Asertywność w praktyce. Jak zachować się w typowych sytuacjach? Żory

Wiesz, że możesz zachować się asertywnie, a jednak w konkretnej sytuacji brakuje ci słów? Masz dość czytania o asertywności i chcesz szybko poprawić swoje relacje z ludźmi? To książka dla tych, którzy pragną być skuteczni w praktyce! W poradniku znajdują się przykłady przeróżnych sytuacji, z …

od 29,52 Najbliżej: 27 km

Liczba ofert: 3

Oferta sklepu

Opis

Wiesz, że możesz zachować się asertywnie, a jednak w konkretnej sytuacji brakuje ci słów? Masz dość czytania o asertywności i chcesz szybko poprawić swoje relacje z ludźmi? To książka dla tych, którzy pragną być skuteczni w praktyce! W poradniku znajdują się przykłady przeróżnych sytuacji, z którymi można spotkać się w pracy, w rodzinie, w relacji społecznej czy osobistej i które bywają trudne nawet dla osób uważających się za asertywne. Odpowiednio dobrane scenki i dialogi zostały opatrzone profesjonalnym komentarzem, analizą zachowania rozmówców oraz scenariuszem asertywnego rozwiązania problemu. Ćwiczenia, wskazówki i praktyczne zwroty pomagają samodzielnie znaleźć wyjście z najbardziej skomplikowanych sytuacji. Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno: pomaga przećwiczyć ważne rozmowy z partnerem, rodzicami i dziećmi stawiać granice, komunikować swoje potrzeby i oczekiwania pokazuje, jak rozmawiać z przełożonym o zarobkach, nadgodzinach, ocenie pracowniczej, awansie prezentuje skuteczne sposoby na składanie reklamacji, zgłaszanie skargi, grzeczne zwracanie komuś uwagi podpowiada, jak zadbać o siebie i pielęgnować poczucie własnej wartości Dorota Gromnicka psycholog i doświadczona psychoterapeutka. Studiowała na UKSW w Warszawie, Uniwersytecie La Sapienza w Rzymie, oraz UJ w Krakowie. Ukończyła Szkołę Psychoterapii w podejściu integracyjnym. Prowadzi treningi asertywności i indywidualne sesje kształtujące asertywny sposób bycia. Jest autorką wydanych w serii Samo Sedno poradników "Depresja. Jak pomóc sobie i bliskim" oraz "Jak zbudować poczucie własnej wartości?". Wydanie I książki ukazało się pod tytułem "Asertywność w przykładach. Jak się zachować w typowych sytuacjach". Spis treści: Okładka Strona tytułowa Strona redakcyjna Spis treści Dedykacja Wstęp 1. Czym jest asertywność? Jak ją rozumiesz? 2. Podstawowe prawdy asertywności i sposoby ich wyrażania Obrona swoich praw i korzystanie z nich Odmawianie Wyrażanie uczuć pozytywnych Ujawnianie osobistego znaczenia Wyrażanie uczuć negatywnych Stopniowanie reakcji Przyjmowanie uczuć i opinii innych osób Reagowanie na krytykę Reagowanie na pochwałę Wyrażanie osobistych opinii, przekonań, myśli, uczuć Komunikat JA FUO + 2K Pytania motywujące Monolog wewnętrzny Asertywna reakcja na własne poczucie krzywdy lub winy Pomocne techniki wykorzystywane w różnych obszarach 3. Asertywność w relacjach wstęp do praktyki Dodatkowe wskazówki przed ćwiczeniami 4. Sfera rodzinna Ja i partner/partnerka Traktuj mnie z szacunkiem Potrzebuję, potrzebujesz, potrzebujemy Chcę, chcesz, chcemy Mam prośbę Chcę cię przeprosić Jestem ci wdzięczny To mi się nie podoba Podzielmy inaczej nasze obowiązki Chcę zakończyć relację