Zdjęcie Visual c# dla zupełnie początkujących. Owoce programowania - Tony Gaddis - Żywiec

Visual c# dla zupełnie początkujących. Owoce programowania - Tony Gaddis Żywiec

C# jest nowoczesnym, lubianym i popularnym wśród programistów językiem ogólnego zastosowania. Jego sztandarową zaletą jest wszechstronność i elastyczność: może posłużyć do tworzenia serwisów internetowych, aplikacji biznesowych oraz gier. Oprogramowanie zbudowane w C# będzie poprawnie działać na …

Ostatnia znana cena: 98,63 zł Najbliżej: brak

Liczba ofert: 0

Podobne produkty nowe i używane

Opis

C# jest nowoczesnym, lubianym i popularnym wśród programistów językiem ogólnego zastosowania. Jego sztandarową zaletą jest wszechstronność i elastyczność: może posłużyć do tworzenia serwisów internetowych, aplikacji biznesowych oraz gier. Oprogramowanie zbudowane w C# będzie poprawnie działać na tradycyjnych komputerach, serwerach, urządzeniach mobilnych, a także na specjalnych urządzeniach do gier. Tworzenie kodu C# w środowisku Visual Studio jest bardzo efektywnym, przyjemnym i motywującym sposobem pracy. Niemniej jednak, aby napisane w ten sposób aplikacje działały bezproblemowo przez długi czas, należy dobrze poznać reguły rządzące programowaniem. Ta książka jest przystępnie napisanym podręcznikiem dla początkujących programistów. Dokładne omówienie koncepcji programistycznych umożliwi zrozumienie zasad pisania kodu C#, działania środowiska .NET Framework czy koncepcji relacyjnych baz danych. Dzięki książce można bardzo szybko zacząć tworzyć atrakcyjne, oparte na zdarzeniach aplikacje zawierające graficzny interfejs użytkownika. Znalazło się tu znakomite wprowadzenie do programowania obiektowego. Wyjaśniono, w jaki sposób należy korzystać z klas dostarczonych wraz z .NET Framework. W zrozumiały sposób pokazano podstawy operacji wejścia-wyjścia, struktur kontrolnych, tablic, list i operacji na plikach, nie zabrakło także omówienia zagadnień dziedziczenia i polimorfizmu. Każde z prezentowanych zagadnień zostało zilustrowane zrozumiałymi i bardzo praktycznymi przykładami działającego kodu. W tej książce między innymi: Solidne podstawy Visual C# i Visual Studio Przetwarzanie danych i sterowanie działaniem programu Tablice, listy i programowanie obiektowe Debugger w Visual Studio i analiza kodu aplikacji Bazy danych: podstawy i tworzenie baz w Visual Studio Visual C#. Solidne podstawy prowadzą do perfekcji! Spis treści: Wstęp 11 Uwaga, czytelnicy 19 Rozdział 1. Wstępne informacje na temat komputerów i programowania 21 1.1. Wstęp 21 1.2. Sprzęt i oprogramowanie 22 1.3. W jaki sposób komputer przechowuje dane 28 1.4. W jaki sposób działa program 33 1.5. Graficzny interfejs użytkownika 42 1.6. Obiekty 45 1.7. Proces tworzenia programu 48 1.8. Rozpoczęcie pracy ze środowiskiem Visual Studio 53 Przykład 1.1. Uruchomienie Visual Studio i konfiguracja środowiska 54 Przykład 1.2. Tworzenie nowego projektu Visual C# 57 Przykład 1.3. Zapisanie i zamknięcie projektu 59 Przykład 1.4. Otwarcie istniejącego projektu 68 Przykład 1.5. Poznanie środowiska Visual Studio 70 Ważne pojęcia 71 Pytania kontrolne 72 Ćwiczenia 79 Rozdział 2. Wprowadzenie do Visual C# 81 2.1. Rozpoczęcie pracy z formularzami i kontrolkami 81 2.2. Utworzenie graficznego interfejsu użytkownika w pierwszej aplikacji Visual C# - Hello World 93 Przykład 2.1. Utworzenie graficznego interfejsu użytkownika aplikacji typu Witaj, świecie! 