Nord Lead A1 Szubin

4,92
6 opinii

SPECYFIKACJA Dane ogólne Klawiatura dynamiczna, 49-klawiszy, funkcja zmiany oktaw (2 oktawy w dół i w górę), Podział klawiatury (Split) na dwa zakresy, górny i dolny, Koło modulacji (tylko wersja z klawiaturą), Kontroler Pitch Stick, bez punktu zerowego pośrodku (tylko wersja z klawiaturą), …

od 6 799 Najbliżej: 22 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

SPECYFIKACJA Dane ogólne Klawiatura dynamiczna, 49-klawiszy, funkcja zmiany oktaw (2 oktawy w dół i w górę), Podział klawiatury (Split) na dwa zakresy, górny i dolny, Koło modulacji (tylko wersja z klawiaturą), Kontroler Pitch Stick, bez punktu zerowego pośrodku (tylko wersja z klawiaturą), Programowana regulacja zmiany wysokości dźwięku Pitch: do 4 oktaw w górę i w dół, Osobne ustawienia zakresów Pitch w górę i w dół: -12 lub -24 półtonów, + 2 półtony, 1 wejście dla sterownika nożnego Sustain, 1 wejście dla pedału ekspresji. Interfejs użytkownika 3-pozycyjny wyświetlacz LED, 23 pokrętła i ponad 20 przycisków do edycji brzmień i programowania ustawień instrumentu. Sekcja oscylatora Oscylator z wieloma różnymi rodzajami przebiegów (tradycyjne analogowe, rozszerzone analogowe, pulse, obliczane w czasie rzeczywistym przebiegi algorytmiczne dla syntezy addytywnej, FM i formatowej), Pokrętło konfiguracji OSC z 11 kategoriami (Pitch, Shape, Osc Sync, Noise Mix, Osc 2 Detune, Sine Mix, Tri Mix, Saw Mix, Square Mix, Freq Modulation, Amp Modulation). Sekcja filtra Do wyboru: Filtr dolnoprzepustowy i pasmowo-przepustowy o nachyleniu 12 dB (2-rzędu), 24 dB (4-rzędu), filtr górno-przepustowy oraz filtry drabinkowe Ladder M i Ladder TB, Regulacja: Częstotliwość odcięcia filtra, rezonans, poziom obwiedni, poziom obwiedni kontrolowany dynamiką klawiatury, Obwiednia ADR/ASR, Przypisanie reakcji filtra do zakresu klawiatury: wyłączony, 1/3, 2/3 lub cała, Regulowany efekt przesterowania dla filtra. Sekcja modulacji LFO generuje przebiegi: trójkątny, kwadrat, piło-kształtny, odwrócona piła lub sample and hold. LFO można przypisać do zmiany częstotliwości odcięcia filtra i modulacji oscylatora. Tempo LFO możne być synchronizowane z Master Clock, LFO można przełączyć do polifonicznego trybu Env o czterech różnych charakterystykach i w ustawieniu sample and hold manualnie wyzwalać z klawiatury (polifoniczny S/H), Arpeggiator: Zakres: 1 – 4 oktawy. Rodzaje: W górę, w dół, góra/dół i losowy. Tempo przebiegów arpeggio synchronizowane z Master Clock, Obwiednia ADR/ASR, kontrola dynamiki (velocity) wł./wył., odwrotny kierunek obwiedni wł./wył. Sekcja wzmacniacza Obwiednia ADR/ASR, sterowanie dynamiką (velocity) wł./wył., regulacja wzmocnienia, Indywidualna kontrola położenia w panoramie Pan dla programu. Sekcja Performance Tryby głosowe Voice: Poly, Legato z portamento, Mono, True Unison 1, 2 i 3, Cztery programy brzmieniowe, które można układać w warstwy i używać w trybie wielobrzmieniowym. Efekty Sekcja FX z efektami Flanger, Phaser, Ring Modulation, Chorus, Ensemble oraz Drive, Sekcja Delay z nabiciem tempa, czterema poziomami wybrzmienia feedback, stereo ping-pong, regulacja poziomów dry/wet. Tempo Delaya można synchronizować do