Android na tablecie. Receptury (e-book) Tychy

Najlepsze przepisy dla programistów platformy Android! Android swoją karierę rozpoczął od telefonów. Nie minęło wiele czasu, gdy pojawiły się pierwsze tablety pracujące w tym systemie. Dzisiaj ich wybór i możliwości przyprawiają o zawrót głowy. Deweloper musi obecnie wziąć pod uwagę wiele …

od 54,45 Najbliżej: 32 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Najlepsze przepisy dla programistów platformy Android! Android swoją karierę rozpoczął od telefonów. Nie minęło wiele czasu, gdy pojawiły się pierwsze tablety pracujące w tym systemie. Dzisiaj ich wybór i możliwości przyprawiają o zawrót głowy. Deweloper musi obecnie wziąć pod uwagę wiele konfiguracji sprzętowych — różne rozdzielczości ekranu i różnorodność osprzętu wymagają dbałości o detale i przetestowania aplikacji w kilku środowiskach. Jak sobie z tym poradzić? Jak tworzyć rozwiązania działające na różnych tabletach oraz jak wykorzystać potencjał Androida? Na te i wiele innych pytań odpowie ta rewelacyjna książka, należąca do cieszącej się uznaniem serii „Receptury”. Szczególny nacisk położono w niej na tablety pracujące pod kontrolą systemu Android w wersji 4.2.2. Dowiesz się, jak przygotować środowisko pracy, wyświetlać powiadomienia oraz tworzyć animacje. Ponadto zapoznasz się z możliwościami sprzętowej akceleracji grafiki 2D, przechwytywania dźwięku oraz materiałów wideo. A potem opanujesz korzystanie z formatu JSON w celu przechowywania informacji oraz obsługiwanie małych ekranów. Ostatni rozdział książki poświęcony został analizie i śledzeniu sposobu wykorzystania Twojej aplikacji — dzięki temu przekonasz się, do jakich zakątków świata dotarło Twoje dzieło. Książka ta musi znaleźć się na półce każdego autora aplikacji dla Androida — ogromna baza gotowych do użycia fragmentów kodu ułatwi Ci pracę! Dzięki tej książce: stworzysz urządzenie AVD sprawdzisz możliwości OpenGL wykorzystasz łączność bezprzewodową odkryjesz tajniki standardu NFC Obowiązkowa lektura każdego programisty! Spis treści: O autorze (11) Wstęp (13) CZĘŚĆ I. TECHNIKI INTERFEJSU UŻYTKOWNIKA (21) Rozdział 1. Przegląd aplikacji na tablety z systemem Android (23) Receptura: wprowadzenie do tabletów z systemem Android (23) Receptura: różnice pomiędzy telefonami Android a tabletami Android (25) Receptura: zapewnianie kompatybilności aplikacji z telefonami i tabletami z systemem Android (26) Receptura: tworzenie urządzeń AVD (27) Receptura: struktura katalogów projektu Android (32) Receptura: konwersja aplikacji z telefonu Android w aplikację na tablet Android (37) Receptura: wymuszanie, aby aplikacja działała jedynie na tabletach (48) Receptura: aktywności (49) Receptura: cykl życia aktywności w systemie Android (49) Receptura: rozpoczynanie korzystania z intencji (53) Receptura: przekazywanie danych z jednej aktywności do drugiej (58) Podsumowanie (64) Rozdział 2. Fragmenty (67) Receptura: wprowadzenie do fragmentów (68) Receptura: cykl życia fragmentu (68) Receptura: tworzenie fragmentów pierwszego planu oraz różnice pomiędzy fragmentami pierwszego planu a fragmentami w tle (70) Receptura: dodawanie i usuwanie fragmentów w przypadku zmiany orientacji urządzenia (78) Receptura: rola klas FragmentManager i FragmentTransaction w obsłudze fragmentów (83) Receptura: tworzenie fragmentów dynamicznie w trakcie wykonywania aplikacji (86) Receptura: implementowanie komunikacji pomiędzy fragmentami (92) Receptura: wyświetlanie opcji za pomocą klasy ListFragment (98) Receptura: wyświetlanie okien dialogowych za pomocą klasy DialogFragment (102) Receptura: konfigurowanie preferencji użytkownika za pomocą klasy PreferenceFragment (109) Podsumowanie (117) Rozdział 3. Paski akcji w działaniu (119) Receptura: różnice pomiędzy menu i paskiem akcji (119) Receptura: przełączanie widoczności paska akcji (120) Receptura: komponenty paska akcji (121) Receptura: wyświetlanie elementów akcji w pasku akcji (121) Receptura: nawigowanie do strony głównej po wybraniu ikony aplikacji (126) Receptura: wyświetlanie widoków akcji w pasku akcji (127) Receptura: wyświetlanie podmenu w pasku akcji (132) Receptura: tworzenie paska zadań z zakładkami (139) Receptura: tworzenie paska akcji z rozwijaną listą (145) Podsumowanie (149) Rozdział 4. Nowe widżety (151) Receptura: wyświetlanie kalendarza w aplikacji Android (151) Receptura: wyświetlanie i wybieranie liczb za pomocą widżetu NumberPicker (154) Receptura: tworzenie stosu obrazów za pomocą widżetu StackView (160) Receptura: wyświetlanie listy opcji za pomocą widżetu ListPopupWindow (165) Receptura: sugerowanie opcji za pomocą widżetu PopupMenu (170) Podsumowanie (172) CZĘŚĆ II. ZARZĄDZANIE ZAWARTOŚCIĄ (175) Rozdział 5. Schowek systemowy oraz operacja przeciągnij i upuść (177) Receptura: operacja przeciągnij i upuść (177) Receptura: przeciąganie i upuszczanie tekstu (179) Receptura: przeciąganie i upuszczanie obrazów (188) Receptura: wycinanie, kopiowanie i wklejanie tekstu przy wykorzystaniu schowka systemowego (198) Podsumowanie (202) Rozdział 6. Powiadomienia oraz intencje oczekujące (205) Receptura: intencje oczekujące (205) Receptura: rozgłaszanie intencji (207) Receptura: system powiadomień systemu Android (214) Receptura: tworzenie powiadomień (215) Receptura: wykorzystanie klasy Notification.Builder (216) Receptura: pozyskiwanie obiektu klasy NotificationManager (218) Receptura: tworzenie powiadomienia i wykorzystywanie intencji oczekującej w celu rozpoczęcia aktywności (218) Podsumowanie (222) Rozdział 7. Ładowarki (225) Receptura: ładowarki (225) Receptura: dostawca treści (226) Receptura: zastosowanie klasy CursorLoader w celu uzyskania dostępu do informacji przechowywanych przez dostawcę treści Contacts (228) Receptura: Tworzenie niestandardowego dostawcy treści (233) Receptura: wyświetlanie informacji z niestandardowego dostawcy treści (243) Receptura: aktualizowanie i usuwanie informacji przechowywanych w niestandardowym dostawcy treści Podsumowanie (252) CZĘŚĆ III. TECHNIKI MULTIMEDIALNE (255) Rozdział 8. Animacje (257) Receptura: typy animacji (257) Receptura: korzystanie z klasy ValueAnimator (259) Receptura: wykorzystanie klasy ObjectAnimator do animowania widoków (267) Receptura: uruchamianie wielu animacji za pomocą klasy AnimatorSet (273) Receptura: animacja poklatkowa (279) Receptura: animacja generująca klatki pośrednie (283) Korzystanie z klasy AlphaAnimation (287) Korzystanie z klasy TranslateAnimation (287) Korzystanie z klasy RotateAnimation (288) Korzystanie z klasy ScaleAnimation (289) Receptura: zastosowanie animacji układu (293) Receptura: gromadzenie i wyświetlanie sekwencji animacji za pomocą klasy AnimationSet (301) Podsumowanie (306) Rozdział 9. Sprzętowa akceleracja grafiki 2D (309) Receptura: akceleracja sprzętowa (309) Receptura: korzystanie z warstw widoku (313) Receptura: poprawa wydajności aplikacji opartych na grafice przy wykorzystaniu klasy SurfaceView (317) Receptura: zastosowanie transformacji z wykorzystaniem klasy TextureView (323) Podsumowanie (326) Rozdział 10. Tworzenie i renderowanie grafiki (327) Receptura: interfejsy API wymagane dla grafiki (327) Receptura: tworzenie i renderowanie prostokąta przy użyciu OpenGL (328) Receptura: zastosowanie kolorów wieloodcieniowych (334) Receptura: rotacja grafiki (337) Receptura: skalowanie grafiki (342) Receptura: przesuwanie grafiki (346) Podsumowanie (349) Rozdział 11. Przechwytywanie audio, wideo i obrazów (351) Receptura: przechwytywanie obrazu z wykorzystaniem wbudowanej intencji (351) Receptura: przechwytywanie obrazu za pomocą kodu Java (356) Receptura: nagrywanie audio z wykorzystaniem wbudowanej intencji (362) Receptura: klasa CamcorderProfile (365) Receptura: klasa MediaRecorder i jej metody (372) Receptura: nagrywanie audio z wykorzystaniem kodu Java (373) Receptura: nagrywanie wideo za pomocą wbudowanej intencji (379) Receptura: nagrywanie