93 2.3. Wprowadzenie do kodu w języku C# 97 2.4. Utworzenie kodu aplikacji Hello World 110 Przykład 2.2. Utworzenie kodu aplikacji Hello World 110 2.5. Kontrolka Label 113 Przykład 2.3. Utworzenie aplikacji Language Translator 123 2.6. Poznanie listy IntelliSense 126 2.7. Kontrolka PictureBox 127 Przykład 2.4. Utworzenie aplikacji Flags 132 Przykład 2.5. Utworzenie aplikacji Card Flip 137 2.8. Komentarze, puste linie i wcięcia 141 2.9. Utworzenie kodu odpowiedzialnego za zamknięcie formularza aplikacji 144 2.10. Usuwanie błędów składni 145 Ważne pojęcia 146 Pytania kontrolne 147 Ćwiczenia programistyczne 153 Rozdział 3. Przetwarzanie danych 157 3.1. Odczyt danych wejściowych za pomocą kontrolek TextBox 157 3.2. Pierwszy kontakt ze zmiennymi 160 Przykład 3.1. Aplikacja Birth Date String 168 3.3. Zmienne i liczbowe typy danych 174 3.4. Przeprowadzanie obliczeń 180 3.5. Wprowadzanie i generowanie danych liczbowych 186 Przykład 3.2. Obliczenie zużycia paliwa 192 3.6. Formatowanie liczb za pomocą metody ToString() 196 Przykład 3.3. Utworzenie aplikacji Sale Price Calculator wykorzystującej formatowanie wartości walutowych 199 3.7. Prosta obsługa wyjątków 204 Przykład 3.4. Utworzenie aplikacji Test Average wraz z obsługą wyjątków 209 3.8. Używanie stałych nazwanych 214 3.9. Deklarowanie zmiennych jako pól 215 Przykład 3.5. Utworzenie aplikacji Change Counter 220 3.10. Używanie klasy Math 225 3.11. Więcej informacji na temat graficznego interfejsu użytkownika 227 3.12. Używanie debuggera do wyszukiwania błędów logicznych 238 Przykład 3.6. Pojedyncze wykonywanie poleceń w kodzie aplikacji 239 Ważne pojęcia 244 Pytania kontrolne 244 Ćwiczenia programistyczne 249 Rozdział 4. Podejmowanie decyzji 255 4.1. Konstrukcje warunkowe i polecenie if 255 Przykład 4.1. Dokończenie aplikacji Test Average 261 4.2. Konstrukcja if-else 266 Przykład 4.2. Dokończenie aplikacji Payroll with Overtime 268 4.3. Zagnieżdżone konstrukcje warunkowe 273 Przykład 4.3. Dokończenie aplikacji Loan Qualifier 276 4.4. Operatory logiczne 286 4.5. Zmienne boolowskie i flagi 292 4.6. Porównywanie ciągów tekstowych 293 4.7. Używanie metod TryParse() do unikania wyjątków podczas konwersji danych 298 Przykład 4.4. Obliczenie zużycia paliwa 303 4.8. Weryfikacja danych wejściowych 307 4.9. Przyciski opcji i pola wyboru 309 Przykład 4.5. Utworzenie aplikacji Color Theme 315 4.10. Konstrukcja switch 318 4.11. Wprowadzenie do kontrolki ListBox 321 Przykład 4.6. Utworzenie aplikacji Time Zone 324 Ważne pojęcia 327 Pytania kontrolne 328 Ćwiczenia programistyczne 333 Rozdział 5. Pętle, pliki i liczby losowe 339 5.1. Więcej na temat