Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom średnio zaawansowany. Wydanie II Tychy

Minecraft to nie tylko seria gier wideo, w które chętnie grają dzieci na całym świecie. Stworzony przez Markusa Perssona i rozwijany przez Mojang Studios, stał się także fenomenem popkultury. Kilkunastoletnia kariera gry jest znaczona kolejnymi książkami, filmami, ubraniami, gadżetami i zabawkami, …

od 27,45 Najbliżej: 32 km

Liczba ofert: 2

Oferta sklepu

Opis

Minecraft to nie tylko seria gier wideo, w które chętnie grają dzieci na całym świecie. Stworzony przez Markusa Perssona i rozwijany przez Mojang Studios, stał się także fenomenem popkultury. Kilkunastoletnia kariera gry jest znaczona kolejnymi książkami, filmami, ubraniami, gadżetami i zabawkami, uhonorowano ją nawet tematyczną serią klocków Lego. Dorośli, doceniając rozrywkowe walory gry, dostrzegli także jej aspekty edukacyjne. Minecraft stał się na przykład bazą zajęć z programowania dla dzieci i młodzieży. Ta książka powstała na podstawie warsztatów dla średnio zaawansowanych i jest przeznaczona dla dzieci od dziesiątego roku życia. Uczy programowania, przekazuje także trudniejsze zagadnienia w prosty, przyjazny dla młodego umysłu sposób. Do każdego zadania podane zostało rozwiązanie, bardziej skomplikowane zaś można rozwiązywać wspólnie z autorami podręcznika. Z tą książką Twoje dziecko: Pozna prosty i przyjazne zasady programowania Opanuje zagadnienia przydatne w różnych językach programowania Rozwinie umiejętność myślenia analitycznego Pogłębi kompetencje cyfrowe Będzie się świetnie bawić, a równocześnie zdobędzie pierwsze informatyczne szlify Zdobywanie wiedzy jest najefektywniejsze w praktyce! Spis treści: Wstęp Ważne informacje Rozdział 1. Co to jest programowanie i kto może programować?Podstawowe pojęcia w programowaniu Rozdział 2. Co będzie nam potrzebne?Instalacja Javy Zakup i instalacja gry Minecraft Pobieranie i instalacja narzędzia Forge Instalacja ComputerCraftEdu Rozdział 3. Żółw w akcjiPierwsze uruchomienie gry Minecraft Tworzenie świata w trybie kreatywnym Poruszanie się Poznaj żółwie Rozdział 4. Programowanie tekstowe i funkcje ruchu Edytor tekstowy Funkcja turtle.forward() Funkcja turtle.back() i żółw podpowiadacz Funkcje turtle.up() i turtle.down() Funkcje turtle.turnLeft() i turtle.turnRight() Rozdział 5. KopanieFunkcja turtle.dig() Funkcje turtle.digUp() i turtle.digDown() Rozdział 6. Żółw budowniczyEkwipunek żółwia Funkcja turtle.place() Funkcja turtle.placeDown() Funkcja turtle.placeUp() Rozdział 7. Zmiana slotów i komentarzeFunkcja turtle.select() Komentarze Rozdział 8. PowtarzanieInstrukcja Repeat (edytor wizualny) Pętla for Rozdział 9. Żółw na czacie i zmienneFunkcja turtleedu.say() Zmienne Rozdział 10. Instrukcje warunkoweOperatory porównania Instrukcja warunkowa if Liczby losowe Funkcja math.random() Instrukcja else Instrukcja elseif Operatory logiczne Rozdział 11. Czerwony proszekFunkcja turtleedu.checkRedstone() Funkcja turtleedu.checkRedstoneUp() Funkcja turtleedu.checkRedstoneDown() Funkcje turtleedu.setRedstone() Rozdział 12. Pętla whileProgramy działające w nieskończoność Rozdział 13. Wykrywanie blokówFunkcja turtle.detect() Pozostałe funkcje turtle.detect() Funkcja turtleedu.inspect() Pozostałe funkcje turtleedu.inspect() Rozdział 14. Zliczanie przedmiotówFunkcja turtle.getItemCount() Rozdział 15. Żółw z zegarkiemFunkcja os.sleep() Rozdział 16. Jaki to przedmiot?Funkcja turtleedu.getItemName() Rozdział 17. Żółw tragarzFunkcja turtle.transferTo() Funkcja turtle.drop() Funkcja turtle.suck() Rozdział 18. PodsumowanieRozdział 19. Odpowiedzi do zadańTwoja lista wykonanych zadań

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Urszula Wiejak, Adrian Wojciechowski
Kategorie
  • Gry
Wybrane wydawnictwa
  • Helion