Tożsamość osobowa w epoce cyfrowych technologii komunikacyjnych (EPUB) Wieliczka

„To nie jest książka o książkach" (…), bo chodzi w niej nie tyle o teksty o człowieku, co o niego samego odnajdywanego w sposobach jego bycia, próba śledzenia jak się zjawia i rozumienia, dlaczego tak? (…) Zagadnienia te odsyłają do pojęcia, z którym zwykło się je identyfikować, mowa o tożsamości …

od 19,70 Najbliżej: 17 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

„To nie jest książka o książkach" (…), bo chodzi w niej nie tyle o teksty o człowieku, co o niego samego odnajdywanego w sposobach jego bycia, próba śledzenia jak się zjawia i rozumienia, dlaczego tak? (…) Zagadnienia te odsyłają do pojęcia, z którym zwykło się je identyfikować, mowa o tożsamości osobowej (…). Z kolei to, jak o sobie myślimy, jak konceptualizujemy swoje zadomowienie w świecie zależy od narzędzi jakie do tego wykorzystujemy, tj. od tego jak o tym mówimy, jak się na ten temat komunikujemy. (…) Obecnie mamy do czynienia z kolejnym (…) środowiskiem komunikacyjnym, które kształtuje naszą tożsamość osobową jest nim hipertekst. Jeżeli chcemy rozumieć siebie musimy rozumieć specyfikę ekologii hipertekstu, (…) jego antycypowany lub już obserwowany wpływ na życie współczesnego człowieka. fragment Wstępu Bardzo umiejętnie i inteligentnie autorka powiązała zagadnienie filozoficzno-poznawcze, antropologiczne z badaniami medioznawczymi oraz zachodzącymi pomiędzy nimi sprzężeniami zwrotnymi. Dało to niezmiernie ciekawy wynik badawczy z recenzji Ignacego S. Fiuta Grażyna Osika jest adiunktem w Katedrze Stosowanych Nauk Społecznych Politechniki Śląskiej. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych z pogranicza filozofii i komunikacji społecznej. Do obszaru jej głównych zainteresowań należą takie zagadnienia jak komunikacja interpersonalna, komunikacja medialna, ekologia hipertekstu. W 2011 roku ukazała się jest książka pt.: Procesy i akty komunikacyjne. Koncepcje klasyczne i współczesne, oraz Bunt i reforma, której jest redaktorem. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Jej dorobek naukowy jest dostępny na Google Scholar oraz w Repozytorium ceON. Spis treści: Wstęp 1. Społeczeństwo komunikacji – konteksty Wprowadzenie 1.1. Postindustrializm – społeczeństwo informacji – postfordyzm – społeczeństwo zmediatyzowane 1.2. Postmodernizm 1.3. Indywidializacja społeczna 1.4. Globalizacja 1.5. Społeczeństwo komunikacyjne – społeczeństwo sieci 1.5.1. Kondycja jednostki w społeczeństwie sieci 2. Media – technologie komunikacyjne Wprowadzenie 2.1. Ramy teoretyczne. Krótka historia technologii medialnych 2.1.1. Epistemologia medium 2.1.2.1. Oralność 2.1.2.2. Piśmienność 2.1.2.3. Media elektroniczne – analogowe 2.1.2. Media a charakter interakcji społecznych. Rodzaje wspólnoty 2.2. Cyfrowe technologie komunikacyjne 2.2.1. Hipertekst 2.2.2. Epistemologia hipertekstu 2.2.3. Interakcja hybrydowa. Nowe formy związków ludzkich Podsumowanie 3. Ogólna charakterystyka pojęcia tożsamości Wprowadzenie 3.1. Próba wstępnej definicji 3.2. Tożsamość – implikacje filozoficzne 3.3. Tożsamość – implikacje psychologiczne 3.4. Tożsamość – implikacje socjologiczne Podsumowanie 4. Tożsamość osobowa w erze cyfrowych technologii komunikacyjnych Wprowadzenie 4.1. Komunikacja jako spiritus movens holistycznego modelu tożsamości 4.1.1. Komunikacyjny model epistemologiczny 4.1.2. Komunikacyjny model tożsamości osobowej Podsumowanie 4.2. Tożsamościowe praktyki siebie Wprowadzenie 4.2.1. Komunikacyjne praktyki siebie – wymiar epistemologii medium 4.2.2. Komunikacyjne praktyki siebie – wymiar interakcji społecznych Podsumowanie Zakończenie Abstract Bibliografia Indeks pojęć Indeks nazwisk

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Grażyna Osika
Rok wydania
  • 2016
Wybrane wydawnictwa
  • Universitas
Kategorie
  • Psychologia
Ilość stron
  • 236
Format
  • PDF
  • MOBI
  • EPUB