Od czerwieni do turkusu jak lepiej porozumiewać się w pracy Wrocław

Południe z Animuszem: wokół książki „Od czerwieni do turkusu. Jak lepiej porozumiewać się w pracy” >> PODCAST Biznes na skali barw Czy wiesz, że firmy i organizacje mają swoje kolory? Mogą być czerwone, bursztynowe, pomarańczowe, zielone albo turkusowe. I nie, wcale nie chodzi o logo, które …

od 24,50 Najbliżej: 0,9 km

Liczba ofert: 9

Oferta sklepu

Opis

Południe z Animuszem: wokół książki „Od czerwieni do turkusu. Jak lepiej porozumiewać się w pracy” >> PODCAST Biznes na skali barw Czy wiesz, że firmy i organizacje mają swoje kolory? Mogą być czerwone, bursztynowe, pomarańczowe, zielone albo turkusowe. I nie, wcale nie chodzi o logo, które reprezentuje daną firmę czy organizację. Tajemnica tych barw tkwi w przyjętym stylu zarządzania. O tej typologii świat po raz pierwszy usłyszał w 2014 roku dzięki przełomowej publikacji Frederica Lalouxa zatytułowanej Reinventing Organizations. Według klasyfikacji zaproponowanej przez autora kolor przypisany organizacji odpowiada przyjętemu w niej modelowi zarządzania - opresyjnemu w organizacjach czerwonych, sformalizowanemu w bursztynowych, zmechanizowanemu w pomarańczowych, nastawionemu na dialog w zielonych oraz płaskiemu w turkusowych. Ta książka stanowi zbiór metod właściwych do zarządzania komunikacją w zależności od koloru firmy. Autorka, doradczyni i trenerka od wielu lat współpracująca z polskimi firmami, wskazuje w niej, jak zdefiniować dominującą barwę własnej organizacji. Podpowiada, jak określić preferowany styl komunikacji, zarówno organizacyjny, jak i osobisty, zwiększać efektywność i komfort pracy oraz zapobiegać niepożądanym zjawiskom (jałowe dyskusje, przemoc słowna czy mobbing). Co istotne, książka odnosi się do rodzimych realiów, a podane w niej przykłady różnych strategii radzenia sobie z problemami komunikacyjnymi pochodzą z życia - faktycznie wystąpiły w którejś z polskich firm lub organizacji. Spis treści: Rozdział I. Dlaczego mówimy tak, jak mówimy? 7 Mowa świadoma i nieświadoma 9 Wszyscy kłamią albo wszyscy mówią prawdę 10 Mili mają trudniej? 11 Kiedy mówisz świadomie 13 Otwarta wojna i konflikt zawoalowany 16 Władza i komunikacja 18 Świadomość i organizacja 20 Kolory komunikacji 25 Lider nadaje ton 26 Rozdział II. Co blokuje porozumienie? 29 Opłakane skutki miłych rozmów 34 Twój osobisty styl komunikacji 36 Rozdział III. Firma i kolor jej komunikacji 41 Style komunikacji powiązane z poziomem rozwoju świadomości 43 Czy warto "nad poziomy wylatywać"? 52 Rozdział IV. I kto tu rządzi? Od agresora do lidera 55 Wyzwania związane z kolejnymi etapami rozwoju umiejętności komunikacyjnych 68 Rozdział V. W świecie czerwieni - prymitywne emocje rządzą 71 Schemat reagowania bodziec - reakcja 72 Schemat reagowania bodziec - refleksja - reakcja 73 Słowne mechanizmy poniżania (umniejszania) 74 Skąd się biorą "poniżacze"? 76 Rola przytomnego świadka 77 Moja czy nie moja sprawa? 78 Ale o co chodzi? 78 Co robić, żeby nie dać się wkręcić? 79 Jak rozmawiać z własną złością? 81 Uczyć się refleksji 82 Między złością a bezradnością 82 Trigger, czyli wyzwalacz 83 Każdy ma swoją piętę achillesową 84 Nie warto palić pieniędzmi w piecu 85 Rozdział VI. W świecie bursztynu - nastawienie na trwałość i taniec w trójkącie 89 Trójkąt emocjonalnych zależności 91 Wyjazd, który miał być integracyjny 92 Kto zaczarował prezesa? 93 Komórki do wynajęcia 94 Którędy do wyjścia? 95 Inna świadomość - inne działanie 96 Trójkąt dramatyczny a mikrozarządzanie 98 Skąd się bierze skłonność do mikrozarządzania? 99 Jak szybko i skutecznie zabić motywację pracowników 101 Wyuczona bezradność 103 Jak opuścić trójkąt i skończyć z mikrozarządzaniem? 104 Rozdział VII. W świecie oranżu - asertywność w służbie rozsądku 109 Niezależnie i z szacunkiem 115 Zadbać o siebie 117 To się opłaca 117 Co możesz wnieść do relacji? 118 Bez lęku i złości 119 Komunikat asertywny - prośba o zmianę zachowania 119 Rozdział VIII. W świecie zieleni - sympatia i empatia 129 Niezależność i wzajemność 130 Poza nawiasem 140 Komu trudno mówić "nie" 141 Co łączy furiatów, obrażalskich i manipulantów? 141 Trudna równowaga 142 Mądrze inwestować w budowanie relacji 143 Coś na tak 145 Gdy jakaś część mnie chce, a inna nie 145 Rozdział IX. W świecie turkusu - jak zostać tłumaczem symultanicznym 149 Turkus: wymagane mistrzostwo komunikacji 150 Empatia to nie jest stawianie na swoim 155 Nie czepiamy się słów, ani... uczuć 156 Diabelski młyn 157 Dbając o siebie i innych jednocześnie 158 Autentyczność w relacjach 158 Dlaczego to się opłaca 159 Kogo przyciągasz, kogo odpychasz 160 Kiedy zastępstwo nie działa 160 Władza i odpowiedzialność 162 O autorze: Ewa Mażul — pracuje jako doradca i trener komunikacji. Od ponad 10 lat propaguje i wdraża w firmach programy oparte na zasadach społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), zrównoważonej komunikacji i metodzie Nonviolent Communication (NVC). Uczyła się jej między innymi bezpośrednio od Marshalla Rosenberga — twórcy NVC. Jest doradcą do spraw CSR wpisanym na listę doradców Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Napisała ponad 100 artykułów na temat komunikacji, które zostały opublikowane między innymi w miesięcznikach: Charaktery, Sens, Personel i Zarządzanie, „Personel Plus”. Więcej na https://ewamazul.pl/.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • EWA MAŻUL
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Miękka
Rok wydania
  • 2019
Ilość stron
  • 168
ISBN
  • 9788328356214
Model
  • miękka