Dźwięki mowy. Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych Warszawa

4,75
4 opinie

Dźwięki mowy. Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych (książka) Autor: Alicja Maurer Wydawnictwo: Impuls Rok wydania: 2017 Oprawa: miękka Liczba stron: 234 Format: 21.0 x 29.7 cm Numer ISBN: 978-83-8095-307-9 Kod paskowy (EAN): 9788380953079 Książka …

od 50,24 Najbliżej: 0 km

Liczba ofert: 26

Oferta sklepu

Opis

Dźwięki mowy. Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych (książka) Autor: Alicja Maurer Wydawnictwo: Impuls Rok wydania: 2017 Oprawa: miękka Liczba stron: 234 Format: 21.0 x 29.7 cm Numer ISBN: 978-83-8095-307-9 Kod paskowy (EAN): 9788380953079 Książka "Dźwięki mowy. Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych" - opis Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia. • "Zabawy z rymami" kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci. • "Głoski rozpoczynające i kończące słowa" stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów. • "Głoska a litera" poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa. Wśród ćwiczeń znajdują się m****.: • wskazywanie rymujących się par słów, • wybieranie rymującego się słowa, • szukanie słowa, które nie rymuje się z pozostałymi, • samodzielne tworzenie rymu, • wskazanie par słów zaczynających lub kończących się taką samą głoską, • wskazywanie słów, które nie zaczynają lub nie kończą się taką samą głoską, • samodzielne wymyślanie słów zaczynających lub kończących się taką samą głoską, • analiza i synteza sylabowa (np. wydzielanie sylab w wyrazach, rozcinanie obrazka na tyle części, z ilu sylab składa się dane słowo), • sylabowe puzzle obrazkowe, • wyodrębnianie znaczącej części słowa, • łączenie sylab w słowa, • dzielenie słów na głoski, • wyszukiwanie słowa w słowie, • łączenie głosek w słowa, • puzzle głoskowe, • głoska, a litera. A ponadto: • ćwiczenia słowne połączone z rysowaniem (grafomotoryka), • karty do zabaw, • plansze do gier i zabaw, • ćwiczenia słowne połączone z ćwiczeniami analizy i syntezy wzrokowej, bądź słuchowej, • memory, • domino fonetyczne, • przykłady zabaw ruchowych połączonych ze słownymi (np. z piłką), • ćwiczenia z wykorzystaniem sytuacji z życia codziennego (segregowanie produktów spożywczych w lodówce według rozpoczynających ich głosek, wymyślanie nazwy przedmiotu zaczynającego się taką samą głoską jak imię dziecka itd.). Ćwiczenia przedstawione są w formie wyrazowej (dla starszych dzieci) oraz obrazkowej. Do każdego umieszczone jest polecenie. Obrazki można kolorować, wycinać, wykorzystywać na różne sposoby. Każde polecenie sformułowane jest w ciekawy, zabawowy sposób. Zadaniem dziecka nie jest tylko np. podzielić dane słowo na głoski, czy sylaby. Musi ono dodatkowo układać guziczki lub klocki w odpowiedni sposób, rzucać piłką, klaskać, wystukiwać itp.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Opracowanie zbiorowe
Wybrani autorzy
  • Praca zbiorowa
Wybrane wydawnictwa
  • Impuls
Okładka
  • Miękka
Format
  • 21.0 x 29.7 cm
Rok wydania
  • 2017
Ilość stron
  • 234
ISBN
  • 9788380953079
Model
  • miękka

Opinie Dźwięki mowy. Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych Warszawa

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
4,75 na podstawie 4 opinie
  • Janina
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Bardzo polecam! Dużo wartościowego materiału do wykorzystania w pracy z dzieckiem :)
    • akcja
    • fabuła
    • jakość wydania
  • Użytkownik Ceneo
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Baza wiedzy i dobrze dobranych cwiczen
  • p...s
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
  • Użytkownik Ceneo
    4