kontrolki ListBox 339 5.2. Pętla while 342 Przykład 5.1. Użycie pętli do obliczenia wysokości salda 346 Przykład 5.2. Usprawnienie aplikacji Ending Balance 350 5.3. Operatory ++ i -- 354 5.4. Pętla for 356 Przykład 5.3. Użycie pętli for 362 5.5. Pętla do-while 366 5.6. Użycie plików do przechowywania danych 367 Przykład 5.4. Zapis danych w pliku tekstowym 375 Przykład 5.5. Dołączenie danych do pliku Friend.txt 381 Przykład 5.6. Użycie pętli do odczytania całej zawartości pliku 390 Przykład 5.7. Obliczenie sumy bieżącej 395 5.7. Kontrolki OpenFileDialog i SaveFileDialog 399 5.8. Liczby losowe 405 Przykład 5.8. Symulacja rzutu monetą 407 5.9. Zdarzenie Load 412 Przykład 5.9. Utworzenie procedury obsługi zdarzeń Load 413 Ważne pojęcia 416 Pytania kontrolne 417 Ćwiczenia programistyczne 420 Rozdział 6. Modularyzacja kodu za pomocą metod 425 6.1. Wprowadzenie do metod 425 6.2. Metoda typu void 427 Przykład 6.1. Tworzenie i wywoływanie metod 432 6.3. Przekazywanie argumentów metodzie 437 Przykład 6.2. Przekazanie argumentu metodzie 440 6.4. Przekazywanie argumentów przez referencję 449 Przykład 6.3. Użycie parametru danych wyjściowych 453 6.5. Metody zwracające wartość 458 Przykład 6.4. Utworzenie metody zwracającej wartość 463 Przykład 6.5. Modularyzacja weryfikacji danych wejściowych za pomocą metody boolowskiej 468 6.6. Debugowanie metod 473 Przykład 6.6. Praca z poleceniem Step Into 474 Przykład 6.7. Praca z poleceniem Step Over 475 Przykład 6.8. Praca z poleceniem Step Out 477 Ważne pojęcia 478 Pytania kontrolne 478 Ćwiczenia programistyczne 482 Rozdział 7. Tablice i listy 487 7.1. Typy przekazywane przez wartość i referencję 487 7.2. Ogólne informacje o tablicy 491 Przykład 7.1. Użycie tablicy do przechowywania liczb losowych 499 7.3. Praca z plikami i tablicami 505 7.4. Przekazywanie tablicy jako argumentu metody 509 7.5. Wybrane użyteczne algorytmy tablic 516 Przykład 7.2. Przetwarzanie tablicy 528 7.6. Zaawansowane algorytmy sortowania i przeszukiwania tablic 534 7.7. Tablica dwuwymiarowa 543 Przykład 7.3. Dokończenie aplikacji Seating Chart 547 7.8. Tablica tablic 553 7.9. Kolekcja List 555 Przykład 7.4. Dokończenie aplikacji Test Score List 562 Ważne pojęcia 568 Pytania kontrolne 568 Ćwiczenia programistyczne 572 Rozdział 8. Więcej informacji o przetwarzaniu danych 577 8.1. Wprowadzenie 577 8.2. Przetwarzanie znaków i ciągów tekstowych 577 Przykład 8.1. Dokończenie aplikacji Password Validation 584 Przykład 8.2. Dokończenie aplikacji Telephone Format 599 Przykład 8.3. Dokończenie aplikacji Telephone Unformat 604 Przykład 8.4. Dokończenie aplikacji CSV Reader 612 8.3. Struktury 618 Przykład 8.5. Dokończenie aplikacji Phonebook 629 8.4. Typy wyliczeniowe 636 Przykład 8.6. Dokończenie aplikacji Color Spectrum 639 8.5. Kontrolka ImageList 645 Przykład 8.7. Dokończenie aplikacji Random Card 647 Ważne pojęcia 650 Pytania kontrolne 650 Ćwiczenia programistyczne 654 Rozdział 9. Klasy i projekty złożone z wielu formularzy 659 9.1. Wprowadzenie do klas 659 Przykład 9.1. Utworzenie