Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360... Szamocin

Poznaj podstawy systemów Autodesk Inventor i Fusion 360! Naucz się wydajnie projektować Twórz profesjonalną dokumentację Zaliczaj kolokwia w pierwszych terminach Autodesk Inventor Professional to jeden z dwóch najpopularniejszych systemów CAD w swojej klasie. Uzupełnia go rozwiązanie PLM typu cloud …

od 45 Najbliżej: 34 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Poznaj podstawy systemów Autodesk Inventor i Fusion 360! Naucz się wydajnie projektować Twórz profesjonalną dokumentację Zaliczaj kolokwia w pierwszych terminach Autodesk Inventor Professional to jeden z dwóch najpopularniejszych systemów CAD w swojej klasie. Uzupełnia go rozwiązanie PLM typu cloud computing - Fusion 360. Jeśli chcesz szybko rozpocząć samodzielne projektowanie za pomocą tych systemów w polskiej lub angielskiej wersji językowej albo bez problemów zaliczyć kolokwium z Inventora, sięgnij po tę książkę! Podstawy metodyki projektowania to więcej niż wprowadzenie do zagadnienia. Książka zawiera metodycznie poprawne i zweryfikowane podczas tysięcy godzin zajęć efektywne ćwiczenia i absolutne minimum wiedzy teoretycznej. Taki układ treści pozwala na samodzielne zrealizowanie wszystkich etapów modelowania 3D i redagowania dokumentacji 2D i 3D, a także stworzenie poprawnego projektu - poprawnego, czyli łatwego do modyfikacji, będącej istotą procesu projektowania. To prosta droga do wykształcenia nawyków, które sprawią, że praca projektowa stanie się naprawdę wydajna. Autor książki, profesor Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, dzieli się swoją ogromną wiedzą i bogatym doświadczeniem wynikającym z pracy na kierowniczych stanowiskach technicznych w przemyśle, jak również z wielu lat kształcenia studentów i uczestników kursów CAD. W tej publikacji podpowiada, jak skutecznie uczyć poprawnej metodyki parametrycznego projektowania 3D i redagowania dokumentacji 2D i 3D, jeśli ma się do dyspozycji niewielką liczbę godzin zajęć. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu dydaktycznemu autora książka sprawdzi się doskonale zarówno w przypadku samodzielnej nauki, jak i zajęć uniwersyteckich. Wiedzę i umiejętności profesora Andrzeja Jaskulskiego od lat docenia firma Autodesk. Interfejs użytkownika Konfiguracja środowiska i szablony użytkownika Podstawy parametrycznego hierarchicznego (FBM) modelowania części i zespołów Redagowanie dokumentacji 2D i 3D (prezentacje) Ćwiczenia przejściowe idealne do przygotowania się do kolokwium Zadania kontrolne Zaprzyjaźnij się z systemami Autodesk Inventor i Fusion 360 i osiągaj szybciej swoje cele! Spis treści: 1. Od autora 9 1.1. Autodesk Inventor? Co to jest? 10 1.2. Autodesk Fusion 360? Co to jest? 10 2. Dokąd zmierzamy 11 3. Koncepcja i zawartość książki 12 3.1. Zawartość programowa 12 3.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia 13 3.3. Przeznaczenie 13 3.4. Proponowane etapy i pracochłonność procesu nauki 13 3.4.1. Autodesk Inventor - nauka metodą samokształcenia 14 3.4.2. Autodesk Inventor - nauka pod kierunkiem nauczyciela 14 3.4.3. Autodesk Fusion 360 15 3.5. Autor 15 3.5.1. Literatura drukowana 15 3.5.2. Blog 15 3.5.3. Kanał w serwisie YouTube 16 3.6. Materiały do dalszej nauki 16 3.7. Konwencje zapisu 17 3.7.1. Akapity specjalne 17 3.7.2. Sposoby wydawania poleceń 17 3.7.3. Inne wyróżnienia fragmentów tekstu 19 3.7.4. Instrukcje do ćwiczeń 19 4. Informacje ogólne 21 4.1. Instalacja plików dodatkowych 21 4.2. Uruchamianie programu 22 4.3. Podstawy interfejsu użytkownika 23 4.3.1. Uaktywnienie istniejącego projektu 23 4.3.2. Uaktywnienie projektu kursu R2022-PodstawyMP.ipj 23 4.4. Elementy okna programu 25 4.5. Operacje na plikach w systemie Windows 26 4.5.1. Otwieranie istniejącego projektu 26 4.5.2. Zamykanie pliku projektu 27 4.5.3. Tworzenie nowego projektu 27 4.5.4. Zapisywanie projektu na dysku 27 4.6. Tworzenie własnych szablonów 27 4.6.1. Szablon rysunku AJ-PL-2022-ISO.idw 28 4.6.2. Szablon