
Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone (e-book) Żary
Kulisy biznesowego savoir-vivre’u Cyceron mawiał, że człowieka czynią maniery i charakter. Miał rację, jednak z tym zastrzeżeniem, że charakteru napotkanej osoby nie odkryjemy po pierwszym spotkaniu, rozmowie czy wymianie kilku listów. Trzeba miesięcy, czasem lat, by kogoś naprawdę poznać. …
Liczba ofert: 0

Podobne produkty nowe i używane
-
od 41,93 zł Oferta sklepu
Niezłomna. Bezsilna Tom 1,5
42 km -
od 29,48 zł Oferta sklepu
Neymar. Chłopak, który urodził się, by grać w piłkę
42 km -
od 37,23 zł Oferta sklepu
Śmierć cesarzowi. Orły Imperium. Tom 21
42 km -
od 10,55 zł Oferta sklepu
Zaczarowana zagroda - Alina Centkiewicz, Centkiewicz Czesław
42 km -
od 33,90 zł Oferta sklepu
Dejta spokój!
42 km -
od 34,89 zł Oferta sklepu
Post mortem Tom 3 Księżycowa Pogoń - Green Mags
42 km -
od 16,74 zł Oferta sklepu
Elfie, mamy problem!
42 km -
od 17,02 zł Oferta sklepu
Rok 1984
42 km -
od 34,80 zł Oferta sklepu
Bitterful
42 km -
od 25,99 zł Oferta sklepu
Ronaldinho. Czarodziej piłki nożnej. Wydarzyło się naprawdę wyd. 3 - Yvette Żółtowska-Darska
0,5 km -
od 33,55 zł Oferta sklepu
Joga terapeutyczna w leczeniu traumy. Zastosowanie zasad teorii poliwagalnej w samozapoznaniu, pracy - Karnawałowe ceny HITÓW z odbiorem za 0 zł lub
42 km -
od 28,76 zł Oferta sklepu
Okruchy dnia
42 km -
od 42,71 zł Oferta sklepu
Kultor
42 km -
od 27,01 zł Oferta sklepu
Północne siostry
42 km -
od 44,56 zł Oferta sklepu
Ona. Virion. Legenda miecza. Tom 2
42 km -
od 28,76 zł Oferta sklepu
Lwowska opowieść Tom 2 Gorzki smak rosolisu
42 km -
od 32,84 zł Oferta sklepu
Czytelniku, nienawidzę Cię!
42 km -
od 74,23 zł Oferta sklepu
Kosiarze. Żniwa śmierci. Tom 1
42 km -
od 41,12 zł Oferta sklepu
Echo dawnych ksiąg - Wiosenne ceny HITÓW z odbiorem za 0 zł lub wysyłka od 6,99 zł
42 km -
od 20,88 zł Oferta sklepu
Fenomen poranka
42 km -
od 39,60 zł Oferta sklepu
Ser i robaki wyd. 2 - Carlo Ginzburg
42 km -
od 23 zł Oferta sklepu
Detektyw Pozytywka - Grzegorz Kasdepke
0,5 km -
od 36,66 zł Oferta sklepu
Koniec. Saga kaszubska. Tom 8
42 km -
od 37,69 zł Oferta sklepu
Colette
42 km -
od 38,05 zł Oferta sklepu
Asteriks. Asteriks i Normanowie. Tom 9 - Karnawałowe ceny HITÓW z odbiorem za 0 zł lub wysyłka od 10,49 zł
42 km -
od 39,26 zł Oferta sklepu
Niespokojne pokolenie. Jak wielkie przeprogramowanie dzieciństwa wywołało epidemie chorób psychicznych
42 km -
od 39,26 zł Oferta sklepu
Prawy umysł. Dlaczego dobrych ludzi dzieli religia i polityka
42 km -
od 48,22 zł Oferta sklepu
Amerykański koszmar. Bastion. Tom 2 - Wiosenne ceny HITÓW z odbiorem za 0 zł lub wysyłka od 6,99 zł
42 km -
od 39,53 zł Oferta sklepu
Kuracja życia metodą dr Clark
42 km -
od 22,78 zł Oferta sklepu
Dinozaury Magiczna latarka. Frajda z czytania i wyszukiwania Jedność
42 km -
od 93,08 zł Oferta sklepu
Biblia Komiks wyd. 2
42 km
Opis
Kulisy biznesowego savoir-vivre’u Cyceron mawiał, że człowieka czynią maniery i charakter. Miał rację, jednak z tym zastrzeżeniem, że charakteru napotkanej osoby nie odkryjemy po pierwszym spotkaniu, rozmowie czy wymianie kilku listów. Trzeba miesięcy, czasem lat, by kogoś naprawdę poznać. Tymczasem umysł lubi generalizować i wydawać szybkie osądy. Tu z pomocą przychodzi pewien z góry ustalony kodeks zachowań, zwany dobrymi manierami. Stosowanie się do zasad savoir-vivre’u czyni z nas osoby cywilizowane i kulturalne. Także w biznesie. Reguł grzeczności pomocnych w zwykłych, codziennych sytuacjach uczymy się w młodości, zwykle od rodziny, w szkole, czasem od innych dorosłych. Wiemy, komu