KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera Toruń

Kluczowe wskaźniki efektywności, czyli KPI, można porównać do instrumentów nawigacyjnych. Pozwalają bowiem uzyskać wiedzę, czy przedsiębiorstwo radzi sobie dobrze, czy też zmierza ku katastrofie. Prawidłowo dobrany zestaw mierników ułatwia przewidywanie zagrożeń i podjęcie koniecznej interwencji - …

od 52,40 Najbliżej: 35 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Kluczowe wskaźniki efektywności, czyli KPI, można porównać do instrumentów nawigacyjnych. Pozwalają bowiem uzyskać wiedzę, czy przedsiębiorstwo radzi sobie dobrze, czy też zmierza ku katastrofie. Prawidłowo dobrany zestaw mierników ułatwia przewidywanie zagrożeń i podjęcie koniecznej interwencji - jest to narzędzie, którym posługują się skuteczni menedżerowie. Tymczasem wielu decydentów nie rozumie KPI i nie potrafi wskazać, które z nich są potrzebne w danej sytuacji. W efekcie gromadzą oni duże ilości łatwych do pozyskania danych, z których jednak nic nie wynika. W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ... co najważniejsze ... sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć KPI i w miarę lektury nabędziesz umiejętności ich interpretacji w celu oceny najważniejszych aspektów działalności każdego przedsiębiorstwa. Równie wartościowym elementem poradnika są wskazówki dotyczące gromadzenia danych, ustalania wartości docelowej i poziomów odniesienia, a także częstotliwości dokonywania pomiarów. Nie zabrakło podpowiedzi dotyczących rodzajów ryzyka związanego z poszczególnymi KPI. Książka może służyć jako lektura uzupełniająca wiedzę o zarządzaniu i rentowności firmy albo jako podręczna encyklopedia, w której w każdej chwili możesz sprawdzić interesujące Cię KPI. Poznaj KPI, które obejmują wiele perspektyw: finansową klienta marketingu i sprzedaży procesów operacyjnych i łańcucha dostaw pracownika społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa Niemierzalne? Niezarządzalne! Spis treści: Wstęp CZĘŚĆ 1. PERSPEKTYWA FINANSOWA 1. Zysk netto Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 2. Marża zysku netto Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 3. Marża brutto na sprzedaży Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 4. Marża zysku operacyjnego Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 5. Zysk operacyjny przed potrąceniem odsetek, podatków i amortyzacji (EBITDA) Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 6. Tempo wzrostu przychodów Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 7. Całkowita stopa zwrotu dla akcjonariuszy Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 8. Ekonomiczna wartość dodana Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 9. Zwrot z inwestycji Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 10. Zwrot z zaangażowanego kapitału Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Źródła 11. Wskaźnik rentowności aktywów Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 12. Wskaźnik rentowności kapitału własnego Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 13. Wskaźnik zadłużenia kapitału własnego Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 14. Cykl konwersji gotówki Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 15. Wskaźnik płynności bieżącej Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 16. Wskaźnik kosztów operacyjnych Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 17. Wskaźnik nakładów inwestycyjnych do przychodów ze sprzedaży Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 18. Wskaźnik cena/zysk Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła CZĘŚĆ 2. PERSPEKTYWA KLIENTA 19. Wskaźnik rekomendacji netto Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 20. Wskaźnik utrzymania klientów Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 21. Wskaźnik zadowolenia klienta Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 22. Rentowność klientów Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 23. Wartość cyklu życia klienta Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 24. Wskaźnik rezygnacji klientów Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 25. Zaangażowanie klientów Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 26. Reklamacje Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła CZĘŚĆ 3. PERSPEKTYWA MARKETINGU I SPRZEDAŻY 27. Tempo wzrostu rynku Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 28. Względny udział w rynku Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 29. Kapitał marki Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 30. Koszt na potencjalnego klienta Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 31. Współczynnik konwersji Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 32. Pozycja strony w wynikach wyszukiwania (według słowa kluczowego) i współczynnik klikalności Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 33. Liczba odsłon strony i współczynnik odrzuceń Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 34. Poziom zaangażowania klientów online Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 35. Udział we wzmiankach w internecie Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 36. Ślady w sieciach społecznościowych Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 37. Punktacja Klouta Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła CZĘŚĆ 4. PERSPEKTYWA PROCESÓW OPERACYJNYCH I ŁAŃCUCHA DOSTAW 38. Poziom sigma Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 39. Wskaźnik wykorzystania mocy produkcyjnych Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 40. Poziom strat w procesach Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 41. Czas realizacji zamówienia Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 42. Wskaźnik kompletności i terminowości dostaw Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 43. Wskaźnik niedoborów magazynowych Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 44. Odchylenie od harmonogramu projektu Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 45. Odchylenie od kosztów projektu Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 46. Wskaźnik wartości wypracowanej Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 47. Wskaźnik potencjału projektów innowacyjnych Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 48. Zwrot z inwestycji w innowacje Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 49. Czas wprowadzania produktów/usług na rynek Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 50. Efektywność pierwszego przejścia Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 51. Wskaźnik przeróbek Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 52. Wskaźnik jakości Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 53. Efektywność wykorzystania maszyn Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 54. Czas przestojów Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 55. Załatwianie sprawy klienta przy pierwszym kontakcie Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła CZĘŚĆ 5. PERSPEKTYWA PRACOWNIKA 56. Wartość dodana kapitału ludzkiego Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 57. Przychód na pracownika Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 58. Wskaźnik zadowolenia pracowników Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 59. Poziom zaangażowania pracowników Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 60. Wskaźnik rekomendacji pracowników Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 61. Współczynnik rezygnacji pracowników Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 62. Średni staż pracy w organizacji Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 63. Współczynnik absencji Bradforda Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 64. Ocena pracownika 360 Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 65. Współczynnik konkurencyjności zarobków Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 66. Czas rekrutacji Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 67. Zwrot z inwestycji w szkolenie Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła CZĘŚĆ 6. PERSPEKTYWA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU 68. Ślad węglowy Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 69. Ślad wodny Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 70. Zużycie energii Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 71. Oszczędności wynikające z działań na rzecz ochrony środowiska Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 72. Długość łańcucha dostaw Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 73. Współczynnik redukcji strat materiałowych Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 74. Współczynnik recyklingu odpadów materiałowych Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła 75. Współczynnik recyklingu produktów Powody, dla których ten wskaźnik jest istotny Metoda obliczania wskaźnika Koszt i stopień trudności pozyskania niezbędnych danych Ustalanie wartości docelowej, poziomy odniesienia Uwagi Źródła O autorze: Bernard Marr jest znanym futurystą i badaczem w dziedzinie biznesu i technologii, a także autorem licznych bestsellerów dotyczących wydajności przedsiębiorstw i rozchwytywanym prelegentem. Jako konsultant i trener pomaga wielu znanym na świecie organizacjom. Jest uznawany za jednego z najlepszych ekspertów w dziedzinie prowadzenia biznesu na świecie.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Bernard Marr
Wybrane wydawnictwa
  • Onepress
Okładka
  • Miękka
Format
  • 15.8 x 23.5 cm
Rok wydania
  • 2022
Ilość stron
  • 440
ISBN
  • 9788328386587

Opinie KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera Toruń

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
5 na podstawie 1 opinia
  • p...l
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Bardzo ładne wydanie tej pozycji, czuć jakość.