Master Clock, Sekcja pogłosu Reverb z pięcioma algorytmami (Room, Stage 1, Stage 2, Hall 1, Hall 2). Pamięć Programy (pojedyncze barwy): 8 x 50 (400) komórek, Performance (brzmienia złożone): 4 x 50 (200) komórek. Wyjcia audio 4 wyjścia. Każdą z warstw brzmieniowych można przypisać do innego wyjścia, Wyjście słuchawkowe, Nisko-szumowe, 24-bitowe przetworniki cyfra-analog działające w wysokiej rozdzielczości. MIDI Wszystkie pokrętła i przełączniki wysyłają i odbierają komunikaty Control Change, Zapis programów przez System Exclusive. Zapis jednego programu lub wszystkich naraz, Master Clock synchronizowany do tempa podanego przez MIDI, Funkcja Soft Thru. Złącza 4 liniowe wyjścia audio – złącza jack 6,35 mm, niesymetryczne, Wyjście słuchawkowe Stereo – złącze stereo jack 6,35 mm, Wejście Sustain Pedal – jack 6,35 mm Można podłączyć różne sterowniki nożne, np. Roland DP-2, DP-6, Yamaha FC-4, FC-5, Fatar VFP1-25 itp., Wejście Control Pedal – stereo jack 6,35 mm, TRS. Do podłączenia sterowników Yamaha FC-7, Roland EV-7, Roland EV-5, Korg EXP2 lub Korg XVP10., Port USB obsługujący MIDI, MIDI In, MID Out – 5-pinowe złącza DIN. Akcesoria w zestawie Instrukcja obsługi, Kabel zasilania ze złączem IEC C14, Uchwyty do montażu w racku (tylko wersja rack). Wymiary Nord Lead A1: 864 x 94 x 272 mm, Nord Lead A1R: 466 x 115 x 169 mm. Waga Nord Lead A1: 4.85 kg, Nord Lead A1R: 3 kg. OPIS SZCZEGÓŁOWY Nord Lead A1 to syntezator o rewelacyjnym brzmieniu, działający w oparciu o technologię modelowania analogowego, z uproszczonym i przez to oferującym potężne możliwości interfejsem użytkownika. Lead A1 – szybki i skuteczny Lead A1 idealnie sprawdza się we wszystkich gatunkach muzycznych zarówno na scenie, jak i w studiu nagrań. Dzięki dokładnie przemyślanemu interfejsowi użytkownika Lead A1 zachęca do eksperymentów, umożliwia szybsze programowanie barw i zapewnia fantastyczne rezultaty brzmieniowe. Najważniejsze informacje: Oscylatory Unikatowa sekcja oscylatorów, 8 konfiguracji parametrów oscylatora, Pitch, Detune, Shape, Sync, AM, Noise, Sub Mix, FM, Tradycyjne, analogowe i cyfrowe przebiegi, Tryb Unison. Modulacja LFO z 5 rodzajami przebiegów, Obwiednia modulacji, LFO działa jako dodatkowa obwiednia ModEnv. Filtry Filtry dolnoprzepustowe o nachyleniu 12 i 24 dB/okt., Filtry górno-przepustowy i pasmowo-przepustowy, Symulacje filtrów tranzystorowego i diodowego drabinkowego z syntezatorów Mini (Moog) i TB-303. Efekty Ensemble, Chorus, Phaser, Flanger, Ring Modulator, Drive. Tryb Performance 4-częściowy multitimbral, Synchronizacja Arpeggiatora, LFO i efektu delay przez Master Clock, Funkcja Morph obsługiwana za pomocą koła modulacji i dynamiką Velocity, MIDI przez USB. Nowe funkcje Mutator – NOWOŚĆ, Przycisk Like – NOWOŚĆ Super tłusty tryb Unison. Najlepsze modelowanie analogowe… Sercem syntezatora Lead A1 jest nowa sekcja modelowania analogowego. Do czynienia mamy z wirtualnie analogową syntezą na zupełnie nowym, najwyższym poziomie. Dzięki temu, na drodze modelowania odtworzyć można z niespotykanym dotąd realizmem cały, analogowy tor sygnałowy. To daje nieograniczone możliwości brzmieniowe. Lead A1 to syntezator niezwykle wszechstronny