Trening twórczości. Współczesna i efektywna forma wychowania przez sztukę - Małgorzata Olczak Zelów

Książka odnosi się do potrzeby i konieczności podejmowania różnych działań sprzyjających twórczości i kreatywności, tworzeniu i aktywności twórczej, rozwijaniu i kształceniu dyspozycji twórczych i postawy twórczej. Przedstawiony w pracy autorski Trening Myślenia Twórczego (TMT) ściśle koresponduje …

od 43,20 Najbliżej: 38 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Książka odnosi się do potrzeby i konieczności podejmowania różnych działań sprzyjających twórczości i kreatywności, tworzeniu i aktywności twórczej, rozwijaniu i kształceniu dyspozycji twórczych i postawy twórczej. Przedstawiony w pracy autorski Trening Myślenia Twórczego (TMT) ściśle koresponduje właśnie z tą tematyką. Ponadto jest zasadniczo nową propozycją, ponieważ głównym narzędziem stymulowania myślenia twórczego jest sztuka, a dokładniej plastyka i zagadnienia z nią związane. Jak dotąd żaden z autorów treningów twórczości - zarówno polskich, jak i zagranicznych - nie opracował takiego treningu, tzn. treningu uwzględniającego jako narzędzie plastykę. Praca ta jest skierowana przede wszystkim do pedagogów: nauczycieli i wychowawców, nauczycieli plastyki i opiekunów w świetlicach szkolnych i pozaszkolnych, animatorów twórczości z ośrodków kultury – dostarcza bowiem nowych pomysłów ćwiczeń uaktywniających dyspozycje twórcze człowieka. Spis treści:Wprowadzenie9 I. Wychowanie estetyczne19 1. Sztuka19 1.1. Pojęcie. Rys historyczny20 1.2. Funkcje sztuki23 1.3. Funkcje sztuki najnowszej30 1.4. Sztuka jako dzieło i akt twórczy artysty i odbiorcy34 1.5. Znaczenie sztuki dla dziecka52 1.6. Oddziaływanie sztuki nie zawsze jest dodatnie58 2. Wychowanie estetyczne63 2.1. Wychowanie estetyczne – problematyka65 2.2. Zarys historyczny wychowania estetycznego71 2.3. Wychowanie przez sztukę101 2.4. Wychowanie do sztuki113 2.5. Wychowawcza funkcja sztuki117 2.6. Związki wychowania estetycznego z innymi rodzajami wychowania119 2.7. Partnerzy wychowania estetycznego123 2.8. Niedostatki wychowania estetycznego i sposoby ich przezwyciężania126 2.9. Perspektywy wychowania estetycznego133 II. Twórczość143 1. Uwagi wstępne143 1.1. Ontologia twórczości145 1.2. Fenomenologia twórczości156 1.3. Twórczość w kontekście sztuki181 1.4. Twórczość w pedagogice200 1.5. Pedagogika twórczości. Pedagogika zdolności223 1.6. Psychodydaktyka kreatywności240 1.7. Współczesne teorie wychowania a wychowanie przez sztukę248 1.8. Psychologiczne koncepcje twórczości253 2. Proces twórczy270 2.1. Myślenie twórcze270 2.2. Procesy poznawcze286 2.3. Emocje. Motywacje298 2.4. Twórcza osobowość306 III. Trening twórczości319 1. Założenia treningu twórczości320 1.1. Podstawy treningu twórczości320 1.2. Zasady konstruowania treningu twórczości326 2. Opis wybranych technik twórczości328 2.1. Trening twórczości autorstwa Andrzeja Góralskiego328 2.2. Doraźny system ćwiczeń autorstwa Edwarda Nęcki333 2.3. Działania na rzecz twórczego i harmonijnego rozwoju – Makary K. Stasiak337 2.4. Trening zdolności dywergencyjnych Wiesławy Limont w kontekście synektyki339 2.5. Sześć kapeluszy... i sześć butów... – trening myślenia i trening działania Edwarda de Bono341 2.6. Mindmapping – Tony Buzan348 2.7. NLP – programowanie neurolingwistyczne – Richard Bandler353 2.8. Twórcza wizualizacja – Shakti Gawain357 2.9. Trening samodoskonalenia – Anthony Robbins360 IV. Trening myślenia twórczego – opis treningu autorskiego369 1. Prezentacja ćwiczeń373 1.1. Percypowanie376 1.2. Zbieranie informacji379 1.3. Analiza383 1.4. Synteza388 1.5. Działanie twórcze391 2. Walory ćwiczeń395 2.1. Percypowanie396 2.2. Zbieranie informacji407 2.3. Analiza418 2.4. Synteza428 2.5. Działanie twórcze439 V. Badania własne449 1. Problematyka badań449 1.1. Sformułowanie problemów badawczych450 1.2. Uzasadnienie problemów badawczych451 1.3. Hipotezy badawcze452 2. Przygotowanie i przeprowadzenie badań453 2.1. Plan badań453 2.2. Uczestnicy badań453 2.3. Techniki pomiaru wykorzystane w eksperymencie454 2.4. Przebieg zajęć456 3. Wyniki badań457 3.1. Sumaryczne omówienie wyników ilościowych457 3.2. Wyniki jakościowe460 3.3. Wyniki weryfikacji hipotez badawczych464 Zakończenie469 Bibliografia479 Podtytuł: współczesna i efektywna forma wychowania przez sztukę ISBN: 978-83-7587-935-3 Wydawnictwo: Impuls Autorzy: Małgorzata Olczak Wydanie: 1 Rok wydania: 2009 Miejscowość: Kraków Typ publikacji: ebook Ilość stron: 488 Języki publikacji: polski Tematyka: Pedagogika Oświata i szkolnictwo, Edukacja, Sztuka

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Małgorzata Olczak
Rok wydania
  • 2009
Wybrane wydawnictwa
  • Impuls
Kategorie
  • Literatura popularnonaukowa
Ilość stron
  • 488
Format
  • PDF

Opinie Trening twórczości. Współczesna i efektywna forma wychowania przez sztukę - Małgorzata Olczak Zelów

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
5 na podstawie 1 opinia