modelu części AJ-PL-2022-Standard.ipt 29 4.6.3. Szablon modelu zespołu AJ-PL-2022-Standard.iam 30 4.6.4. Szablon prezentacji AJ-PL-2022-Standard.ipn 30 4.6.5. Tworzenie własnych szablonów - podsumowanie 32 4.7. Podstawowe operacje konfiguracyjne 33 4.7.1. Przywrócenie konfiguracji standardowej 34 4.7.2. Zmiana podstawowych opcji aplikacji 34 4.7.2.1. Karta Kolory (Colors) 34 4.7.2.2. Karta Szkic (Sketch) 37 4.7.2.3. Karta Wyświetlanie (Display) 39 4.7.2.4. Karta Część (Part) 42 4.7.2.5. Karta Zespół (Assembly) 43 4.7.2.6. Elementy interfejsu widoczne na ekranie 44 5. Podstawy sterowania wyświetlaniem 45 5.1. Panoramowanie (Pan) 45 5.2. Obracanie swobodne (Free Orbit) 46 5.3. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom) 46 5.4. Widok główny (Home View) 47 5.5. Wywoływanie poprzednich i następnych widoków 47 5.6. ViewCube 48 5.6.1. Widoki standardowe 51 5.6.2. Redefinicja widoku głównego (Home View) 52 5.7. Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All) 53 6. Typowy przebieg procesu projektowania 55 6.1. Parametryczność 55 6.2. Koncepcja nauki podstaw metodyki projektowania 56 7. Zadanie projektowe 57 8. Modelowanie części 60 8.1. Podstawowe obiekty 3D 60 8.2. Obiekty 2D w modelowaniu 3D 61 8.3. Typowy przebieg procesu modelowania części 63 8.4. Analiza zadania pod kątem modelowania części 65 8.5. Pozycja robocza i płaszczyzny modelowania 65 8.6. Brakujące wymiary 66 8.7. Pomiary modelu części WSP 66 9. Tworzenie modelu części ZAMEK 70 9.1. Koncepcja standardowa 70 9.2. Koncepcja zoptymalizowana 71 9.3. Kroki 1 i 2 - tworzenie pliku i obiektu typu szkic 72 9.3.1. Usuwanie szkicu 74 9.3.2. Tworzenie szkicu na płaszczyźnie YZ 75 9.4. Krok 3 - rysowanie profilu 77 9.5. Krok 4 - więzy i parametry użytkownika 81 9.5.1. Uzupełnienie systemu więzów geometrycznych 83 9.5.2. Definiowanie parametrów użytkownika 84 9.5.3. Nakładanie więzów wymiarowych 85 9.5.4. Sprawdzenie poprawności więzów wymiarowych 88 9.6. Krok 5 - modelowanie elementu bazowego 90 9.6.1. Korekta błędów - edycja szkiców i elementów 93 9.7. Krok 6 - współdzielenie szkicu i modelowanie elementów 96 9.7.1. Współdzielenie szkicu 97 9.7.2. Modelowanie pozostałych elementów szkicowych 98 9.7.2.1. Zmiana nazwy elementu 100 9.8. Krok 7 - modelowanie elementów wstawianych 101 9.8.1. Tworzenie osi konstrukcyjnej 102 9.8.2. Fazowanie krawędzi 103 9.8.3. Wyłączanie elementów 104 9.9. Krok 8 - weryfikacja poprawności i modyfikacja modelu 105 9.9.1. Parametryczne modyfikacje modelu 106 9.9.2. Definiowanie materiału 108 9.9.2.1. Modyfikacja materiału - Wygląd (Appearance) 109 10. Modelowanie zespołu 112 10.1. Podstawowe pojęcia 112 10.2. Typowy przebieg procesu modelowania zespołu 114 11. Tworzenie modelu zespołu K-01 116 11.1. Koncepcja modelowania 116 11.2. Krok 1 - tworzenie pliku 117 11.3. Krok 2 - wstawianie wystąpień składników 118 11.3.1. Dodatkowe operacje konfiguracyjne 119 11.3.2. Wystąpienie bazowe składnika 120 11.3.3. Widok montażowy 121 11.3.4. Wystąpienia pozostałych składników 123 11.4. Krok 3 - unieruchomienie wystąpień składników 124 11.5. Krok 4 - więzy montażowe 124 11.6. Kroki 5 i 6 - analizy poprawności i modyfikacja 127 12. Redagowanie dokumentacji 2D 131 12.1. Typowy przebieg procesu redagowania dokumentacji 131 13. Tworzenie dokumentacji zespołu K-01 134 13.1. Koncepcja redagowania dokumentacji 134 13.2. Krok 1 - tworzenie pliku 135 13.2.1. Tworzenie pliku nowego rysunku 136 13.3. Krok 2 - standard rysunkowy 137 13.4. Krok 3 - stałe elementy rysunku 138 13.5. Krok 4 - tworzenie rzutu bazowego 140 13.5.1. Pierwszy zapis pliku 142 13.6. Krok 5 - tworzenie przekroju 142 13.6.1. Weryfikacja poprawności definicji płaszczyzny przekroju 146 13.7. Kroki 6 i 7 - modyfikacja rzutów i uzupełnienie opisu 147 13.7.1. Modyfikacja rzutów 148 13.7.2. Osie symetrii 150 13.7.3. Modyfikacja standardu 152 13.7.3.1. Style tekstu 152 13.7.3.2. Style domyślne standardu 153 13.7.3.3. Styl wykazu pozycji ("listy części") 154 13.7.4. Wykaz pozycji ("lista