i uniwersalny. Ze swoją 24-głosową polifonią i czterema działającymi równolegle warstwami brzmień daleko wykracza ponad to, co potrafią modne ostatnio, jednak ograniczone w kwestiach możliwości repliki syntezatorów analogowych. … w połączeniu z najbardziej intuicyjnym interfejsem Za podstawę projektu Lead A1 posłużył zupełnie nowy, przemyślany w detalach panel sterowania. Taki układ interfejsu zaprojektowano kierując się życzeniami profesjonalnych użytkowników – nawet tych najbardziej doświadczonych w programowaniu – którzy zawsze chcą uzyskać idealne brzmienie w studiu lub na koncercie, tak szybko, jak to możliwe. Lead A1, z nową, unikalną sekcją oscylatora, zaprogramowaną wstępnie matrycą modulacji i uproszczoną sekcją obwiedni ADR, pozwala na szybkie tworzenie barw i łatwe eksperymenty z dźwiękiem. Teraz wszystkie, niesamowite barwy możesz tworzyć znacznie szybciej, niż to zazwyczaj jest możliwe w instrumentach o takim potencjale. Sekcja oscylatorów W nowej sekcji oscylatora Lead A1 znalazło się 47 różnego rodzaju przebiegów, od klasycznych fal analogowych do cyfrowych harmonicznych i nieharmonicznych. Dzięki unikalnym ustawieniom konfiguracji programowanie przebiega znacznie szybciej niż do tej pory. Zacznij od wyboru fali dla Oscylatora, wybierz jedno z ustawień konfiguracji OSC CONFIG – Pitch, Detune, Shape, Sync, Sub Mix, FM, AM lub Noise – i użyj pokrętła Adjust, aby dopasować ustawienia tej konfiguracji. W rezultacie programowanie staje się niezwykle łatwe, bez konieczności typowej, skomplikowanej edycji parametrów toru sygnałowego, cały czas z możliwością eksperymentowania. Taki sposób tworzenia dźwięków zachwyci zarówno zaawansowanych jak i mniej doświadczonych programistów barw. Konfiguracje w sekcji Oscylatora Pitch – regulacja wysokości dźwięku oryginalnego oscylatora. DeTune – sygnał drugiego oscylatora, z regulacją wysokości dźwięku. Sub Mix – sygnał drugiego oscylatora, z wyborem kształtu przebiegu i wysokości dźwięku. Shape – kształtowanie przebiegów Panel Analog, Extended Analog i Fixed Pulse za pomocą tradycyjnych metod, pozostałe przebiegi zmieniane są na drodze procesu kształtowania spektralnego. Sync – symulacja Hard Sync poprzez dodanie dodatkowego oscylatora służącego za referencyjny dla synchronizacji. FM – modulacja oscylatora 1 w wysokich częstotliwościach, za pomocą fali sinus z oscylatora 2. Do wyboru jest kilka różnych zakresów wysokości dźwięku dla oscylatora 2 (od -12 do +48 półtonów). AM – tworzenie amplitudy modulacji (Amplitude Modulation) z wykorzystaniem drugiego oscylatora. Noise – dodanie szumu do oryginalnego sygnału, z ustawieniem poziomów za pomocą Osc Control. Filtry W sekcji filtra Lead A1 znajdują się klasyczne filtry Low Pass 12 i 24 dB, High Pass i Band Pass, a także pierwszorzędne symulacje filtrów diodowego i drabinkowego z legendarnych syntezatorów Mini i TB-303, wykorzystane także w modelu Lead 4. Dzięki technologii modelowania filtry z Lead A1 oddają prawdziwy charakter i reakcję oryginałów, co pozwala na wszechstronne kształtowanie brzmienia z najwyższą precyzją. Filtry działają niezwykle płynnie i cechuje je ciepły, analogowy charakter. LFO i Modulacja