Nie bój się ubrudzić rąk, tworząc czystą architekturę. Projektowanie aplikacji wysokiej jakości na p - Odbiór w księgarni 0 zł | 10,99 zł wysyłka lub Warszawa

Wyobraź sobie sytuację: chcesz napisać oprogramowanie, które nie tylko spełni oczekiwania klienta, ale również będzie przykładem eleganckiej i czystej architektury. Na drodze do tego celu z pewnością napotkasz przeszkody, takie jak nierealny termin czy niedziałające API zewnętrznego dostawcy. Nie …

od 31,44 Najbliżej: 0 km

Liczba ofert: 12

Oferta sklepu

Opis

Wyobraź sobie sytuację: chcesz napisać oprogramowanie, które nie tylko spełni oczekiwania klienta, ale również będzie przykładem eleganckiej i czystej architektury. Na drodze do tego celu z pewnością napotkasz przeszkody, takie jak nierealny termin czy niedziałające API zewnętrznego dostawcy. Nie będzie wyjścia, czas zmusi Cię do pójścia na skróty i Twoja architektura wkrótce straci swoją elegancką strukturę. Aby tego uniknąć, musisz przejąć kontrolę nad architekturą. Dzięki tej książce zorientujesz się, że utrzymanie kontroli nad architekturą w dużej mierze zależy od zastosowanego stylu architektonicznego. Zrozumiesz też wady konwencjonalnej architektury warstwowej i zapoznasz się z zaletami stylów koncentrujących się na dziedzinie, takich jak architektura heksagonalna. Dowiesz się także, jak można ją wyrazić w kodzie źródłowym. Poznasz szczegóły różnych strategii mapowania między warstwami architektury heksagonalnej, a ponadto prześledzisz, jak różne elementy architekturalne łączą się w jedną aplikację. Bazując na stylu architektury heksagonalnej, nauczysz się tworzyć intuicyjne w późniejszej obsłudze technicznej aplikacje internetowe. Szybko się przekonasz, że wiedza zdobyta w trakcie lektury pozwoli Ci na tworzenie wysokojakościowych aplikacji, które przetrwają próbę czasu. Najciekawsze zagadnienia: niedoskonałości związane z architekturą warstwową egzekwowanie granic architektury wpływ stosowania skrótów na debet techniczny korzystanie z poszczególnych stylów architekturalnych struktura kodu a architektura testy sprawdzające wszystkie elementy architektury Jeśli chcesz mieć łatwe życie, nie zostawaj architektem. Zaha Hadid, architektka Spis treści: Przedmowa O autorze O korektorach merytorycznych Wprowadzenie Rozdział 1. Łatwa obsługa techniczna Co w ogóle oznacza łatwa obsługa techniczna? Łatwa obsługa techniczna pozwala na większą funkcjonalność Łatwa obsługa techniczna to zadowolenie programisty Łatwość obsługi technicznej ułatwia podejmowanie decyzji Zachowanie łatwości obsługi technicznej Rozdział 2. Na czym polega problem z warstwami? Warstwy wspierają projekt oparty na bazie danych Warstwy są podatne na skróty Warstwy utrudniają testowanie Warstwy ukrywają przypadki użycia Warstwy utrudniają pracę równoległą W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej? Rozdział 3. Odwracanie zależności Reguła jednej odpowiedzialności Opowieść o efektach ubocznych Zasada odwrócenia zależności Czysta architektura Architektura heksagonalna W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej? Rozdział 4. Organizowanie kodu Organizacja kodu za pomocą warstw Organizacja kodu za pomocą funkcjonalności Architekturalnie ekspresyjna struktura pakietu Rola wstrzykiwania zależności W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej? Rozdział 5. Implementowanie przypadku użycia Implementowanie modelu dziedziny Krótki opis przypadku użycia Weryfikowanie danych wejściowych Potężne konstruktory Różne modele danych wejściowych dla różnych przypadków użycia Weryfikowanie reguł biznesowych Rozbudowany kontra uproszczony model dziedziny Różne modele danych wyjściowych dla różnych przypadków użycia Przypadki użycia przeznaczone tylko do odczytu W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej? Rozdział 6. Implementowanie adaptera internetowego Odwrócenie zależności Zadania adaptera internetowego Kontrolery wycinków adaptera internetowego W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej? Rozdział 7. Implementowanie adaptera trwałego magazynu danych Odwrócenie zależności Zadania adaptera trwałego magazynu danych Dzielenie interfejsów portu Dzielenie adapterów trwałego magazynu danych Przykład oparty na JPA Spring Data Transakcje bazy danych W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej? Rozdział 8. Testowanie elementów architektury Piramida testów Testowanie encji dziedziny za pomocą testów jednostkowych Testowanie przypadku użycia za pomocą testu jednostkowego Testowanie adaptera internetowego za pomocą testów integracyjnych Testowanie adaptera trwałego magazynu danych za pomocą testów integracyjnych Testowanie ścieżek głównych za pomocą testów systemowych Jaka liczba testów będzie wystarczająca? W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej? Rozdział 9. Mapowanie między granicami Strategia braku mapowania Strategia mapowania dwukierunkowego Strategia mapowania pełnego Strategia mapowania jednokierunkowego Kiedy należy używać poszczególnych rodzajów mapowania? W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej? Rozdział 10. Złożenie aplikacji w całość Dlaczego złożenie wszystkiego w całość ma znaczenie? Połączenie elementów za pomocą zwykłego kodu Złożenie aplikacji poprzez skanowanie ścieżki classpath przeprowadzane przez Springa Złożenie aplikacji poprzez konfigurację Javy w Springu W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej? Rozdział 11. Rozsądne używanie skrótów Dlaczego skrót przypomina wybitą szybę? Odpowiedzialność za dobry początek Współdzielenie modeli między przypadkami użycia Używanie encji dziedziny jako modeli danych wejściowych lub wyjściowych Pomijanie portów wejściowych Pomijanie usług W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej? Rozdział 12. Egzekwowanie granic architektury Granice i zależności Modyfikatory widoczności Funkcja przystosowania wykonywana po przeprowadzeniu kompilacji Artefakty kompilacji W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej? Rozdział 13. Zarządzanie wieloma ograniczonymi kontekstami Jeden sześciokąt dla ograniczonego kontekstu? Rozdzielone ograniczone konteksty Poprawne połączenie ograniczonych kontekstów W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej? Rozdział 14. Podejście do architektury oprogramowania oparte na komponentach Modułowość dzięki komponentom Przykład: tworzenie komponentu typu "silnik sprawdzania" Egzekwowanie granic komponentów W jaki sposób może to pomóc w tworzeniu oprogramowania łatwego w późniejszej obsłudze technicznej? Rozdział 15. Wybór stylu architekturalnego Rozpocznij od prostego rozwiązania Ewolucja dziedziny Zaufaj swojemu doświadczeniu To zależy O autorze: Tom Hombergs jest inżynierem oprogramowania, autorem i pasjonatem kodu. Stara się upraszczać zarówno kod, jak i tekst. Uważa, że lektura artykułów, książek i dokumentacji technicznej powinna być przyjemnością. Obecnie pracuje w firmie Atlassian w Sydney.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Miękka
Rok wydania
  • 2024
Ilość stron
  • 160
Język oryginału
  • Angielski
Tematyka
  • Programowanie
ISBN
  • 9788328912311