Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe... Szczucin

To oczywiste, że przed rozpoczęciem wdrożenia oprogramowania należy określić wymagania biznesowe. Jednak sam proces określania wymagań już taki oczywisty nie jest, a błędy popełnione na tym etapie bywają kosztowne i trudne do naprawienia w późniejszych stadiach rozwoju oprogramowania. Aby tego …

od 42,96 Najbliżej: 26 km

Liczba ofert: 5

Oferta sklepu

Opis

To oczywiste, że przed rozpoczęciem wdrożenia oprogramowania należy określić wymagania biznesowe. Jednak sam proces określania wymagań już taki oczywisty nie jest, a błędy popełnione na tym etapie bywają kosztowne i trudne do naprawienia w późniejszych stadiach rozwoju oprogramowania. Aby tego uniknąć i doprowadzić do wdrożenia projektu przynoszącego maksymalne zyski, konieczne jest potraktowanie etapu określania wymagań jako procesu, który składa się z konkretnych czynności. Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zespół lepiej zrozumie problemy biznesowe, zaangażuje właściwych uczestników, poprawi komunikację, by wdrożyć najbardziej wartościową funkcjonalność we właściwej kolejności, a później dostosować oprogramowanie do zmian i wzrostu. Dzięki metodom opisanym w tej książce zespół może wypracować wspólne zrozumienie kluczowych koncepcji, terminologii, technik i racjonalnych podstaw, aby efektywniej współpracować nad każdym projektem. Ta jedna książka zwięźle przedstawia więcej przydatnych informacji niż dziesięć książek razem wziętych! Mike Cohn, autor książki User Stories Applied i współzałożyciel Scrum Alliance Spis treści: O autorach Podziękowania Wstęp Rozdział 1. Podstawy wymagań oprogramowaniaOkreślenie wymagań Dobre praktyki inżynierii wymagań Kto wykonuje wszystkie te czynności? Kilka powracających tematów Życie i czasy wymagań Rozpoczęcie Rozdział 2. PodstawyPraktyka nr 1. "Zrozumienie problemu przed wypracowaniem rozwiązania" Problemy biznesowe Wywołanie prawdziwych problemów Utrzymywanie uwagi na problemie biznesowym Powiązane praktyki Kolejne kroki Praktyka nr 2. "Określenie celów biznesowych" Wymagania biznesowe Cele biznesowe Miary sukcesu Wizja produktu Powiązane praktyki Kolejne kroki Praktyka nr 3. "Określenie granic rozwiązania" Precyzowanie koncepcji rozwiązania Ustalenie kontekstu Poszerzanie ekosystemu Stosowanie granic rozwiązania Powiązane praktyki Następne kroki Praktyka nr 4. "Identyfikacja i charakterystyka interesariuszy" Poszukiwanie interesariuszy Interesariusze, klienci i klasy użytkowników Charakterystyka interesariuszy Powiązane praktyki Następne kroki Praktyka nr 5. "Identyfikacja osób podejmujących decyzje" Kto podejmuje decyzję? Jak podejmują decyzje? Co dzieje się po podjęciu decyzji? Powiązane praktyki Kolejne kroki Rozdział 3. Pozyskiwanie wymagańPraktyka nr 6. "Zrozumienie tego, co użytkownicy muszą zrobić za pomocą rozwiązania" Skupienie na użytkowaniu Pozyskiwanie wymagań użytkownika Anatomia przypadku użycia Zastosowanie informacji o wymaganiach użytkowania Powiązane praktyki Następne kroki Praktyka nr 7. "Identyfikacja zdarzeń i odpowiedzi" Rodzaje zdarzeń Specyfikowanie wydarzeń Powiązane praktyki Następne kroki Praktyka nr 8. "Ocena koncepcji danych i relacji" Zrozumienie obiektów danych i ich relacji Udoskonalanie zrozumienia danych Szczegóły danych decydują o sukcesie Znajdź wymagania dotyczące danych tam, gdzie są ukryte Powiązane praktyki Następne kroki Praktyka nr 9. "Pobieranie i ocena atrybutów jakościowych" Gromadzenie atrybutów jakości Konsekwencje atrybutów jakości Kompromisy jakościowe Określanie cech jakościowych Powiązane praktyki Następne kroki Rozdział 4. Analiza wymagańPraktyka nr 10. "Analiza wymagań i zestawów wymagań" Analiza indywidualnych wymagań Analiza zestawów wymagań Powiązane praktyki Następne kroki Praktyka nr 11. "Tworzenie modeli wymagań" Wybór odpowiednich modeli Używanie modeli dla lepszego zrozumienia Modelowanie iteracyjne Powiązane praktyki Następne kroki Praktyka nr 12. "Tworzenie i ocena prototypów" Powody tworzenia prototypów Jak tworzyć prototypy Przyszłość prototypu Powiązane praktyki Następne kroki Praktyka nr 13. "Priorytetyzacja wymagań" Wyzwanie związane z priorytetyzacją Czynniki wpływające na priorytet Techniki priorytetyzacji Porównanie parami dla priorytetyzacji cech jakościowych Metody analitycznej priorytetyzacji Powiązane praktyki Kolejne kroki Rozdział 5. Specyfikacja wymagańPraktyka nr 14. "Zapisywanie wymagań w spójny sposób" Niektóre powszechne wzorce dotyczące wymagań Poziomy abstrakcji Atrybuty wymagań Wymagania niefunkcjonalne Powiązane praktyki Następne kroki Praktyka nr 15. "Organizowanie wymagań w strukturalny sposób" Szablony wymagań Specyfikacja wymagań oprogramowania Narzędzia służące do zarządzania wymaganiami Powiązane praktyki Następne kroki Praktyka nr 16. "Identyfikowanie i dokumentowanie zasad biznesowych" Definicja reguł biznesowych Odkrywanie reguł biznesowych Dokumentowanie reguł biznesowych Zastosowanie reguł biznesowych Powiązane praktyki Następne kroki Praktyka nr 17. "Tworzenie słownika pojęć" Synchronizacja komunikacji Powiązane praktyki Następne kroki Rozdział 6. Walidacja wymagańPraktyka nr 18. "Przegląd i testowanie wymagań" Przeglądy wymagań Testowanie wymagań Kryteria akceptacji Testowanie modeli analizy Skuteczne testowanie wymagań Przenoszenie jakości na pierwszy plan Powiązane praktyki Następne kroki Rozdział 7. Zarządzanie wymaganiamiPraktyka nr 19. "Ustanawianie baz wymagań i zarządzanie nimi" Określenie bazy wymagań Dwie strategie ustalania bazy Identyfikowanie wymagań uwzględnianych w bazie Uzgodnienie bazy Zarządzanie wieloma bazami i zmianami w nich Powiązane praktyki Następne kroki Praktyka nr 20. "Skuteczne zarządzanie zmianami w wymaganiach" Przewidywanie zmian w wymaganiach Definiowanie procesu kontroli zmian Ocenianie wpływu zmiany Po podjęciu decyzji W poszukiwaniu mniejszej ilości zmian Powiązane praktyki Następne kroki Dodatek Podsumowanie praktyk Podstawy Uzyskiwanie wymagań Analiza wymagań Specyfikacja wymagań Walidacja wymagań Zarządzanie wymaganiami Bibliografia

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Karl Wiegers|Candase Hokanson
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Broszura
Rok wydania
  • 2024
Ilość stron
  • 168
Tematyka
  • Biznes
ISBN
  • 9788328904361