Zdjęcie Edukacja tancerzy klasycznych w polskich szkołach baletowych. Sytuacja, dylematy, wyzwania i innowacje - Katarzyna Sadowska, Dominika Babiarz - Świdnica

Edukacja tancerzy klasycznych w polskich szkołach baletowych. Sytuacja, dylematy, wyzwania i innowacje - Katarzyna Sadowska, Dominika Babiarz Świdnica

Choć balet obecny jest w polskiej kulturze od XVI wieku, dostrzec można, że na polskim rynku wydawniczym opracowań dotyczących kształcenia artystycznego w zakresie tańca nadal jest niewiele, a sam taniec, a w szczególności taniec klasyczny, nie zajmuje należnego mu miejsca w pedagogicznej teorii …

Ostatnia znana cena: 29,05 zł Najbliżej: brak

Liczba ofert: 0

Opis

Choć balet obecny jest w polskiej kulturze od XVI wieku, dostrzec można, że na polskim rynku wydawniczym opracowań dotyczących kształcenia artystycznego w zakresie tańca nadal jest niewiele, a sam taniec, a w szczególności taniec klasyczny, nie zajmuje należnego mu miejsca w pedagogicznej teorii wychowania estetycznego. Książka Edukacja tancerzy klasycznych w polskich szkołach baletowych – sytuacja, dylematy, wyzwania i innowacje uzupełnia tę lukę. Opracowanie stanowi propozycję zwrócenia uwagi na wybrane, jednak szczególnie istotne w opinii autorek, aspekty edukacji baletowej, wśród których można wymienić: bezskuteczne apele o reformę kształcenia artystycznego, w tym także baletowego; niski status społeczny zawodu tancerza, krótką karierę sceniczną, wysoki poziom kontuzjogenności, niedopasowanie kształcenia do wymagań na rynku pracy, konkurencję ze strony zagranicznych tancerzy czy likwidacja wcześniejszych emerytur; wieloletnią marginalizację sztuki w szkolnictwie powszechnym, której konsekwencją jest niesatysfakcjonujący poziom społeczny uczestnictwa w kulturze wysokiej. Edukacja tancerzy klasycznych w polskich szkołach baletowych – Sytuacja, dylematy, wyzwania i innowacje Książka "Edukacja tancerzy klasycznych w polskich szkołach baletowych" to istotne opracowanie, które wypełnia lukę w polskiej literaturze dotyczącej kształcenia artystycznego w zakresie tańca. Autorki, Katarzyna Sadowska i Dominika Babiarz, zwracają uwagę na kluczowe problemy i wyzwania, z jakimi borykają się tancerze klasyczni w Polsce. Dla kogo jest ta książka? Pedagodzy i nauczyciele tańca Studenci kierunków artystycznych i pedagogicznych Tancerze i osoby związane z baletem Rodzice młodych tancerzy Osoby zainteresowane kulturą i sztuką Co zyskasz dzięki tej publikacji? Wgląd w aktualną sytuację edukacji baletowej w Polsce Analizę dylematów i wyzwań, przed którymi stoją tancerze klasyczni Propozycje innowacji w kształceniu artystycznym Świadomość problemów związanych z niskim statusem zawodu tancerza Informacje o potrzebach rynku pracy w kontekście edukacji baletowej Kluczowe tematy i obszary Reforma kształcenia artystycznego Status społeczny tancerzy Kariera sceniczna i kontuzjogenność Dopasowanie kształcenia do wymagań rynku pracy Marginalizacja sztuki w szkolnictwie powszechnym O Autorkach Katarzyna Sadowska i Dominika Babiarz to doświadczone specjalistki w dziedzinie edukacji artystycznej, które z pasją i zaangażowaniem podejmują się analizy problemów związanych z kształceniem tancerzy klasycznych w Polsce. O Wydawcy Wydawnictwo Naukowe UAM to renomowany wydawca, który specjalizuje się w publikacjach naukowych i akademickich, wspierając rozwój wiedzy w różnych dziedzinach, w tym w kulturze i sztuce. Producent/osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo produktuWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w PoznaniuUl. Fredry 1061-701 Poznańwydawnictwo@amu.edu.pl

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Sadowska Katarzyna, Babiarz Dominika
Ilość stron
  • 198
Rok wydania
  • 2025
Okładka
  • Miękka
ISBN
  • 9788323244073