Projekt doskonały. - Tom Greever [KSIĄŻKA] Świętochłowice

Projektant UX musi rozmawiać. Dobry design sprawia, że produkt jest ładny i przyjemny w użytkowaniu. Zanim jednak ten produkt powstanie, projektant musi przedstawić i obronić swoje decyzje projektowe. Projektem są przecież zainteresowani klienci, przełożeni i oczywiście cały zespół produktowy. …

od 37,25 Najbliżej: 6,8 km

Liczba ofert: 6

Oferta sklepu

Opis

Projektant UX musi rozmawiać. Dobry design sprawia, że produkt jest ładny i przyjemny w użytkowaniu. Zanim jednak ten produkt powstanie, projektant musi przedstawić i obronić swoje decyzje projektowe. Projektem są przecież zainteresowani klienci, przełożeni i oczywiście cały zespół produktowy. Bardzo wiele zatem zależy od poprawnej komunikacji zainteresowanych stron. Podczas spotkania można doprecyzować wymagania wobec produktu i zaprezentować wybrane rozwiązania projektowe. Błędy popełnione na tym etapie mogą mieć fatalne skutki. Oto drugie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie praktycznego przewodnika, dzięki któremu nauczysz się lepiej prezentować projekt i przekonywać do swoich racji wszystkie osoby mające na niego wpływ. W uporządkowany sposób przedstawiono tutaj zasady przygotowywania i przeprowadzania spotkań z interesariuszami. Dowiesz się, jak ważne jest zrozumienie perspektywy pozostałych stron i jak ułatwia to przygotowanie się do samego spotkania. W książce omówiono też znaczenie pasywnego i aktywnego słuchania, a także właściwego nastawienia przed wypowiedzią. Nie zabrakło opisu kilku prostych podejść taktycznych i wzorców, które ułatwiają zdobywanie akceptacji dla projektów, jak również zadań, jakie powinny być realizowane już po zakończeniu spotkania z interesariuszami. Dzięki książce: dobrze przygotujesz się do wygłoszenia prezentacji rozwiniesz umiejętność słuchania poznasz taktyczne podejścia i nauczysz się udzielać najskuteczniejszych odpowiedzi na uwagi będziesz poprawnie dokumentować swoje decyzje dowiesz się, które czynności wykonywane po zebraniu są równie istotne jak ono samo Projekt jest doskonały? Przekonaj mnie o tym! Spis treści: Opinie o książce [Przedmowa] O tym, jak przegadałem swoją drogę do świata designu UX to wciąż młoda dziedzina O czym jest ta książka? Kto powinien przeczytać tę książkę? Projektanci Starsi projektanci Cały zespół produktowy Struktura książki Dlaczego napisałem tę książkę? Podziękowania [1] Zdolny projektant umie rozmawiać Ważne zebranie Dobry design to kwestia gustu, ale nie do końca Gdzie kucharek sześć Każdy jest projektantem! Interfejs to Twoje dzieło Praca zespołowa nie tak znowu dobra Przycisk dyrektorski Syndrom strony głównej Twoja praca polega na komunikacji Dobra komunikacja zapewnia przewagę Elokwencja to sukces Najlepsze pomysły wygrywają (albo i niekoniecznie) Bądź sprawnym projektantem Wielka trójca Rozwiązanie problemu Prostota obsługi Poparcie Doprowadź to do skutku [2] Interesariusz też człowiek Zrozum ich punkt widzenia Dostrzec w nich ludzi Stworzyć wspólne doświadczenia Wycieczka z Joshem Rozwinąć empatię Przywództwo i wizja Zadawaj rzeczowe pytania Nawiąż osobisty kontakt Otwórz się na innych Bądź profesjonalny Wskazywanie wpływowych jednostek Wpływowi współpracownicy Wpływowi przełożeni Wpływowi interesariusze z zewnątrz Wartości interesariuszy Kierownicy i menedżerowie Programiści i inżynierowie Właściciele produktu Menedżerowie projektu Marketingowcy i kreatywni Historyjki interesariuszy Kierownicy i menedżerowie Programiści Właściciele produktu Menedżerowie projektów Marketingowcy i kreatywni Nawiązuj korzystne relacje Bądź sobą Bądź uczynny Dawaj coś od siebie Kartki z podziękowaniami Proste, niedrogie upominki Interesariusz to też człowiek [3] Spotkanie jako projekt Określ kontekst Optymalizuj z myślą o zapamiętywaniu Pierwszeństwo i świeżość Powtórzenia Zaskoczenie Zróżnicowane media Pozbądź się zakłóceń Przewiduj reakcje Spisuj zastrzeżenia Stwórz alternatywne makiety Przygotuj dane i wnioski z badań Zbuduj