Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych Zawadzkie

"Oddawana do rąk Czytelników książka pt. Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościo­wych ma szczególną wartość w związku z dokonującymi się przeobrażeniami rynkowymi w Polsce, a zwłaszcza rozwojem Internetu i technologii infor­macyjnych.Kluczową …

od 51,85 Najbliżej: 37 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

"Oddawana do rąk Czytelników książka pt. Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościo­wych ma szczególną wartość w związku z dokonującymi się przeobrażeniami rynkowymi w Polsce, a zwłaszcza rozwojem Internetu i technologii infor­macyjnych.Kluczową rolę w tych przeobrażeniach odgrywa e-konsument. Wiedza o jego zachowaniach staje się głównym czynnikiem decydującym o sukcesie ryn­kowym firm. Autorka pracy prezentuje w niej bardzo wiele cennych informacji o zachowaniach e-konsumentów i ich procesie decyzyjnym. Informacje te pochodzą z bezpośrednich badań autorki i można je uznać za pionierskie. Dotyczyły one e-konsumentów w ujęciu ogólnym oraz z podziałem na e-konsu­mentów z tzw. pokolenia X i Y.Rozważania zawarte w książce są udaną próbą połączenia ekonomii, marketingu, socjologii i informatyki. Wyznaczają także dalsze kierunki badań. Pole­cam lekturę książki środowisku akademickiemu i praktykom gospodarczym."Prof. zw. dr hab. Aniela Styś Spis treści: Wstęp 7Cele, hipotezy 8Struktura rozprawy 12Rozdział 1Dynamika rozwoju Internetu i Web 2.0 jako determinanty zmian zachowań e-konsumentów 131.1. Ewolucja zachowań konsumentów w e-konsumentów 131.2. Dynamika dostępu do Internetu oraz działania informacyjno-komunikacyjne internautów 211.3. E-konsument w przestrzeni Internetu - profil oraz zakres podejmowanych decyzji zakupowych 321.4. Web 2.0 jako obszar interakcji e-konsumentów 371.5. Wirtualne społeczności e-konsumentów 42Rozdział 2Media społecznościowe jako przestrzeń nowego sposobu wymiany informacji i interakcji e-konsumentów 492.1. Media społecznościowe jako obszary informacyjno-komunikacyjne i ich typologia 492.2. Portale społecznościowe jako obszary aktywności informacyjnej e-konsumentów 552.3. Blogi, fora opiniotwórcze i wirtualne światy jako przestrzenie opiniotwórcze 622.4. Chatboty jako innowacja w zakresie komunikacji z e-konsumentem w mediach społecznościowych 732.4.1. Chatboty, czyli wirtualni doradcy e-konsumentów 732.5. Rzeczywistość rozszerzona jako narzędzie komunikacji wizualnej z e-konsumentem 79Rozdział 3Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e?konsumentów - w świetle wyników badań ilościowych i jakościowych 853.1. Metodyka badań empirycznych 853.1.1. Metodyka badania ilościowego 863.1.2. Metodyka badania jakościowego 883.2. Struktura asortymentowa koszyka zakupów e-konsumentów i miejsce dokonywania zakupu 893.2.1. Aktywność zakupowa e-konsumentów - porównanie generacji X i Y 953.3. Hybrydyzacja informacji w procesie podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów 1013.3.1. Miejsca zakupu produktu a źródła informacji 1013.3.2. Miejsca zakupu produktu a źródła informacji - porównanie generacji X i Y 1073.4. Identyfikacja czynników wpływających na decyzje zakupowe e-konsumentów 1123.4.1. Zachowania e-konsumentów w procesie zakupu - ujęcie ogólne 1123.4.2. Zachowania konsumentów dokonujących zakupu w sposób tradycyjny i internetowy - porównanie generacji X i Y 119Rozdział 4Media społecznościowe i ich wpływ na proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów 1254.1. E-konsumenci jako użytkownicy mediów społecznościowych 1254.2. Aktywność użytkowników Internetu - aspekt komunikacyjno-informacyjny 1294.3. Media społecznościowe jako obszar pozyskiwania informacji zakupowej przez e-konsumentów 1344.3.1. Rola mediów społecznościowych w pozyskiwaniu informacji przez e-konsumenta 1344.3.2. Rola mediów społecznościowych w pozyskiwaniu informacji przez e-konsumenta - porównanie generacji X i Y 1414.4. Wpływ portalu społecznościowego Facebook na proces zakupu 1484.4.1. Wpływ portalu Facebook na proces zakupu 1484.4.2. Portal społecznościowy Facebook a proces zakupu - generacja X i Y 149Rozdział 5Proces zakupu w Internecie - ujęcie modelowe 1575.1. Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumenta pod wpływem mediów społecznościowych - model 1575.2. Proces zakupu produktów w Internecie a media społecznościowe - model porównawczy generacji X i Y 168Zakończenie 175Załączniki 179Załącznik 1. Kwestionariusz ankietowy 179Załącznik Z2. Zestawienie respondentów biorących udział w badaniu ilościowym 187Załącznik Z3. Kwestionariusz wywiadu 189Bibliografia 191Spis tabel 199Spis rysunków 201 O autorze: Agnieszka Dejnaka - doktor hab., prof. nadzw. WSB, absolwentka studiów MBA. Od kilku lat pełni funkcję menedżera kierunku zarządzanie w WSB we Wrocławiu. Prowadzi zajęcia z zakresu e-commerce’u, e-komunikacji marketingowej, analityki biznesowej oraz e-marketingu. Praktyk biznesu oraz trener z zakresu e-marketingu i e-commerce’u. Współpracowała w projektach z zakresu marketingu i e-commerce’u z wieloma firmami polskimi i zagranicznymi. Jest konsultantem firm w zakresie marketingu internetowego, nowych technologii w marketingu i zachowań nabywców w kontekście rozwoju nowych technologii komunikacyjnych. Uczestniczyła w pobytach naukowo-badawczych we Franklin University w Columbus w Stanach Zjednoczonych. Autorka kilku książek naukowych i branżowych oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych i branżowych.

Specyfikacja

Autor
  • Dejnaka Agnieszka
Wybrane wydawnictwa
  • CeDeWu
Rok wydania
  • 2013
Ilość stron
  • 200
Format
  • PDF