Struktury danych i algorytmy w języku C#. Wykorzystaj potencjał C# do projektowania efektywnych apli - Karnawałowe ceny HITÓW z odbiorem za 0 zł lub Wrocław

Projektowanie aplikacji jest wymagającym zadaniem, zwłaszcza jeśli trzeba rozwiązywać złożone problemy. W takich przypadkach należy mieć na uwadze również wydajność kodu, aby program działał płynnie na urządzeniach o ograniczonych zasobach. Takie zadania bywają naprawdę trudne i wymagają wiedzy, w …

od 53,86 Najbliżej: 0,2 km

Liczba ofert: 7

Oferta sklepu

Opis

Projektowanie aplikacji jest wymagającym zadaniem, zwłaszcza jeśli trzeba rozwiązywać złożone problemy. W takich przypadkach należy mieć na uwadze również wydajność kodu, aby program działał płynnie na urządzeniach o ograniczonych zasobach. Takie zadania bywają naprawdę trudne i wymagają wiedzy, w tym dotyczącej struktur danych i algorytmów. Tę praktyczną książkę docenią programiści C#. Zaczniesz od zapoznania się z zasadami działania algorytmów, aby później przejść do różnych struktur danych: tablic, list, stosów, kolejek, słowników i zbiorów. Poszczególne przykłady zostały zilustrowane fragmentami kodu i rysunkami. Opanujesz także sortowanie tablic przy użyciu rozmaitych algorytmów, co solidnie ugruntuje Twoje umiejętności. Następnie poznasz bardziej złożone struktury danych i algorytmy służące do różnych zadań, jak wyznaczanie najkrótszej ścieżki w grafie czy rozwiązywanie łamigłówek. W ten sposób nauczysz się budować w języku C# komponenty algorytmiczne, które bez problemu zastosujesz w rozmaitych aplikacjach, również internetowych i na platformy mobilne. Z tą książką nauczysz się: podstaw algorytmów i ich klasyfikacji przechowywać dane w ustrukturyzowany sposób budować aplikacje wzbogacone o stosy, kolejki, tablice z haszowaniem, słowniki i zbiory tworzyć wydajne aplikacje z użyciem algorytmów związanych z drzewami podnosić wydajność swoich rozwiązań przy użyciu grafów implementować algorytmy pozwalające rozwiązywać łamigłówki i generować fraktale Kilkusetkrotne zwiększenie wydajności kodu na wyciągnięcie ręki! Spis treści: O autorze O recenzencie Wstęp Rozdział 1. Typy danych C# jako język programowania Aplikacje konsolowe platformy .NET Podział typów danych Typy wartościowe Liczby całkowite Liczby zmiennoprzecinkowe Wartości logiczne Znaki Unicode Stałe Wyliczenia Krotki wartości Struktury definiowane przez użytkownika Typy wartościowe dopuszczające wartość null Typy referencyjne Obiekty Ciągi znaków Klasy Rekordy Interfejsy Delegaty Typ dynamiczny Typy referencyjne dopuszczające wartość null Podsumowanie Rozdział 2. Wprowadzenie do algorytmów Czym są algorytmy? Definicja Przykłady z życia Sposoby zapisu algorytmów Język naturalny Schemat blokowy Pseudokod Język programowania Typy algorytmów Algorytmy rekurencyjne Algorytmy "dziel i zwyciężaj" Algorytmy z nawrotami Algorytmy zachłanne Algorytmy heurystyczne Programowanie dynamiczne Algorytmy siłowe Złożoność obliczeniowa Złożoność czasowa Złożoność pamięciowa Podsumowanie Rozdział 3. Tablice i sortowanie Tablice jednowymiarowe Przykład - nazwy miesięcy Tablice wielowymiarowe Przykład - tabliczka mnożenia Przykład - mapa gry Tablice nieregularne Przykład - roczny plan transportu Algorytmy sortowania Sortowanie przez wybieranie Sortowanie przez wstawianie Sortowanie bąbelkowe Sortowanie przez scalanie Sortowanie Shella Sortowanie szybkie Sortowanie przez kopcowanie Analiza wydajności Podsumowanie Rozdział 4. Warianty list Proste listy Lista tablicowa Listy generyczne Listy uporządkowane