sieć wsparcia Poproś o wsparcie Znajdź pomocników Ludzie czują, że to ma znaczenie Próba generalna Sporządź listę Ćwicz na głos Przygotuj wszystkich do wystąpienia [4] Wysłuchać znaczy zrozumieć Czynności pasywne Pozwól im się wypowiedzieć Zwracaj uwagę na to, czego się nie mówi Uprzejma Ula Zniechęcający Zbyszek Wskaż właściwy problem Przestawianie pól danych Powielanie danych Sztuka pauzy Czynności aktywne Spisuj notatki Jak sprawniej notować? Uwzględniaj uzasadnienia Zadawaj pytania Powtórz i przeformułuj Przeformułuj: to działa zamiast to mi się podoba Powtórz: chodzi ci o to, że [5] Właściwy stan umysłu Zrozum swoją rolę Pozbądź się złudzenia kontroli Interesariusze są naszymi reprezentantami Dojść do głosu Rozwijanie pewności siebie Okiełznaj swoje ego Bądź na tak Ćwiczenie odruchu afirmacyjnego Afirmacja w praktyce Rozwiń pozytywną personę Pewność siebie, ale nie arogancja Bądź sobą Nie traktuj siebie zbyt poważnie Otwórz się na innych Zmień słownictwo Mylisz się Z designerskiego punktu widzenia Podoba mi się i nie podoba mi się Za dużo żargonu Przejście Podziękuj Powtórz Przygotuj [6] Sformułuj odpowiedź Strategia udzielania odpowiedzi Odwołanie się do szlachetnych motywów Zwiększenie częstotliwości dodawania do koszyka Reprezentuj użytkownika Dodanie przycisku Wykazanie efektywności Prototypowanie Taktyka to działanie 1. Porównanie projektów Pokaż wszystkie elementy 2. Zaproponowanie alternatywy 3. Danie wyboru 4. Prośba o wypowiedź W krzyżowym ogniu 5. Opóźnienie podjęcia decyzji Zebranie odroczone [7] Określ przekaz Biznes Pomaga w osiągnięciu celu Wspomaga wykonanie głównego przypadku użycia Komunikuje markę Projekt Wykorzystuje standardowy wzorzec Przyciąga uwagę użytkownika Tworzy ścieżkę przejścia użytkownika Badania Potwierdzone danymi... Testy użyteczności ujawniły Inne badania wykazują... Hamburgerom dziękujemy Ograniczenia Brakuje zasobów Ograniczenia techniczne Spełnia standardy [8] Zabezpieczenie poparcia Zdobycie poparcia Bądź bezpośredni Zwróć uwagę na korzyści lub zagrożenia Każ mu się zdeklarować Zsumujmy wszystko [9] Dalsze działania Spotkanie po zebraniu Popularność po zebraniu Przekaż sprawozdanie Odfiltruj ważne informacje Pomijaj innowacje Nigdy więcej o tym nie wspominaj Poszukaj sprzymierzeńców Zrób cokolwiek choćby nie to, co trzeba [10] Radzenie sobie ze zmianami Chodzi o to, żeby coś zmienić prawda? Sprawniejsze projektowanie konwersacji Co tu się rzeczywiście dzieje? Nastąpiło nieporozumienie Twój projekt nie jest najlepszym rozwiązaniem Nie zaspokoiłeś konkretnej potrzeby Interesariusz jest nierozsądny Interesariusz chce mieć poczucie, że został wysłuchany Nie ma tego złego Odkrywanie innych problemów Bank Zaufania Kiedy się mylisz Przejdź nad tym do porządku dziennego Kozioł ofiarny Wyjdź przed szereg Kiedy się mylisz Zarządzanie oczekiwaniami To już prawie koniec [11] Jak decydenci mogą pomagać projektantom? Ślepiec i król Uświadom sobie, że wiemy, co robimy Daj nam możliwość zajęcia się swoją pracą Testy użyteczności i badania Upoważnij cały zespół do szybkiego działania Samodzielny zespół Dostrzeż to, że też jesteśmy ludźmi Używaj przyjaznego języka Dziesięć wskazówek współpracy z projektantami Przygotuj listę kontrolną projektu Wizja i cele Użytkownicy i klienci Obieg pracy i komunikacja Dostęp do ludzi i informacji Wymagania projektowe i techniczne Miejsce przy stole konferencyjnym [O autorze] [Kolofon] O autorze: Tom Greever jest projektantem UX, kierownikiem projektów i konsultantem z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. Współpracował zarówno ze startupami, jak i z wielkimi korporacjami. Obecnie prowadzi szkolenia z zakresu praktyk projektanckich i komunikacji, zajmuje się także mentoringiem zespołów. Wraz z rodziną mieszka w Illinois.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Tom Greever
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Miękka
Rok wydania
  • 2020
Ilość stron
  • 208
Tematyka
  • Biznes
  • Webmasterstwo
ISBN
  • 9788328385702