należy ustąpić miejsca w autobusie, jak używać słów „proszę”, „przepraszam” i „dziękuję”, z której strony talerza kłaść nóż, a z której widelec. Z tymi podstawowymi umiejętnościami wkraczamy w świat ludzi pracujących... i zaczynają się pytania. Kto pierwszy podaje rękę: osoba wyższa stopniem czy kobieta? Co należy zrobić z otrzymaną wizytówką, by okazać szacunek rozmówcy? Jak rozpoczyna się list biznesowy? Czy wypada omawiać służbowe problemy przez telefon, podczas podróży pociągiem? Drugie wydanie książki Etykieta w biznesie uzupełnione zostało o rozdział poświęcony regułom zachowania w podróży służbowej. Lektura książki Adama Jarczyńskiego prowadzi do konstatacji oczywistej jedynie dla wąskiej grupy socjologów i historyków obyczaju, a zadziwiająco nieznanej szerszemu gronu czytelników: dobre maniery służą celom praktycznym, wygodzie i zdrowiu — zawsze pozostają też w zgodzie ze zdrowym rozsądkiem i dobrym sercem. Książka okazuje się przyjemna w czytaniu i bez wątpienia pouczająca. Ze spokojnym sumieniem można polecić ją do porannego przeglądania nad tostem i filiżanką kawy, ale też potraktować jako wstęp do bardziej systematycznych studiów, prowadzonych samodzielnie lub w ramach jednego z kursów savoir-vivre’u. Rzecz niezwykle wartościowa i całkowicie unikalna na gruncie polskiej literatury przedmiotu. Krzysztof Kruszewski, Prezes Millward Brown SMG/KRC, Dyrektor Badań Jakościowych Millward Brown, odpowiedzialny za region Europy Kontynentalnej i Wielkiej Brytanii Niemal w każdej branży sprzedaż jest nieodzownym elementem rozwoju organizacji. Niezależnie od tego, czy mówimy o poważnych kontraktach poprzedzonych negocjacjami na wysokim szczeblu czy o sprzedaży detalicznej na linii sprzedawca–klient, to od organizacji i jej pracowników zależy, jak będzie ona postrzegana podczas tych działań. Dzięki zasadom etykiety biznesowej wiemy, jak należy okazywać szacunek naszym dotychczasowym i potencjalnym klientom w każdej sytuacji. Bez znajomości dobrych manier, o których interesująco pisze Adam Jarczyński, trudno prowadzić rozmowy z klientem. Nawet najlepsza oferta może wypaść kiepsko, gdy prezentując ją, popełnimy faux pas. Mimo iż nie jest to książka o sprzedaży, polecam ją każdemu menedżerowi. Sławomir Pięta, Wiceprezes zarządu Kolportera, odpowiedzialny za Departament Dystrybucji FMCG Przed przeczytaniem książki Adama Jarczyńskiego zastanawiałam się, czy będę miała do czynienia z kolejną publikacją, która traktuje o ciekawej materii, ale ma niewiele wspólnego z praktyką, ze współczesnością. Okazało się, że Etykieta w biznesie porusza sprawy jak najbardziej na czasie, a przy tym jest praktycznym, tak rzadko spotykanym przewodnikiem po dobrych manierach w życiu zawodowym. Autor, będący pasjonatem savoir-vivre’u, dzieli się doświadczeniem i cennymi spostrzeżeniami dotyczącymi sytuacji, które jako praktyk ma możliwość codziennie obserwować i aktywnie w nich uczestniczyć. Lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą poznać dokładnie zasady zawodowego bon tonu. Polecam. Małgorzata Barska, Prezes Zarządu ING IM (Polska) S.A. Adam Jarczyński. Współzałożyciel Polskiej Akademii Protokołu i Etykiety, od lat związany zawodowo z public relations i brandingiem. Praktyk i pasjonat protokołu dyplomatycznego, etykiety biznesowej i savoir-vivre’u. Doświadczenie zdobywał w Polsce i za granicą pod czujnym okiem wybitnych dyplomatów. Częsty gość publicznych, a także komercyjnych mediów. Autor analiz i artykułów z zakresu bon tonu, prowadzi rubrykę „Savoir Vivre” w miesięczniku LOGO. Doradza korporacjom, administracji, małym