Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa (CSR) – perspektywa marketingu (PDF) Toszek

Niniejsza wieloautorska monografia naukowa stanowi pokłosie dyskusji naukowej dotyczącej społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa przeprowadzonej podczas ogólnopolskiej, międzywydziałowej konferencji naukowej z udziałem przedstawicieli nauki i praktyki gospodarczej z cyklu: „Współczesne …

od 8 Najbliżej: 21 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Niniejsza wieloautorska monografia naukowa stanowi pokłosie dyskusji naukowej dotyczącej społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa przeprowadzonej podczas ogólnopolskiej, międzywydziałowej konferencji naukowej z udziałem przedstawicieli nauki i praktyki gospodarczej z cyklu: „Współczesne koncepcje zarządzania marketingowego” na temat: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa – perspektywa marketingu, która odbyła się w dniach 12-13 października 2017 roku w Katowicach. Celem monografii jest prezentacja wybranych zagadnień dotyczących CSR zarówno w warstwie teoretycznej, jak i empirycznej, traktowanych głównie z punktu widzenia marketingu. W monografii wykorzystano bogate źródła literaturowe, statystyczne oraz wyniki prowadzonych badań, a także egzemplifikację wybranych praktyk rynkowych. Publikacja ta ujmuje prezentowane zagadnienie głównie w skali mikro – koncentrując się na ukazaniu zakresu i sposobu realizacji koncepcji CSR na poziomie przedsiębiorstw funkcjonujących w rożnych sektorach. Autorzy w tym przypadku odnoszą teorię CSR do teorii marketingu, wskazując na teoretyczne podstawy jej rozwoju oraz obszary i kierunki prowadzonych dotychczas badań w tym zakresie. Monografia porusza również omawiane zagadnienie w skali makro – odnosząc się do kształtowania społeczeństwa obywatelskiego i jego związków z CSR.Spis treści:Wstęp (Marek Drzazga)9 Rozdział 1 CSR jako obszar badań – wymiary, tendencje (Barbara Kucharska, Mirosława Malinowska)11 1.1. Założenia badawcze13 1.2. CSR jako przedmiot badań w świetle analizy zawartości treści17 Rozdział 2 Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR) we współczesnym marketingu (Marek Drzazga, Zbigniew Spyra)23 2.1. Istota społecznej odpowiedzialności i koncepcji pokrewnych25 2.2. Społeczna odpowiedzialność jako ważny obszar działań w marketingu przedsiębiorstw w XXI wieku33 Rozdział 3 Marketing mobilny w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu – na podstawie badania postaw młodych konsumentów (Andrzej Bajdak, Urszula Janeczek, Zbigniew Spyra)37 3.1. Procedura badania postaw konsumentów pokolenia Y wobec narzędzi marketingu mobilnego37 3.2. Wybrane wyniki badania bezpośredniego w kontekście CSR40 Rozdział 4 Hotelarstwo społecznie odpowiedzialne – wybrane aspekty (Ewa Mazur-Wierzbicka)45 4.1. Społeczna odpowiedzialność biznesu a hotelarstwo – wprowadzenie do problematyki45 4.2. Praktyczna implementacja społecznej odpowiedzialności biznesu w hotelarstwie – Grupa Hotelowa Radisson49 Rozdział 5 CSR w kształtowaniu relacji koncernów motoryzacyjnych z interesariuszami (Joanna Wiechoczek)55 5.1. Konceptualizacja kategorii CSR56 5.2. Koncerny motoryzacyjne w rankingach firm odpowiedzialnych społecznie60 5.3. Interesariusze w strategii CSR koncernów motoryzacyjnych63 5.4. Formy i kanały dialogu koncernów motoryzacyjnych z interesariuszami – case study BMW Group71 Rozdział 6 Kształtowanie relacji detalisty z pracownikami jako element społecznej odpowiedzialności biznesu (Katarzyna Bilińska-Reformat, Anna Dewalska-Opitek)76 6.1. Społeczna odpowiedzialność biznesu – istota koncepcji78 6.2. Specyfika relacji organizacji z pracownikami81 6.3. Budowanie relacji detalisty z pracownikami w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu na przykładzie sieci Biedronka83 Rozdział 7 Społeczna odpowiedzialność biznesu w praktyce działań międzynarodowych sieci handlu detalicznego w Polsce (Beata Reformat, Paulina Reformat)87 7.1. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu – terminologia, istota oraz kluczowe założenia88 7.2. Uzasadnienie stosowania działań społecznie odpowiedzialnych w handlu detalicznym89 7.3. Przykłady zastosowań koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu przez wybrane międzynarodowe sieci handlu detalicznego w Polsce90 Rozdział 8 Społeczeństwo obywatelskie w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu – wybrane aspekty (Agata Jakubowska, Aleksandra Grabowska-Powaga)99 8.1. Stan społeczeństwa obywatelskiego w Polsce99 8.2. Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) a społeczeństwo obywatelskie103 Zakończenie109 Bibliografia113 Spis rysunków125 Spis tabel127 Informacja o Autorach129 ISBN: 978-83-7875-535-7 Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach Redaktorzy: Marek Drzazga Wydanie: 1 Rok wydania: 2019 Miejscowość: Katowice Typ publikacji: ebook Ilość stron: 132 Języki publikacji: polski Tematyka: Ekonomia Biznes

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Redakcja: Marek Drzazga
Wybrani autorzy
  • Praca zbiorowa
Rok wydania
  • 2019
Kategorie
  • Literatura popularnonaukowa
Ilość stron
  • 132
Format
  • PDF