Przykład - książka adresowa Listy powiązane Listy jednokierunkowe Listy dwukierunkowe Jednokierunkowe listy cykliczne Dwukierunkowe listy cykliczne Interfejsy związane z listami Podsumowanie Rozdział 5. Stosy i kolejki Stosy Przykład - odwracanie wyraz Przykład - Wieże Hanoi Kolejki Przykład - telefoniczne biuro obsługi klienta z jednym konsultantem Przykład - telefoniczne biuro obsługi klienta z wieloma konsultantami Kolejki priorytetowe Przykład - biuro telefonicznej obsługi klienta ze wsparciem priorytetowym Kolejki cykliczne Przykład - górska kolejka grawitacyjna Podsumowanie Rozdział 6. Słowniki i zbiory Tablice z haszowaniem Przykład - książka telefoniczna Słowniki Przykład - wyszukiwanie produktu Przykład - dane użytkownika Słowniki uporządkowane Przykład - encyklopedia Zbiory haszowane Przykład - kupony Przykład - baseny Zbiory "uporządkowane" Przykład - usuwanie duplikatów Podsumowanie Rozdział 7. Warianty drzew Zwykłe drzewa Implementacja Przykład - hierarchia identyfikatorów Przykład - struktura przedsiębiorstwa Drzewa binarne Przeglądanie Implementacja Przykład - prosty quiz Binarne drzewa poszukiwań Implementacja Przykład - wizualizacja drzewa BST Drzewa AVL Drzewa AVL Drzewa czerwono-czarne Drzewa trie Implementacja Przykład - automatyczne uzupełnianie Kopce Podsumowanie Rozdział 8. Odkrywanie grafów Koncepcja grafów Zastosowania Reprezentacje Lista sąsiedztwa Macierz sąsiedztwa Implementacja Węzeł Krawędź Graf Przykład - krawędzie nieskierowane i nieważone Przykład - krawędzie skierowane i ważone Przeszukiwanie Przeszukiwanie w głąb Przeszukiwanie wszerz Minimalne drzewo rozpinające Algorytm Kruskala Algorytm Prima Przykład - kabel telekomunikacyjny Kolorowanie Przykład - mapa województw Najkrótsza ścieżka Przykład - mapa gry Podsumowanie Rozdział 9. Zobacz w działaniu Ciąg Fibonacciego Wydawanie reszty Najbliższa para punktów Generowanie fraktali Znajdowanie wyjścia z labiryntu Łamigłówka sudoku Odgadywanie tytułu Odgadywanie hasła Podsumowanie Rozdział 10. Podsumowanie Klasyfikacja Tablice Listy Stosy Kolejki Słowniki Zbiory Drzewa Grafy Słowo końcowe O autorze: Dr hab. inż. Marcin Jamro (https://imustvisit.com). Marcin Jamro jest autorem kilku książek dotyczących inżynierii oprogramowania oraz autorem licznych publikacji. Wyniki jego prac były prezentowane i dyskutowane na wielu konferencjach naukowych. Posiada certyfikaty MCPD (Microsoft Certified Professional Developer), MCTS (Microsoft Certified Technology Specialist) oraz CAE (Certificate in Advanced English). Marcin jest wielokrotnym laureatem i finalistą w różnych konkursach, w tym został krajowym laureatem konkursu na najlepszego studenta w Polsce w branży Nauki ścisłe. Otrzymał medal Primus Inter Pares oraz kilkukrotnie stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za osiągnięcia w nauce. Marcin Jamro posiada znaczące doświadczenie w realizacji projektów informatycznych, szczególnie z użyciem języka C# oraz technologii bazujących na .NET. Pełnił rolę wiodącego architekta wielu złożonych projektów, w tym zawierających aplikacje mobilne i internetowe, interfejsy API, bazy danych, a także integrację z komponentami zewnętrznymi. Posiada ponadto doświadczenie w programowaniu urządzeń wbudowanych. Prywatnie interesuje się turystyką i odkrywaniem mniej znanych destynacji podróżniczych, a także jazdą na nartach i sportami motorowymi.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Miękka
Rok wydania
  • 2025
Ilość stron
  • 312
Tematyka
  • Programowanie
ISBN
  • 9788328918894