firmom i pojedynczym klientom. Miał przyjemność szkolić menedżerów, kelnerów, handlowców, wojskowych, przyszłych pracowników służby zagranicznej, badaczy, lekarzy i wielu innych. Wykładowca m.in. Europejskiej Akademii Dyplomacji. Twórca bezpłatnej poradni internetowej z zakresu dobrych manier. Prowadzi bloga www.sv24h.pl. Szczęśliwy mąż i ojciec, były zawodnik tenisa ziemnego, miłośnik teatru, książek, win i gotowania. Uważa, że świat bez Monty Pythona byłby o wiele uboższy. Po godzinach pełni obowiązki lokaja dwóch kotek — Anarchii i Sparty. Spis treści: Podziękowania (6) Wstęp (7) 1. Powitania (11) Jak się witamy? (12) Przedstawianie przez osoby trzecie (23) Tytułowanie (26) Często zadawane pytania (27) Kwestie do zastanowienia (29) 2. Wizytówka (31) O wizytówce słów kilka (31) Jak posługujemy się wizytówką (36) Często popełniane gafy (39) Trochę dyplomacji i starych obyczajów (41) Bilet przesyłowy (43) Często zadawane pytania (44) Kwestie do zastanowienia (46) 3. Precedencja (47) Główne zasady precedencji w biznesie (48) Pierwszeństwo podczas posiłków i spotkań roboczych (49) Pierwszeństwo podczas wydarzeń specjalnych (59) Pierwszeństwo podczas podróżowania (64) Często zadawane pytania (66) Kwestie do zastanowienia (67) 4. Korespondencja tradycyjna (69) Przed napisaniem firmowego listu (69) Ważne elementy listu (70) Przykładowy list (73) Kwestie do zastanowienia (75) 5. Ubiór (77) O higienie słów kilka (78) Dress code (82) Typy ubiorów (83) Wiązanie elementów garderoby (102) Często zadawane pytania (110) Kwestie do zastanowienia (113) 6. Wydarzenia specjalne - oprawa protokolarna (115) Rodzaje przyjęć (116) Zapraszanie do restauracji (127) Zaproszenia (130) Konferencja prasowa - przygotowanie od strony protokolarnej (135) Przyjęcie w domu (145) Często zadawane pytania (162) Kwestie do zastanowienia (166) 7. Spożywanie posiłków (169) Spożywanie posiłków na stojąco (170) Spożywanie posiłków na siedząco (174) Porcjowanie potraw i nabieranie (180) Kilka rad dotyczących spożywania wina (186) Słów kilka o toastach (188) Różnice kulturowe (190) Często zadawane pytania (194) Kwestie do zastanowienia (200) 8. Netykieta (201) E-mail (202) WEB 2.0 (213) Kwestie do zastanowienia (220) 9. Komunikacja telefoniczna (221) Telefon stacjonarny (222) Telefon komórkowy (234) Kwestie do zastanowienia (239) 10. Podróż służbowa (241) Przygotowanie do wyjazdu służbowego (242) Podróż (245) Kwestie do zastanowienia (256) Słownik (257) Literatura będąca inspiracją i cennym zbiorem doświadczeń (262) O autorze: Dyrektor generalny i współzałożyciel Polskiej Akademii Protokołu i Etykiety, od lat związany zawodowo z public relations. Praktyk i pasjonat protokołu dyplomatycznego, etykiety biznesowej i savoir-vivre. Doświadczenie zdobywał w Polsce i za granicą pod czujnym okiem wybitnych dyplomatów. Częsty gość publicznych, a także komercyjnych mediów. Autor wielu artykułów z zakresu bon tonu, w tym gospodarz rubryki "Savoir Vivre" miesięcznika LOGO. Doradza korporacjom, małym firmom i pojedynczym klientom. Miał przyjemność szkolić m.in. menedżerów, kelnerów, handlowców, wojskowych, przyszłych pracowników służby zagranicznej, badaczy, lekarzy i wielu innych. Wykładowca m.in. Europejskiej Akademii Dyplomacji. Twórca bezpłatnej internetowej poradni z zakresu dobrych manier. Swoją pasję opisuje na blogu. Żonaty, były zawodnik tenisa ziemnego, miłośnik teatru, książek, win i gotowania. Po godzinach pełni obowiązki lokaja ulubionej czarnej kotki o imieniu Anarchia.
Specyfikacja
Dodatkowe informacje
Wybrane wydawnictwa |
|