z tobą Spróbujmy jeszcze raz Ja i rodzic Nie chcę rad Jestem dorosły Mam do tego prawo Zachowałem się niewłaściwie Mam swoje sprawy Chętnie ci pomogę W kontakcie z tobą lubię Umawialiśmy się na dyskrecję Posłuchaj, co do ciebie mówię Nie interesuje mnie, co ludzie powiedzą Jak chronić siebie, kiedy rodzic pije? Ja i moje dziecko Chcę wiedzieć, co u ciebie Oczekuję, że mi pomożesz Złości mnie Jestem dumny Chcę cię zrozumieć Zrozum mnie Tu się różnimy Pora na ustalenie granic Jak rozwiążemy ten problem? Ja i inni członkowie rodziny Wiem, że jesteś starszą siostrą Do tej pory opiekowałem się tobą Nie podobają mi się twoje uwagi Ciociu, nie pytaj mnie o to O tym nie będę rozmawiał 5. Sfera zawodowa Ja i przełożony Jak ocenia pan moją pracę? Co konkretnie ma pan na myśli? Postanowiłam nie zostawać po godzinach Podział obowiązków jest nierówny Chcę otrzymać podwyżkę A dlaczego nie? Porozmawiajmy o awansie Przyznaję się do błędu Ja i podwładny Widzę w twojej pracy Kiedy trzeba zwolnić Konflikt pracowników Rozmowa o awansie Rozmowa o podwyżce To nie zależy ode mnie Oceniłem cię pochopnie Ja i współpracownik Wiem, jak to zrobić To był mój pomysł Jeśli masz coś do mnie, to powiedz Porozmawiajmy o lepszej współpracy Nie ruszaj moich rzeczy Bądź samodzielny Potrzebuję twojej pomocy Nie podrywaj mnie Ja i klient Klient szczególnie ważny Klient niezdecydowany Klient roszczeniowy Klient niesłowny Klient niekonkretny Klient agresywny Klient, z którym dobrze się współpracuje 6. Sfera społeczna Ja i przyjaciele, ja i znajomi Czekałam na twój telefon Unikasz mnie. Co mam o tym sądzić? Nie lubię, kiedy się spóźniasz Cenię w naszej relacji Tego nie zrobię Wyczuwam ironię w twoim głosie Co masz na myśli, kiedy to mówisz? Ja też jestem ważna Zachowałem się nie fair Sąsiadko, nie pożyczę pani cukru Ja i kontakty z otoczeniem Chcę złożyć reklamację Chcę złożyć skargę Mam parę pytań Pani tu nie stała Nie życzę sobie, by mówił pan do mnie na ty Proszę spróbować to załatwić Nie rozumiem pani zachowania 7. Sfera osobista Ja względem siebie samego Wyznaczam sobie cele Jestem lojalny wobec siebie i swoich wartości Akceptuję siebie Nie ranię siebie Wybaczam sobie Ambicje i poprzeczki Obiecanki cacanki 8. Pytania do eksperta Stosuję zasady asertywności, ale nie widzę efektu Czy asertywność zawsze jest taka poważna? Jak reagować na asertywność innych, kiedy jest mi ona nie na rękę? Czy asertywność jest receptą na wszystkie moje problemy w relacjach? Nie mam wpływu na to, co powiedzą inni Boję się, że ta osoba się obrazi Gdzie jest granica między asertywnością a brakiem współpracy? Czy asertywność wiąże się z egoizmem? Nie są przyzwyczajeni, że odmawiam Co mam zrobić z ich oczekiwaniami? Trudno mi wytrzymać jego niezadowolenie Nie chcę, żeby ktoś miał przeze mnie kłopoty Co oznacza być asertywnym w sytuacji przemocy i dysfunkcji rodzinnych? Asertywność a miłość. Czy to się pokrywa? Zakończenie Bibliografia Przypisy

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Dorota Gromnicka
Rok wydania
  • 2017
Kategorie
  • Zdrowie
Format
  • PDF
  • MOBI
  • EPUB
Ilość stron
  • 196
Wybrane wydawnictwa
  • Edgard