Polskie motocykle 1918 - 1945 Toszek

4,75
2 opinie

W okresie dwudziestolecia międzywojennego funkcjonowało w Polsce łącznie około 20 wytwórni motocykli, motorowerów i silników przyczepnych do rowerów. Oprócz słynnych, spotykanych po dzień dzisiejszy Sokołów, produkowano motocykle marek mniej znanych, a w obecnych czasach poszukiwanych i wysoko …

od 84 Najbliżej: 30 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

W okresie dwudziestolecia międzywojennego funkcjonowało w Polsce łącznie około 20 wytwórni motocykli, motorowerów i silników przyczepnych do rowerów. Oprócz słynnych, spotykanych po dzień dzisiejszy Sokołów, produkowano motocykle marek mniej znanych, a w obecnych czasach poszukiwanych i wysoko cenionych przez kolekcjonerów, jak choćby MOJ, Perkun, Podkowa, Niemen, Wul-Gum, Lech, Tornedo, SM, czy Zuch. Historię tych motocykli, ich wytwórni i ludzi zaangażowanych w tworzenie polskich jednośladów, znajdzie Czytelnik w tej właśnie książce. W jej trzecim wydaniu zamieszczono 30 nowych, unikatowych fotografii (m.in. motocykli Lech, Lot, Wul-Gum-I). Całość stanowi skarbnicę wiedzy o polskich dokonaniach konstrukcyjnych i produkcyjnych na polu jednośladów w okresie II Rzeczypospolitej. Dodruk książki z 2005 r. Spis treści Od Autora /7 Zamiast wstępu /9 CZĘŚĆ I Motocyklizm w II Rzeczpospolitej /19 Rozdział 1. Pierwsze polskie zamierzenia produkcyjne /19 Rozdział 2. Rozwój produkcji seryjnej w przemyśle państwowym i wytwórczość prywatna /25 Rozdział 3. Motocykle w Wojsku Polskim /48 CZĘŚĆ II Motocykle, motorowery i silniki przyczepne /59 Rozdział 1. Motocykle produkowane na podstawie własnych projektów /59 Lech /59 CWS M 55 /65 CWS M 111-Sokół 1000 M 111 /79 Sokół 600 RT M 211 /112 MOJ 130 /133 SM 98 /144 WNP 98 /144 Zuch 98 /144 Tornedo /151 Sokół 200 M 411 /155 Łucznik /161 Rozdział 2. Motocykle produkowane seryjnie z importowanymi zespołami napędowymi /164 Niemen R 75 /164 Niemen R 100 /164 Niemen 100 DS /169 Niemen 100 DV Unit /169 Niemen 125 DV /169 Niemen 150 DV /169 Wul-Gum-Prior /173 Wuj-Gum 98 /173 Wul-Gum-l /173 SHL 98 /176 Perkun 98 (100 P) /183 Podkowa 98 /190 Rozdział 3. Motocykle prototypowe i produkowane w krótkich seriach informacyjnych /197 Choiński /197 Wisła 75 /200 Lot /201 CWS - JAP 1000 /202 Orlę 350 /207 SM 500 /210 MK 350 /217 CWS 600 typ T / 218 CWS M 111 typ T /221 Sokół 500 RS M 311 /223 Sokół 1000 M 121 /226 Sokół 600 RT M 231 /229 Perkun 125 / 230 Fabiański 75 /234 S-150 (Sokół 150?) /237 Rozdział 4. Silniki przyczepne do rowerów /240 Kempisty 85 /240 Malcherek 50 /244 Fabiś /246 Zakończenie /247 Załącznik 1. Zestaw indywidualnego wyposażenia motocykla Sokół 1000 z przyczepką do rkm /248 Załącznik 2. Szczegóły wyposażenia motocykla Sokół 1000 z przyczepką /249 Załącznik 3. Dalsze losy Towarzystwa Fabryki Motorów "Perkun" S.A. w świetle dokumentów Zarządu /252 Bibliografia /256 Indeks nazwisk /258 A short overview of the Polish motorcycle industry 1918-1945 /261

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Jan Tarczyński
Wybrani autorzy
  • Jan Tarczyński
Okładka
  • Miękka
Rok wydania
  • 2001
Ilość stron
  • 268
Język oryginału
  • Polski
Tematyka
  • Historia motoryzacji
  • Motocykle
  • Samochody
ISBN
  • 9788320615791

Opinie Polskie motocykle 1918 - 1945 Toszek

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
4,75 na podstawie 2 opinie
  • Kasia
    4,5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Super książka,polecam!
    • akcja
    • fabuła
    • jakość wydania
  • Użytkownik Ceneo
    5