części") 156 13.7.5. Numery pozycji 159 13.7.6. Napisy 161 13.7.7. Wymiary 163 14. Modyfikacja projektu 165 15. Modyfikacja projektu K-01 166 15.1. Koncepcja modyfikacji 168 15.2. Dokumentacja 3D - prezentacja 169 15.2.1. Rozsunięcia składników 171 15.2.2. Zapis sposobu wyświetlania sceny (ujęcia) 172 15.3. Modyfikacja (kopii) modelu części 174 15.4. Modyfikacja modelu zespołu 175 15.5. Aktualizacja prezentacji 177 15.6. Aktualizacja i modyfikacja (kopii) dokumentacji 2D 178 15.6.1. Aktualizacja i uzupełnienie opisu 178 15.6.2. Szczegół 179 15.6.3. Rzut z góry 180 15.6.4. Rzut montażowy 182 15.6.5. Czynności końcowe 183 16. Wybrane inne metody i narzędzia modelowania 187 16.1. Modelowanie za pomocą narzędzia Otwór (Hole) 189 16.2. Wykorzystanie płaszczyzny konstrukcyjnej 191 16.2.1. Tworzenie płaszczyzny konstrukcyjnej 191 16.2.2. Tworzenie szkicu na płaszczyźnie konstrukcyjnej 192 16.2.2.1. Rzutowanie krawędzi na płaszczyznę szkicu 193 16.3. Modelowanie przez obrót profilem (Revolve) 194 16.4. Aktualizacja i modyfikacja pozostałych plików projektu K-01-M 196 16.4.1. Aktualizacja modelu zespołu 196 16.4.2. Aktualizacja prezentacji 196 16.4.3. Aktualizacja dokumentacji 2D 197 17. Ćwiczenia przejściowe 200 18. Zadania kontrolne 209 19. Autodesk Fusion 360 217 20. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360 218 20.1. Interfejs użytkownika 221 20.1.1. Główne okno programu 224 20.2. Uwagi ogólne 226 21. Fusion 360 - zadanie projektowe 228 21.1. Fusion 360 - tworzenie modelu części ZAMEK 229 21.1.1. Szkicowanie i więzy geometryczne 231 21.1.2. Więzy wymiarowe i parametry użytkownika 233 21.1.3. Modelowanie elementów 235 21.1.4. Modyfikacja materiału 238 21.1.5. Parametryczne modyfikacje modelu 239 21.2. Fusion 360 - tworzenie modelu zespołu K-01 239 21.2.1. Import pliku z obszaru roboczego kursu R2022-PodstawyMP 240 21.2.2. Wstawianie wystąpień składników 241 21.2.2.1. Widok montażowy i drugi składnik 244 21.2.3. Nakładanie więzów montażowych - Połączenia (Joints) 245 21.2.4. Analizy poprawności modelu zespołu 248 21.3. Fusion 360 - tworzenie dokumentacji zespołu K-01 249 21.3.1. Tworzenie rzutów 249 21.3.2. Modyfikacja rzutów i uzupełnienie opisu 252 22. Co dalej 255 Bibliografia 256 Skorowidz 258 O autorze: Prof. UWM dr hab. inż. Andrzej Jaskulski ukończył Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. Tam też uzyskał stopnie doktora i doktora habilitowanego nauk technicznych. Obecnie pracuje na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, zajmuje się badaniami i dydaktyką szeroko rozumianego CAD ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień cloud computing. Jest doradcą użytkowników i dostawców komputerowych systemów inżynierskich oraz autorem wielu artykułów i książek z dziedziny CAD, a także współautorem polskich wersji parametrycznych systemów CAD. W latach 2009 – 2011 był koordynatorem społeczności Autodesk w Polsce. W 2013 roku prowadził zajęcia laboratoryjne na Autodesk University w Las Vegas. Pierwszą książkę poświęconą parametrycznemu systemowi i polskiej terminologii CAD wydał w 1993 roku. Swoje prace poświęcone metodyce CAD publikował najpierw w kultowym wydawnictwie Mikom, a następnie przez 15 lat w Wydawnictwie Naukowym PWN. W tym roku, jak sam twierdzi, „wchodzi na nową drogę życia” z wydawnictwem Helion. Jako Subject Matter Expert (SME) bierze udział w opracowywaniu polskich wersji programu AutoCAD. Na podstawie własnych książek od 1993 roku prowadzi szkolenia w kierowanym przez siebie Autoryzowanym Centrum Szkolenia Autodesk. Na jego blogu i kanale YouTube można znaleźć liczne wideoprezentacje poświęcone technikom CAD. Blog: http://cadaj.blogspot.com/ Kanał YouTube:

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Andrzej Jaskulski
Wybrani autorzy
  • Andrzej Jaskulski
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Broszura
Rok wydania
  • 2021
Ilość stron
  • 264
Tematyka
  • CAD/CAM
  • Podręczniki akademickie
  • Programowanie
ISBN
  • 9788328379749