Storytelling danych. Poradnik wizualizacji danych Tychy

Rozwój technologiczny nie tylko zwiększył ilość i dostępność danych, ale również zaowocował wszechobecnością narzędzi do ich obróbki i prezentacji. W zasadzie każdy może tworzyć diagramy i prezentacje. Aby przykuć uwagę odbiorcy i przekazać mu informację zawartą w zbiorze danych, sama wiedza …

od 38,50 Najbliżej: 12 km

Liczba ofert: 14

Oferta sklepu

Opis

Rozwój technologiczny nie tylko zwiększył ilość i dostępność danych, ale również zaowocował wszechobecnością narzędzi do ich obróbki i prezentacji. W zasadzie każdy może tworzyć diagramy i prezentacje. Aby przykuć uwagę odbiorcy i przekazać mu informację zawartą w zbiorze danych, sama wiedza techniczna nie wystarczy. Problem wynika z tego, że większość ludzi nie ma naturalnej umiejętności przekładania danych na interesujące historie. Tego się po prostu trzeba nauczyć. Dopiero wtedy można mówić o skutecznym przekazie. Ta książka jest przewodnikiem dla każdego, kto musi przekazywać informacje, robiąc przy tym użytek z danych. Szczególnie wartościowa będzie dla analityków, studentów i naukowców, a także dla każdego, kto w swojej komunikacji odwołuje się do danych. Pokazano tu prostą i intuicyjną technikę przedstawiania historii przy użyciu danych w sześciu krokach („lekcjach”). Skuteczność tej metody potwierdzono wieloma przykładami zaczerpniętymi z przeróżnych branż. Poszczególne procesy zaprezentowano za pomocą instrukcji „krok po kroku”, opisano także tok rozumowania podczas realizacji projektu graficznej wizualizacji danych. Przy tym wszystkim zawarte w książce praktyczne wskazówki są gotowe do natychmiastowego zastosowania. Sześć kluczowych lekcji skutecznej komunikacji wizualnej: Zrozumienie kontekstu. Wybór odpowiedniego wykresu. Eliminacja śmieci. Kierowanie uwagą odbiorców. Myślenie niczym projektant. Przedstawianie historii. Dane nadają sens prezentacji! Spis treści: Przedmowa Podziękowania O autorce Wstęp Kiepskie wykresy są wszechobecne Nie posiadamy naturalnej umiejętności przedstawiania historii przy użyciu danych Do kogo skierowana jest ta książka? W jaki sposób nauczyłam się przedstawiać historie przy użyciu danych? W jaki sposób nauczysz się przedstawiać historie przy użyciu danych: 6 lekcji Przykładowe diagramy pochodzą z wielu różnych branż Lekcje nie są powiązane z konkretnymi narzędziami Jak podzielona jest książka? Rozdział 1. Znaczenie kontekstu Badania eksploracyjne kontra eksplanacyjne Kto, co i jak? Kto? Co? Jak? Kto, co i jak: pytania zilustrowane przykładem Zgłębianie kwestii kontekstu: pytania, które należy zadać Trzyminutowa historia i wielka idea Tworzenie scenorysów Podsumowanie Rozdział 2. Wybór skutecznego wykresu Prosty tekst Tabele Wykresy Punkty Linie Słupki i kolumny Powierzchnia Inne rodzaje wykresów Rozwiązania, których należy unikać Podsumowanie Rozdział 3. Śmieci są Twoim wrogiem! Obciążenie poznawcze Śmieci Zasady gestaltu dotyczące percepcji wizualnej Brak porządku wizualnego Niestrategiczne użycie kontrastu Usuwanie śmieci krok po kroku Podsumowanie Rozdział 4. Pokieruj uwagą swoich odbiorców Obserwujesz świat przy użyciu mózgu Krótki wykład na temat pamięci Atrybuty przetwarzane mimowolnie wskazują, gdzie należy patrzeć Atrybuty przetwarzane mimowolnie użycie w tekście Atrybuty przetwarzane mimowolnie użycie podczas tworzenia wykresów Atrybuty przetwarzane mimowolnie użycie podczas tworzenia wykresów Rozmiar Kolor Pozycja na stronie Podsumowanie Rozdział 5. Myśl jak projektant Afordancje Przystępność Estetyka Akceptacja Podsumowanie Rozdział 6. Analiza wzorcowych wykresów Wzorcowy wykres nr 1: wykres liniowy Wzorcowy wykres nr 2: wykres liniowy opatrzony przypisami i połączony z prognozą Wzorcowy wykres nr 3: wykres kolumnowy skumulowany do 100% Wzorcowy wykres nr 4: wykorzystywanie skumulowanego wykresu kolumnowego ukazującego wartości dodatnie i ujemne Wzorcowy wykres nr 4: wykorzystywanie skumulowanego wykresu kolumnowego Wzorcowy wykres nr 5: skumulowany wykres słupkowy Podsumowanie Rozdział 7. Lekcje dotyczące przedstawiania historii Magia historii Konstruowanie historii Struktura narracyjna Potęga powtarzania Taktyki pozwalające zadbać o to, by Twoja historia była zrozumiała Podsumowanie Rozdział 8. Łączenie wszystkich elementów Lekcja 1.: zrozum kontekst Lekcja 2.: wybierz właściwy środek przekazu wizualnego Lekcja 3.: wyeliminuj śmieci Lekcja 4.: pokieruj uwagą swoich odbiorców Lekcja 5.: myśl niczym projektant Lekcja 6.: przedstaw historię Podsumowanie Rozdział 9. Analizy przypadków ANALIZA PRZYPADKU NR 1: kwestie kolorystyczne, które trzeba brać pod uwagę, korzystając z ciemnego tła ANALIZA PRZYPADKU NR 1: kwestie kolorystyczne ANALIZA PRZYPADKU NR 2: wykorzystanie animacji w prezentowanych przez Ciebie wykresach ANALIZA PRZYPADKU NR 2: wykorzystanie animacji ANALIZA PRZYPADKU NR 3: logika dotycząca kolejności ANALIZA PRZYPADKU NR 4: strategie pozwalające uniknąć wykresu spaghetti ANALIZA PRZYPADKU NR 5: rozwiązania zastępujące wykresy kołowe Podsumowanie Rozdział 10. Uwagi końcowe Jakie kroki możesz teraz podjąć? Podnoszenie w Twoim zespole lub firmie kwalifikacji dotyczących przedstawiania historii przy użyciu danych Podnoszenie kwalifikacji dotyczących przedstawiania historii przy użyciu danych Podsumowanie: szybki rzut oka na wszystko, czego się nauczyliśmy Podsumowanie Bibliografia O autorze: Cole Nussbaumer Knaflic specjalizuje się w skutecznym prezentowaniu informacji ilościowych. Prowadzi warsztaty i prezentacje, które się cieszą ogromnym zainteresowaniem na całym świecie. Knaflic była analitykiem danych w bankowości i funduszach private equity, pracowała też w firmie Google, gdzie napisała przydatny kurs wizualizacji danych. Wykładała również w Maryland Institute College of Art (MICA). W wolnych chwilach piecze ciasta lub podróżuje. Mieszka w San Francisco wraz z mężem i dwoma małymi synami.

Specyfikacja

Autor
  • Cole Nussbaumer Knaflic
Wybrani autorzy
  • Praca zbiorowa
Wybrane wydawnictwa
  • Onepress
Rok wydania
  • 2019
Ilość stron
  • 272
Format
  • PDF
  • MOBI
  • EPUB