdział 3. Zdrowie psychiczne studentów 3.1. Wprowadzenie 3.2. Zdrowie psychiczne studentów – epidemiologia i wpływ na proces studiowania 3.3. Czynniki determinujące zdrowie psychiczne studentów 3.4. PodsumowanieJoanna Wojda-KornackaRozdział 4. Przykłady działań w ramach promocji zdrowia psychicznego 4.1. Wprowadzenie 4.2. Podstawy prawne promocji zdrowia psychicznego 4.3. Programy i interwencje stosowane w Polsce 4.4. Przykładowe działania promocyjne na świecie 4.5. PodsumowanieSokołowska Ewa, Lidia Zabłocka-Żytka, Sylwia Kluczyńska, Joanna Wojda-KornackaRozdział 5. Program promocji zdrowia psychicznego dla studentów uczelni wyższych „PsychoŻak” 5.1. Wprowadzenie 5.2. Oczekiwania studentów oraz cele programu promocji zdrowia psychicznego 5.2.1. Zasadność programu na podstawie empirycznej weryfikacji oczekiwań studentów 5.2.2. Cel i treści programu „PsychoŻak” 5.2.3. Zasady korzystania 5.3. Opis programu promocji zdrowia psychicznego 5.3.1. Zdrowie psychiczne – co to jest? od czego zależy? (Warsztat 1.) 5.3.2. Jak mówić, słuchać, rozmawiać z innymi? (Warsztat 2.) 5.3.3. Jak się uczyć, by się nauczyć? (Warsztat 3.) 5.3.4. W zdrowym ciele (Warsztat 4.) 5.3.5. Czym są zaburzenia psychiczne? Gdzie szukać pomocy? (Warsztat 5.) 5.3.6. Uczucia i ja (Warsztat 6.) 5.3.7. Stres i ja (Warsztat 7.) 5.3.8. Jak radzić sobie ze stresem? (Warsztat 8.) 5.3.9. Dbam o swoje zdrowie psychiczne (Warsztat 9.) 5.3.10. Podsumowanie pracy wspierającej zdrowie psychiczne (Warsztat 10.) 5.4. Ewaluacja programu 5.4.1. Spełnienie ogólnych kryteriów poprawności konstruowania programu 5.4.2. Ewaluacji jakościowa i ilościowa 5.4.3. Zaplanowanie dalszych działań promocyjnych 5.5. Podsumowanie Zakończenie Aneks pierwszy (mapa warsztatów) Aneks drugi (ewaluacja) Bibliografia

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Sokołowska Ewa, Zabłocka-Żytka Lidia, Kluczyńska Sylwia, Wojda-Kornacka Joanna
Wybrani autorzy
  • Praca zbiorowa
Wybrane wydawnictwa
  • Difin
Okładka
  • Miękka
Rok wydania
  • 2015
Ilość stron
  • 182
ISBN
  • 9788379307531