Innowacje w zarządzaniu (PDF) Strzelce Opolskie

Publikacja stanowi odzwierciedlenie tendencji dostrzeganych zarówno w nauce, jak i praktyce gospodarczej. Polegają one na tym, że organizacje nakierowane są na stałe poszukiwanie nowych źródeł przewagi konkurencyjnej. Powstanie tej książki wynika z przekonania jej autorów o służebnej roli innowacji …

od 81,34 Najbliżej: 35 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Publikacja stanowi odzwierciedlenie tendencji dostrzeganych zarówno w nauce, jak i praktyce gospodarczej. Polegają one na tym, że organizacje nakierowane są na stałe poszukiwanie nowych źródeł przewagi konkurencyjnej. Powstanie tej książki wynika z przekonania jej autorów o służebnej roli innowacji w budowaniu konkurencyjności oraz przewagi konkurencyjnej organizacji. Autorzy poszczególnych artykułów wskazują, że innowacje mogą być stosowane we wszystkich aspektach życia gospodarczego, począwszy od marketingu, projektowania, po jakość, badania i rozwój, kończąc na szkoleniach, finansach czy logistyce. Pełnią one nie tylko funkcje w kształtowaniu rozwoju społeczno-gospodarczego miast i regionów, ale przede wszystkim w zarządzaniu organizacjami publicznymi.Najważniejsze obszary tematyczne to:- innowacja - istota i pojęcie, uwarunkowania,- instrumentarium innowacji - społeczna odpowiedzialność biznesu, ICT, CRM, Big Data, marketing, controlling,- innowacje w sektorze publicznym - innowacje w sektorze edukacji, związkach metropolitarnych, samorządzie terytorialnym,- innowacje i zarządzanie zasobami ludzkimi - znaczenie kapitału ludzkiego w tworzeniu innowacji.Autorami są młodzi adepci nauki z kilkudziesięciu ośrodków akademickich w Polsce. Spis treści: Wstęp Część I Innowacje - teoria i praktyka Rozdział 1 W kierunku innowacyjności. Istota strategii innowacji - Edyta Maria Pieniacka Rozdział 2 Innowacyjność jako główne narzędzie budowy przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa - z perspektywy pokolenia Y - Natalia Malik, Mateusz Niemczyk Rozdział 3 Skuteczne zarządzanie procesem innowacyjnym w przedsiębiorstwie - propozycja usprawnień - Zofia Gródek-Szostak Rozdział 4 Wiedza jako zasób kluczowy dla rozwoju ekoinnowacji w polskich firmach-dostawcach technologii środowiskowych - Magdalena Marczewska Rozdział 5 Internacjonalizacja klastrów jako innowacyjna metoda rozwoju przedsiębiorstw i regionów - Sylwia Gębicz, Magdalena Konwa Rozdział 6 Start-up jako innowacyjna forma biznesu - przykłady wybranych przedsięwzięć - Aleksandra Grzesik Część II Innowacje - narzędzia i wsparcie Rozdział 7 Polish Entrepreneurs' Shift to CSR Governance Innovation - Maria Halemba Rozdział 8 Społeczna odpowiedzialność biznesu jako narzędzie budowania wizerunku pracodawcy - Magdalena Kaczyńska, Klaudia Kałuziak, Agnieszka Wojciechowska Rozdział 9 Społeczna odpowiedzialność jako innowacja w turystyce - Konrad Suchecki Rozdział 10 Zastosowanie analizy big data w procesie podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw - Alicja Choma Rozdział 11 Rola internetu w innowacjach marketingowych - Liwia Delińska Rozdział 12 Rola marketingu we współczesnej organizacji - Magdalena Murzyn Rozdział 13 Trendy w marketingu społecznie zaangażowanym - Anita Tkocz Rozdział 14 CRM jako kluczowy aspekt zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem - Beata Mitura, Magdalena Kostyra Rozdział 15 Korzyści wynikające z zastosowania narzędzi informatycznych w controllingu - Katarzyna Wojdyła Rozdział 16 Model Lean LPPO jako odpowiedź na główne bariery wdrożenia Lean Manufacturing - Maciej Pieńkowski Część III Innowacje - zarządzanie publiczne Rozdział 17 Specyfika innowacji pedagogicznych w placówkach oświatowych - Aleksandra Dudzik Rozdział 18 Wspieranie innowacyjności przez samorząd terytorialny a związek metropolitarny - Piotr Feczko Rozdział 19 Budowanie potencjału innowacyjnego firm Dolnego Śląska z wykorzystaniem dotacji unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2007-2013 - Marta Wysogląd Rozdział 20 Problemy w procesie wprowadzania innowacji - na przykładach z życia zawodowego osób zarządzających instytucjami publicznymi -Natalia Wilk Część IV Innowacje - innowacje - kapitał ludzki Rozdział 21 Koncepcje cech przywódczych w kontekście innowacyjnego zarządzania organizacją - Ligia Jankowska Rozdział 22 Profil menedżera publicznego w opinii studentów Wydziału Zarządzania Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Lądowych imienia generała Tadeusza Kościuszki we Wrocławiu - Mateusz Czuryło, Aleksandra Rzepecka, Remigiusz Trybus Rozdział 23 Proces innowacji w aspekcie relacji płci na przykładzie badań prowadzonych w ramach projektu "InnoGend" - Ewelina Góral Rozdział 24 Zarządzanie zaangażowaniem w pracę jako element zarządzania innowacją - Konrad Kulikowski Rozdział 25 Rozwój kompetencji, a wiek pracowników - wnioski z badania pilotażowego - Wojciech Wychowaniec Rozdział 26 Nowoczesne systemy motywacyjne stosowane przez firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz ich wpływ na przywiązanie pracowników - Adrian Abramek, Damian Bujnik Rozdział 27 Motywacja pracowników instytucji publicznej do podwyższania swoich kwalifikacji zawodowych na przykładzie wiejskiego urzędu gminy X - Karolina Piwowarczyk Rozdział 28 Typologia mobbingu - Wiktoria Wajda Rozdział 29 Staże jako skuteczne narzędzie rynku pracy - Ewelina Hadała Spis tabel Spis rysunków Spis wykresów Wykaz autorów

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Redakcja: Regina Lenart-Gansiniec
Rok wydania
  • 2016
Wybrane wydawnictwa
  • CeDeWu
Ilość stron
  • 372
Format
  • PDF