Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym. Kontekst polityczny, ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji (PDF) Wieliczka

Niniejsze opracowanie to pierwsze w literaturze przedmiotu kompendium wiedzy ukazujące genezę i rozwój polskich agencji prasowych, od tworzenia zalążków tych instytucji aż do chwili obecnej. Jest to zarazem synteza podsumowująca stulecie istnienia rodzimych agencji prasowych. W opracowaniu …

od 15,75 Najbliżej: 17 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Niniejsze opracowanie to pierwsze w literaturze przedmiotu kompendium wiedzy ukazujące genezę i rozwój polskich agencji prasowych, od tworzenia zalążków tych instytucji aż do chwili obecnej. Jest to zarazem synteza podsumowująca stulecie istnienia rodzimych agencji prasowych. W opracowaniu prześledzono proces ewolucji polskich agencji prasowych, od agencji telegraficznych do agencji elektronicznych (e-agencji). Autorka podkreśla kontekst polityczny wyrażający się w uwikłaniu agencji prasowych w bieżącą politykę, ukazując rolę omawianych instytucji w procesie rozpowszechniania informacji. Książka wykracza znacznie poza problematykę właściwą dla historii mediów, podejmując refleksję nad perspektywami rozwoju współczesnych agencji informacyjnych. Walor opracowania stanowi materiał ilustracyjny w postaci fragmentów biuletynów prasowych. Książka adresowana jest do medioznawców, historyków mediów, politologów oraz studentów dziennikarstwa. Dr hab. prof. UJK Renata Piasecka-Strzelec - pracownik naukowy Instytutu Dziennikarstwa i Informacji Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Swoje zainteresowania badawcze koncentruje wokół historii mediów oraz historii najnowszej Polski. W ostatnich latach analizuje również kierunki rozwoju współczesnych polskich agencji informacyjnych w kontekście społeczeństwa sieci. Autorka wielu artykułów naukowych, rozdziałów w monografiach oraz trzech publikacji zwartych. Najważniejsze opracowanie w jej dotychczasowym dorobku naukowym to monografia Polskie agencje prasowe w latach 1944-1972. Upowszechnianie i reglamentacja informacji, działalność propagandowa (Wydawnictwo UJK, Kielce 2012). Spis treści: Wykaz skrótów Wstęp Rozdział pierwszy Geneza i narodziny agencji prasowych w Polsce 1. W służbie sprawy polskiej 2. Pod znakiem Polskiej Agencji Telegraficznej (1918–1926) 3. Informacyjna służba prasowa w okresie rządów pomajowych (1926–1939) Rozdział drugi Trudne półwiecze. Działalność agencji prasowych w latach 1939–1989 1. Poza krajem i w konspiracji (1939–1945) 2. PAP na pierwszej stronie (1944–1989) 3. Agencje prasowe „drugiego planu” (1944–1989) 4. Wobec ładu jałtańskiego. Agencje prasowe poza krajem Rozdział trzeci W nowej rzeczywistości po 1989 roku 1. W stronę obiektywizmu medialnego. Transformacja „starych” agencji prasowych (PAP, PAI, CAF) 2. Powstanie i rozwój nowego rynku informacji agencyjnej w Polsce 3. Agencje informacyjne w dobie społeczeństwa sieci Zakończenie

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Renata Piasecka–strzelec
Rok wydania
  • 2019
Wybrane wydawnictwa
  • Universitas
Kategorie
  • Językoznawstwo
Ilość stron
  • 256
Format
  • PDF
  • MOBI
  • EPUB