i użycie klasy Coin 667 9.2. Właściwości 673 Przykład 9.2. Utworzenie i użycie klasy CellPhone 677 9.3. Parametryzowane konstruktory i przeciążanie 685 Przykład 9.3. Utworzenie i użycie klasy BankAccount 685 9.4. Przechowywanie w tablicy i w kontenerze List obiektu typu klasy 693 Przykład 9.4. Dokończenie aplikacji Cell Phone Inventory 695 9.5. Wyszukiwanie klas i ich zadania w problemie 699 9.6. Tworzenie wielu formularzy w projekcie 709 Przykład 9.5. Utworzenie aplikacji zawierającej dwa formularze 715 Przykład 9.6. Uzyskanie dostępu do kontrolki w innym formularzu 721 Ważne pojęcia 726 Pytania kontrolne 726 Ćwiczenia programistyczne 730 Rozdział 10. Dziedziczenie i polimorfizm 735 10.1. Dziedziczenie 735 Przykład 10.1. Utworzenie i przetestowanie klas SavingsAccount i CDAccount 746 10.2. Polimorfizm 755 Przykład 10.2. Dokończenie aplikacji Polymorphism 761 10.3. Klasa abstrakcyjna 767 Przykład 10.3. Dokończenie aplikacji Computer Science Student 769 Ważne pojęcia 774 Pytania kontrolne 774 Ćwiczenia programistyczne 778 Rozdział 11. Bazy danych 781 11.1. Wprowadzenie do systemu zarządzania bazą danych 781 11.2. Tabele, rekordy i kolumny 783 11.3. Utworzenie bazy danych w Visual Studio 787 Przykład 11.1. Rozpoczęcie pracy nad aplikacją Phone Book i utworzenie bazy danych Phonelist.mdf 788 11.4. Kontrolka DataGridView 798 Przykład 11.2. Dokończenie aplikacji Phone Book 798 11.5. Nawiązanie połączenia z istniejącą bazą danych i użycie kontrolek widoku szczegółowego 806 Przykład 11.3. Utworzenie aplikacji Products wraz z widokiem szczegółowym 807 11.6. Więcej informacji na temat kontrolek dołączania danych 816 Przykład 11.4. Utworzenie aplikacji Product Lookup 820 Przykład 11.5. Utworzenie aplikacji Multiform Products 824 11.7. Pobieranie danych za pomocą polecenia SQL Select 830 Przykład 11.6. Utworzenie aplikacji Product Queries 838 Przykład 11.7. Dokończenie aplikacji Product Queries 848 Przykład 11.8. Utworzenie aplikacji Product Search 852 Ważne pojęcia 858 Pytania kontrolne 858 Ćwiczenia programistyczne 863 Dodatek A. Podstawowe typy danych C#867 Dodatek B. Dodatkowe kontrolki interfejsu użytkownika 869 Dodatek C. Tablica znaków ASCII 891 Dodatek D. Odpowiedzi do pytań z punktów kontrolnych 893 Skorowidz 915 O autorze: Tony Gaddis od ponad dwudziestu lat prowadzi kursy informatyczne, głównie w Haywood Community College. Jego talent dydaktyczny był niejednokrotnie doceniany i nagradzany. Gaddis otrzymał między innymi tytuł Nauczyciela Roku na North Carolina Community College oraz nagrodę Teaching Excellence przyznaną przez National Institute for Staff and Organizational Development. Jest autorem i współautorem bardzo cenionych książek dotyczących nauki języków C++, Java, Microsoft

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Tony Gaddis
Wybrani autorzy
  • Tony Gaddis
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Twarda
Rok wydania
  • 2019
Ilość stron
  • 924
Tematyka
  • Programowanie
  • Projektowanie
ISBN
  • 9788328346840
Model
  • twarda