Java. Podręcznik na start Szamocin

Java od lat należy do najpopularniejszych backendowych języków programowania - i do najbardziej rozpowszechnionych języków programowania w ogóle. Zdecydowana większość aplikacji webowych obecnych na rynku konsumenckim i w biznesie powstaje z jej użyciem. Java może się więc okazać świetnym wyborem …

od 45 Najbliżej: 34 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Java od lat należy do najpopularniejszych backendowych języków programowania - i do najbardziej rozpowszechnionych języków programowania w ogóle. Zdecydowana większość aplikacji webowych obecnych na rynku konsumenckim i w biznesie powstaje z jej użyciem. Java może się więc okazać świetnym wyborem na początek przygody z programowaniem, a także wtedy, gdy jej nauka ma być pierwszym krokiem na drodze do zmiany zawodowej ścieżki. Java. Podręcznik na start to pozycja idealna dla każdego, kto chce podjąć takie kroki. W przystępny sposób zaznajamia nie tylko z językiem, ale też z podstawowymi koncepcjami stosowanymi podczas programowania - w obrazowy sposób przyrównuje je do sytuacji znanych spoza świata wirtualnego. Autor nie poprzestaje na podstawach i objaśnia także bardziej zaawansowane zagadnienia, dokonuje również przeglądu zmian, jakie w ciągu ostatnich lat zaszły w kolejnych wersjach Javy. Ostatnie rozdziały poświęca bardziej złożonym aspektom korzystania z tego języka programowania, w tym funkcjonowaniu mechanizmów odśmiecania pamięci, maszynie wirtualnej Javy i jej kompilatorom. Dzięki książce: opanujesz podstawy programowania gruntownie zapoznasz się z językiem Java zgłębisz obsługę bibliotek nauczysz się przeprowadzać testy przyswoisz zasady pisania czystego kodu Spis treści: Przedmowa Rozdział 1. Dobry początek - wstęp do programowania Czym są język programowania i program komputerowy? Instalacja Javy Środowisko programistyczne IntelliJ Szybka powtórka Rozdział 2. Zrób coś ciekawego - początki programowania Pudełko na wartości - zmienna Pomocnik wykonujący czynności - metoda Jeśli tak, to zrób tak - instrukcje warunkowe if i switch-case Powtórz kod wielokrotnie - pętla for Pętla while i do-while Szybka powtórka Rozdział 3. Twórz własny świat w swoim programie - klasy i obiekty Nie dotykaj tego, co nie Twoje - modyfiatory dostępu Niby proste, a jednak obiektowe - autoboxing, unboxing i BigDecimal Zaawansowane operacje liczbowe - BigDecimal Szybka powtórka Rozdział 4. Pojemniki na rzeczy - tablice i kolekcje Pojemnik o określonej wielkości - tablica Pojemniki o nieokreślonej wielkości - lista (List) i zbiór (Set) Pojemnik typu klucz-wartość - mapa Szybka powtórka Rozdział 5. Coś, co jest dostępne wszędzie - static i typ wyliczeniowy enum Utwórz coś jeden raz dla całej aplikacji - słowa static i fin Wyliczanka - enum (typ wyliczeniowy) Szybka powtórka Rozdział 6. Wspólnota klas - dziedziczenie Jestem Twoim potomkiem, więc daj mi coś od siebie - dziedziczenie klas Wiadomość premium to też wiadomość - rzutowanie klas i sprawdzanie typów Kiedy jedna rzecz jest taka sama jak inna - metody equals() i hashCode() Szybka powtórka Rozdział 7. Ups. Coś poszło nie tak - wyjątki Błędy w aplikacji - wyjątki w akcji Wystąpił błąd - co robimy? Podział i obsługa wyjątków Niepożądana sytuacja - tworzenie własnych wyjątków Szybka powtórka Rozdział 8. Co mogę i co powinienem robić? Zaimplementuj to - interfejsy i klasy abstrakcyjne Wiem, kim jestem i co mam robić, ale powiedz mi jak - klasy i metody abstrakcyjne Jeśli chcesz być jednym z nas, musisz mieć pewne umiejętności - interfejs Klasy anonimowe Szybka powtórka Rozdział 9. Akceptuję tylko wybranych - typy generyczne Czy jesteś wybrańcem? Tworzenie i używanie typów generycznych Tworzenie referencji - interpretacja w obiekcie należącym do referencji Nieokreślony typ - wildcard Szybka powtórka Rozdział 10. Nie wymyślaj koła na nowo - biblioteki zewnętrzne, testy jednostkowe Korzystaj z gotowych rozwiązań - Maven, zależności i dodawanie bibliotek Upewnij się, że kod działa poprawnie - testy jednostkowe Szybka powtórka Rozdział 11. Pisz prosty kod - podstawowe zasady pisania czystego kodu Wszystko ma konkretną nazwę i konkretne miejsce - nazewnictwo i kolejność Unikanie duplikatów Refaktoryzacja i testy Dziedziczenie i kompozycja Podział obowiązków - odpowiedzialność klas i metod Nowości, ułatwienia i uproszczenia dotyczące pisania kodu w kolejnych wersjach Javy Szybka powtórka Rozdział 12. Poczuj się jak wykwalifikowany inżynier - techniczne aspekty Javy Kompilator, czyli kompilacja plików .java JVM, czyli wirtualna maszyna Javy Pamięć JVM, czyli Garbage Collector Szybka powtórka Rozwiązania zadań O autorze: Krzysztof Krocz - absolwent studiów magisterskich i inżynierskich na Politechnice Lubelskiej, na kierunku informatyka. Od ośmiu lat działa aktywnie w obszarach związanych z wytwarzaniem oprogramowania i przekazywaniem wiedzy za pośrednictwem kanału YouTube (https://www.youtube.com/@JavaSolutions). Na co dzień pracuje jako lider techniczny i architekt rozwiązań, w pracy stawia na jakość, prostotę i optymalizację projektowanych rozwiązań. Chętnie dzieli się wiedzą; uważa, że należy ją przekazywać w możliwie prosty sposób i powoływać się przy tym na oczywiste przykłady. Interesuje się rozwojem osobistym, lubi czytać książki, a także spędzać aktywnie czas: jeździć na łyżwach, grać w squasha lub ćwiczyć na siłowni.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Krzysztof Krocz
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Broszura
Rok wydania
  • 2023
Ilość stron
  • 280
Tematyka
  • Programowanie
ISBN
  • 9788328397835