Specjalne potrzeby edukacyjne Tczew

Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia …

od 44,50 Najbliżej: 22 km

Liczba ofert: 8

Oferta sklepu

Opis

Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających: · niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej · uszkodzeń słuchu i wzroku · niedostosowania społecznego · specyficznych trudności w uczeniu się · zaburzeń komunikacji językowej · chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych) · sytuacji kryzysowych lub traumatycznych · niepowodzeń edukacyjnych · zaniedbań środowiskowych · trudności adaptacyjnych · autyzmu Książka, którą trzymają Państwo w rękach, to wynik spotkania teorii z praktyką. Tutaj praktyka wynika z teorii, a teoria znajduje zastosowanie w praktyce. To książka dla nauczycieli proaktywnych, nastawionych na działanie, otwartych na rozważanie różnych opcji, chętnych do stawiania wielu kolejnych pytań. O Autorce: dr n. hum Agnieszka Olechowska – nauczyciel wczesnej edukacji, pedagog specjalny-logopeda, wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, profesor wizytujący Florida University USA. Członek Zespołu Edukacji Elementarnej przy KNP PAN, kierownik autorskich studiów podyplomowych Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna, autorka kursu doskonalącego do pracy z dziećmi z opóźnieniami neurorozwojowymi Ruch dla Uczenia się – Move to Learn®. Autorka książek z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych (Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami. Wskazówki dla nauczycieli (APS 2001), Specjalne potrzeby edukacyjne. Spotkanie teorii z praktyką (PWN 2016), artykułów naukowych, poradników dla nauczycieli, programów kształcenia, e-learningowych kursów dla nauczycieli oraz narzędzi diagnozy pedagogicznej. Spis treści: Wprowadzenie Część I. Specjalne potrzeby edukacyjne. Podstawy teoretyczne Rozdział 1. Geneza i prognoza współcześnie zachodzących i przyszłych zmian w kształceniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Rozdział 2. Definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych i rodzajów specjalnego wsparcia edukacyjnego Rozdział 3. Specjalne potrzeby a rodzaje niepełnosprawności - definiowanie, orzekanie, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, możliwości pozyskania środków uzupełniających część oświatową subwencji ogólnej Rozdział 4. Dynamiczny model definiowania trudności w uczeniu się Rozdział 5. Zasady pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Rozdział 6. Prawne podstawy wykrywania, definiowania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci Część II. Specjalne potrzeby edukacyjne na co dzień. Dostosowywanie wymagań. Spotkanie teorii z praktyką Rozdział 7. Niepełnosprawność - modele postrzegania niepełnosprawności, definicje, rodzaje i orzekanie o niepełnosprawności 7.1. Niepełnosprawność intelektualna 7.2. Niepełnosprawność ruchowa 7.3. Uszkodzenie słuchu 7.4. Uszkodzenie wzroku Rozdział 8. Niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym Rozdział 9. Szczególne uzdolnienia Rozdział 10. Specyficzne trudności w uczeniu się Rozdział 11. Zaburzenia komunikacji językowej Rozdział 12. Choroba przewlekła 12.1. Otyłość 12.2. Choroby uwarunkowane genetycznie 12.3. Mukowiscydoza 12.4. Cukrzyca 12.5. Epilepsja 12.6. Astma oskrzelowa Załącznik Rozdział 13. Sytuacje kryzysowe lub traumatyczne Rozdział 14. Niepowodzenia edukacyjne Rozdział 15. Zaniedbania środowiskowe związane z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi Rozdział 16. Trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszym kształceniem za granicą Rozdział 17. Autyzm Część III. Poza "specjalne potrzeby edukacyjne" Rozdział 18. Uniwersalne projektowanie w edukacji (universal design in education) Rozdział 19. Zarządzanie różnorodnością w szkole (diversity management at school) Zamiast zakończenia Indeks nazwisk O Autorce

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Agnieszka Olechowska
Wybrane wydawnictwa
  • PWN
Rok wydania
  • 2016
Format
  • MOBI
  • EPUB
Ilość stron
  • 317