wideo z użyciem kodu Java (382) Podsumowanie (389) CZĘŚĆ IV. INTERFEJS SIECIOWY I SPRZĘTOWY (391) Rozdział 12. Łączność bezprzewodowa (393) Receptura: wiązanie ze sobą dwóch urządzeń Bluetooth (393) Receptura: ręczne przesyłanie plików z jednego urządzenia na drugie z wykorzystaniem technologii Bluetooth (397) Receptura: łączenie w parę urządzenia Bluetooth z komputerem z systemem Windows (399) Receptura: włączanie lokalnego urządzenia Bluetooth (400) Receptura: wyświetlanie listy powiązanych urządzeń (405) Receptura: przesyłanie plików za pomocą technologii Bluetooth (410) Receptura: standard Wi-Fi (412) Receptura: włączanie i wyłączanie Wi-Fi (414) Receptura: Wi-Fi Direct (418) Podsumowanie (423) Rozdział 13. Rdzenie i wątki (425) Receptura: użyteczność architektury procesorów wielordzeniowych (425) Receptura: użyteczność procesów odzyskiwania pamięci (426) Receptura: wątki (429) Receptura: używanie wielu wątków (432) Receptura: korzystanie z klasy AsyncTask (437) Podsumowanie (442) Rozdział 14. Klawiatury i sensory (443) Receptura: zmiana klawiatury i metody wprowadzania danych w systemie Android (443) Receptura: sensory (445) Receptura: lista sensorów obsługiwanych przez urządzenie (448) Receptura: korzystanie z akcelerometru (450) Receptura: korzystanie z czujnika zbliżeniowego (455) Receptura: korzystanie z żyroskopu (458) Podsumowanie (461) CZĘŚĆ V. EKSPLORACJA SIECI WWW (463) Rozdział 15. JSON (465) Receptura: JSON (465) Receptura: wykorzystywanie obiektu JSONObject do przechowywania informacji (468) Receptura: zagnieżdżanie obiektów JSONObject (471) Receptura: korzystanie z tablicy JSONArray (473) Receptura: korzystanie z klas JsonReader oraz JsonWriter (478) Receptura: wykorzystywanie usług sieciowych JSON w aplikacjach Android (483) Podsumowanie (488) Rozdział 16. Klasa WebView (489) Receptura: klasa WebView i jej metody (489) Receptura: wyświetlanie stron WWW za pomocą kontrolki WebView (491) Receptura: korzystanie z klasy WebViewClient (496) Receptura: korzystanie z klasy WebViewFragment (499) Podsumowanie (507) CZĘŚĆ VI. ZAAWANSOWANE TECHNIKI SYSTEMU ANDROID (509) Rozdział 17. Obsługa małych ekranów (511) Receptura: czynniki decydujące o obsłudze różnych ekranów i gęstości (511) Receptura: zapewnianie obsługi dla różnych wersji platformy (513) Receptura: wykorzystanie pakietu Android Support Library do zapewnienia obsługi starszych wersji systemu (518) Receptura: dostosowywanie aplikacji do orientacji ekranu za pomocą kotwiczenia kontrolek (524) Receptura: obsługa orientacji ekranu przy użyciu alternatywnych układów (528) Podsumowanie (532) Rozdział 18. Widżety ekranu głównego (535) Receptura: widżety aplikacji oraz widżety ekranu głównego (535) Receptura: metody cyklu życia widżetu aplikacji (538) Receptura: tworzenie widżetów ekranu głównego (539) Receptura: aktualizowanie widżetu ekranu głównego za pomocą kontrolki Button (547) Receptura: zastosowanie klasy AlarmManager do częstej aktualizacji widżetu ekranu głównego (551) Podsumowanie (554) Rozdział 19. Android Beam (555) Receptura: standard NFC (555) Receptura: znaczniki NFC (556) Receptura: struktura wykorzystywana do wymiany informacji za pomocą znaczników NFC (557) Receptura: odczytywanie danych ze znaczników NFC (560) Receptura: zapisywanie danych do znacznika NFC (566) Receptura: korzystanie z funkcji Android Beam (570) Receptura: przesyłanie danych za pomocą funkcji Android Beam (571) Podsumowanie (575) Rozdział 20. Analityka i śledzenie aplikacji (577) Receptura: analizowanie i śledzenie aplikacji (577) Receptura: wykorzystanie biblioteki EasyTracker do śledzenia aplikacji Android (578) Receptura: wykorzystanie narzędzia GoogleAnalytics do śledzenia aplikacji Android (587) Podsumowanie (589) Skorowidz (591)

Specyfikacja

Autor
  • B.M. Harwani
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Rok wydania
  • 2014
Format
  • PDF
  • MOBI
  • EPUB
Kategorie
  • Programowanie
Ilość stron
  • 600