Lead A1 posiada LFO z wyborem kształtu fali i trój-fazową obwiednię modulacji ADR. Częstotliwość LFO można zsynchronizować z zegarem master clock, natomiast obwiednię modulacji można wyzwalać ustawieniami Velocity i/lub przez LFO. Dostępna jest również funkcja działania odwrotnego Invert. Dzięki intuicyjnemu rozmieszeniu funkcji na panelu przednim, aktualne ustawienia modulacji są zawsze widoczne, co ułatwia kreowanie niesamowitych barw. Efekty W sekcji efektów Lead A1 znajdziemy dwa, nowe i niezwykłe modele efektów analogowych – Ensemble i Chorus, stworzone na wzór efektów z konkretnych syntezatorów analogowych. Efekty te nadają brzmieniu klasycznego ciepła i analogowego charakteru. Oprócz tego, dla każdej warstwy, dostępne są znakomicie brzmiące efekty Ring Modulation, Phaser, Flanger lub Drive, oraz dodatkowo osobny Delay i Reverb. Koło modulacji i Velocity Morph Morph to klasyczna dla syntezatorów Nord funkcja, pozwalająca równocześnie sterować dowolnymi parametrami Lead A1 za pomocą koła modulacji, sterownika nożnego lub dynamiką (velocity). Funkcja Morph jest bardzo łatwa w użyciu – przytrzymaj przycisk Morph i wybierz ustawienie dowolnie wybranej gałki. Nowe funkcje dostępne od 2014 r. Przycisk Like Unikalnym rozwiązaniem w Nord Lead A1 jest nowy przycisk LIKE, prosta i absolutnie praktyczna funkcja do użycia w trakcie tworzenia brzmień. Kiedy programujesz barwy, często nie masz pewności, czy barwa brzmi już idealnie. Teraz możesz po prostu “Polubić” to, co stworzyłeś w Lead A1 zapisując brzmienie w domyślnej komórce i kontynuować edycję. Możesz polubić nawet do 50 różnych wersji i przełączać się między nimi porównując polubione brzmienia, albo wrócić do jednej wybranej wersji wśród „polubionych” i poddać ją dalszej edycji. Kiedy skończysz, zapisujesz ulubioną barwę lub barwy do pamięci Lead A1. Funkcja Mutate Twórz różne odmiany wybranej barwy korzystając ze znanej z modelu Lead 4 funkcji Mutate. Zakres zmiany barwy dla jednego a może wszystkich parametrów ustawiasz wcześniej w procentach. Oprócz tego dostępna jest też szalona funkcja Randomize, za pomocą której stworzysz zupełne nowe brzmienie wybierając dla wszystkich parametrów ustawienia losowe. Unison Z zupełnie nowym, “Tłustym-Jak-Trzeba” trybem Unison Lead A1 może stanąć w szranki z dowolnym, klasycznym instrumentem analogowym. Arpeggiator Syntezator Lead A1 posada cztery niezależne Arpeggiatory, działające w trybach Up/Down oraz Random, z przebiegami obejmującymi zakres do 4 oktaw. Wszystkie lub dowolny z arpeggiatorów można zsynchronizować z zegarem Master Clock instrumentu. Master Clock W sercu Lead A1 tyka zegar Master Clock, do którego można synchronizować Arpeggiator, LFO oraz efekt Delay. Tempo Master Clock w ustawieniu slave można przyporządkować do tempa podanego z zewnątrz za pomocą MIDI. Przycisk Tap-tempo, służy do nabicia tempa do rytmu granego przez perkusistę lub tempa podkładów muzycznych. Warstwy i brzmienia dzielone Cztery identyczne syntezatory o tak potężnych możliwościach uruchomione razem dają efekt zapierający dech w piersiach. W trybie Split na każdą stronę przypadają dwie barwy. Dzięki funkcji Hold możesz przytrzymać wybrane