Wprowadzenie do multimediów. Teoria i praktyka Wolbrom

Multimedia są interaktywną kombinacją tekstu, obrazu, dźwięku, wideo i trójwymiarowej grafiki komputerowej. Niemal każda strona internetowa i aplikacja jest multimedialna, choć niekoniecznie korzysta ze wszystkich wymienionych mediów. Aby spełniała swe zadania, powinna być nie tylko dobra …

od 52,11 Najbliżej: 34 km

Liczba ofert: 2

Oferta sklepu

Opis

Multimedia są interaktywną kombinacją tekstu, obrazu, dźwięku, wideo i trójwymiarowej grafiki komputerowej. Niemal każda strona internetowa i aplikacja jest multimedialna, choć niekoniecznie korzysta ze wszystkich wymienionych mediów. Aby spełniała swe zadania, powinna być nie tylko dobra merytorycznie, lecz także estetyczna, intuicyjna w obsłudze i sprawna technicznie. Stanowi to wyzwanie dla jej twórców, ponieważ wymaga wiedzy i umiejętności z wielu dziedzin. Książka ta odpowiada potrzebom tych, którzy pragną poszerzyć swoje horyzonty poza własne specjalizacje - informatykę, grafikę, film wideo. Pierwszy rozdział zwięźle omawia zagadnienia techniczne. Obszerny drugi rozdział poświęcono barwie: powstawaniu wrażenia barwy, modelom i przestrzeniom barw, symbolice kolorów w różnych kulturach, schematom kolorystycznym, dzięki którym projekt będzie miły dla oka, stosowaniem barw w wybranych dziedzinach (medycynie, biznesie, marketingu i wizualizacji danych), programom do wyboru koloru i palet kolorów. Następne rozdziały przedstawiają tekst, obraz, dźwięk i wideo według podobnej koncepcji: najpierw teoria (modele, metody kompresji, standardy), potem formaty plików, przykłady zastosowań danego medium w projektach multimedialnych, zasady projektowania treści multimedialnych, technologie i oprogramowanie wykorzystywane przy pracy z danym medium. Czytelnik dowie się, skąd i na jakich licencjach pozyskiwać materiały dla projektów multimedialnych lub jak je tworzyć, jak umieszczać tekst, grafikę, pliki audio i wideo na stronach WWW i jakie formaty plików wybrać. Pozna podstawy kompozycji, kontrastów, proporcji i systemu siatek pomagające w uzyskaniu spójnego projektu stron WWW lub ekranów aplikacji oraz podstawy komponowania ujęć i montażu wideo. Spis treści: 1. Sprzęt, techniki i technologie 1.1. Od komputera do smartfona 1.2. Języki i techniki programowania 3. Technologie wyświetlania Barwa 2.1. Światło 2.2. Powstawanie wrażenia barwy 2.3. Modele barw 2.4. Standaryzacja barw 2.5. Znaczenie i stosowanie barw 3. Tekst na ekranie 3.1. Projektowanie treści 3.2. Wybór kroju pisma 3.3. Dobór parametrów tekstu 3.4. Formaty i optymalizacja fontów 3.5. Fonty zmienne 4. Obraz 4.1. Formy obrazu 4.2. Grafika wektorowa a grafika rastrowa 4.3. Metody kompresji obrazu 4.4. Formaty obrazu 4.5. Zastosowania obrazu w multimediach 4.6. Tworzenie projektu multimedialnego 4.7. Programy graficzne 5. Dźwięk 5.1. Teoria dźwięku 5.2. Dźwięk cyfrowy 5.3. Muzyka, mowa i efekty dźwiękowe 6. Wideo 6.1. Film wideo 6.2. Parametry obrazu ruchomego 6.3. Kompresja sekwencji wizyjnej 6.4. Formaty plików wideo 6.5. Wideo w edukacji ekonomicznej i medycznej 6.6. Wideomarketing 6.7. Podstawy tworzenia i postprodukcji wideo

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Maria Pietruszka
Rok wydania
  • 2024
Format
  • PDF
Ilość stron
  • 346
Kategorie
  • Grafika komputerowa
Wybrani autorzy
  • Praca zbiorowa