brzmienie pod spodem, na wierzchu używając w tym czasie innego brzmienia. Tryb Multi Edit Nowością w Lead A1 jest tryb Multi-Edit do edycji i sterowania brzmieniami z czterech warstw równocześnie. Gdy zapiszesz ten tryb jako część programu Performance, możesz w czasie rzeczywistym kontrolować wszystkie cztery brzmienia Lead A1. Cztery wyjścia Lead A1 posiada cztery niezależne wyjścia audio, z możliwością skierowania każdej z czterech warstw brzmieniowych syntezatora na osobne wyjście. Co więcej, każde z brzmień można ustawić w panoramie za pomocą regulacji dostępnej na panelu górnym Lead A1. Sound Manager Wraz z Lead A1 użytkownik otrzymuje oprogramowanie Nord Sound Manager dla systemów OS X i Windows. Sound Manager to specjalna, prosta w obsłudze aplikacja, służąca do organizacji, archiwizacji i transferu programów brzmieniowych. MIDI Lead A1 obsługuje MIDI przez USB, zatem syntezator można szybko i wygodnie połączyć z sekwencerem lub oprogramowaniem Sound Manager. Wszystkie pokrętła Lead A1 wysyłają komunikaty MIDI Control. Sprzęt na lata Lead A1 i Lead A1R, tak jak wszystkie instrumenty Nord, są produkowane ręcznie, z dbałością o najmniejsze detale i jakość, w zakładach Norda w Sztokholmie. W wersja z klawiaturą montowana jest 49-klawiszowa klawiatura Fatar® o super szybkiej reakcji. Wersja rack/desktop, nie licząc klawiszy, koła modulacji i sterownika pitch, posiada w 100% identyczny zestaw funkcji co wersja z klawiaturą, i nadaje się do użycia zarówno na scenie jak i w studio. Wyposażone w pełni metalową obudowę, solidne regulatory i stworzone z najwyższą dbałością o jakość syntezatory Lead A1 i A1R to instrumenty, które posłużą ci do końca życia, a nawet jeszcze dłużej.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Marka
  • Nord
Rodzaj
  • Kontrolery i procesory

Opinie Nord Lead A1 Szubin

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
4,92 na podstawie 6 opinii
  • Henry
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    I know Nord lead very deeply, I had the nord lead 2 for 12 years, this nord lead A1 is a revolution in the world of synthesizers, not copying or clones to prophet, to moog, to oberheim, but emulates them, has A particular sound, and personal.
    • brzmienie
    • jakość
    • wygląd
    • wygląd
    • jakość
  • Użytkownik Ceneo
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Ktoś kto wcześniej nie miał do czynienia z Nordem na pewno będzie zachwycony jakością brzmienia.
  • r...a
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Piękne brzmienia. Dobra jakość. Instrument inspirujący, na którym po prostu chce się grać.
    • jakość
    • trwałość
    • wygląd
  • a...m
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Bardzo zadowolony
    • jakość
    • trwałość
    • wygląd
  • Użytkownik Ceneo
    4,5
    Brzmienie typowe dla Norda , podobne jak wersja 2x tylko dodane efekty , funkcja randomizacji i funkcja like rewelacja. Brzmienia lata 80 ale z fajną cyfrową otoczką, mi się bardzo podoba , minusy: wolałbym 4 osobne wyjścia stereo bo wole mieć osobno cztery osobne brzmienia w mikserze ale to tylko pewnie moja fanaberia ;)
    • jakość
    • trwałość