UX W PROJEKTOWANIU WITRYN INTERNETOWYCH Sosnowiec

Wrażenia użytkownika, czyli User Experience (UX), to jeden z najważniejszych czynników, które decydują o sukcesie produktu cyfrowego. Ostatnio UX staje się szeroką dyscypliną, która wykracza daleko poza tworzenie prostych w obsłudze, estetycznych interfejsów użytkownika. Obecnie uważa się, że o …

od 32,94 Najbliżej: 32 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Wrażenia użytkownika, czyli User Experience (UX), to jeden z najważniejszych czynników, które decydują o sukcesie produktu cyfrowego. Ostatnio UX staje się szeroką dyscypliną, która wykracza daleko poza tworzenie prostych w obsłudze, estetycznych interfejsów użytkownika. Obecnie uważa się, że o wrażeniach użytkownika decyduje rozbudowany zbiór wielu powiązanych ze sobą komponentów. Najważniejszym z nich jest użyteczność, ale trzeba też uwzględniać kompleksowość funkcjonalności, w odpowiedni sposób zaprojektować interakcje z użytkownikiem, zapewniając również dostępność produktu dla osób o szczególnych potrzebach. Ta książka jest praktycznym przewodnikiem po metodykach UX dla witryn internetowych, dzięki któremu łatwiejsze staje się zrozumienie zachowań i potrzeb użytkownika. Pokazano tu, jak można zdobyć zaufanie użytkownika. Opisano metodyki UX potrzebne podczas badań, projektowania, tworzenia i testowania produktów. Konsekwentne stosowanie tych metodyk pozwala na zwiększenie współczynnika retencji użytkowników. Opisano wdrażanie zasad UX przy projektowaniu przepływów zadań, szkieletów i prototypów oraz techniki wykrywania luk w ścieżkach wędrówek użytkowników. Omówiono także konwencjonalne standardy dostępności witryn dla wszystkich użytkowników. Najważniejsze zagadnienia: Podstawy UX i tworzenie więzi emocjonalnej z użytkownikiem Standardy użyteczności UX Przygotowanie, wdrażanie i optymalizacja strategii UX Dostępność witryny i testowanie pod kątem dostępności Wdrażanie Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0 UX: użytkownicy pokochają Twoją witrynę! Spis treści: O autorkach 8 O recenzencie 10 Wstęp 11 Rozdział 1. Podstawy UX 15 UX na początku XX wieku 16 UX od każdej strony 19 Myślenie projektowe i projektowanie zorientowane na człowieka (HCD) 20 UX i dziedziny projektowania 26 Cechy UX i UI 27 Podsumowanie 28 Rozdział 2. Wyróżnij się na tle konkurencji 31 Współczesne kreowanie marki 31 Studium przypadku - tożsamość a wizerunek marki - Jeep 32 Kreowanie marki - motywy graficzne 34 Kreowanie marki - osobowość 38 Kreowanie marki - relacja 39 W jaki sposób UX pozwala wyróżnić markę na tle konkurencji? 41 Przeprowadzenie analizy UX konkurencji 42 B2B kontra B2C 50 Studium przypadku - B2C i UX 53 Studium przypadku - B2B i UX 55 Podsumowanie 59 Rozdział 3. Tworzenie więzi emocjonalnej z użytkownikiem 61 Tworzenie cyfrowej tożsamości, z którą użytkownik może nawiązać relację 62 Posługiwanie się jasnym językiem 64 Utrzymywanie odpowiedniego tonu 64 Pokaż ludzką twarz 64 Nagrody wizualne 65 Mikrointerakcje w UI 65 Eksploracja UI i zachęty 65 Kierowanie poprzez przewidywanie zachowań użytkownika 66 Podawanie użytecznych informacji 67 Budowanie zaufania i wiarygodności 67 Podsumowanie 69 Rozdział 4. Zapewnianie użyteczności interfejsu użytkownika (UI) 71 Wprowadzenie do tematyki UI 71 Psychologia koloru 74 Koło barw 76 Barwy ciepłe i zimne 77 Symbolika barw 77 Kolor a dostępność 80 Najlepsze praktyki projektowe 81 Wytyczne Material Design firmy Google 82 iOS Human Interface Guidelines 84 Studium przypadku - projektowanie UI witryn internetowych 85 Język i semiotyka 89 Najlepsze praktyki tworzenia czytelnej ikonografii 89 Podsumowanie 92 Rozdział 5. Badania i analiza - solidny fundament 93 Kategoryzacja i definiowanie rodzajów badań 94 Badania ilościowe a jakościowe 98 Wybór etapu prac odpowiedniego do prowadzenia badań 100 Opis metod badań UX 101 Przygotowanie planu badań 105 Sformułowanie pytania badawczego 106 Przegląd aktualnego stanu wiedzy i literatury 107 Wybór metod i planowanie logistyczne 109 Prowadzenie badań 114 Analiza danych 114 Przedstawienie wyników 115 Analizy eksperckie 115 Analiza heurystyczna 116 Audyt treści 119 Techniki jakościowe 121 Wywiady 121 Obserwacja 122 Analiza materiału badawczego 123 Przykładowe badania etnograficzne - portal brokerski 124 Techniki ilościowe 125 Wykorzystanie statystyk 125 Wybór testów statystycznych 126 Podsumowanie 127 Rozdział 6. Przygotuj strategię UX - użytkownicy i treść 129 Tworzenie person kierujących strategią UX 129 Charakterystyka użytecznej persony 130 Tworzenie solidnej architektury informacji 131 Sortowanie kart 132 Tworzenie mapy witryny 138 Tworzenie wędrówek użytkownika 140 Kluczowe komponenty wędrówki użytkownika 141 Tworzenie przepływów zadań 144 Kluczowe komponenty poprawnego przepływu zadań 144 Podsumowanie 145 Rozdział 7. Wdrożenie strategii UX za pomocą szkieletów i prototypów 147 Tworzenie moodboardów i scenorysów 148 Moodboardy 148 Tworzenie moodboarda 150 Scenorysy 151 Tworzenie scenorysu 153 Studium przypadku - tworzenie scenorysu 154 Co, kiedy i jak prototypować? 155 Co i kiedy prototypować? 157 Jak prototypować? 158 Tworzenie szkieletów i prototypów interaktywnych 159 Narzędzia do prototypowania 159 Tworzenie szkieletu 162 Tworzenie prototypu interaktywnego 173 System kontroli wersji 177 Tworzenie biblioteki wzorców 178 Projektowanie z myślą o responsywności i dostępności 179 Podsumowanie 180 Rozdział 8. Tworzenie produktu - urządzenia, przeglądarki i technologie asystujące 181 Znaczenie projektowania opartego na responsywności, dostępności i uniwersalności 182 Projektowanie dla zróżnicowanych technologii 186 Projektowanie z myślą o danych wejściowych i wyjściowych 186 Responsywność 188 Projektowanie na potrzeby różnych przeglądarek i systemów operacyjnych 192 Projektowanie z myślą o dostępności i technologiach asystujących 193 Testowanie projektów z uwzględnieniem wielu technologii 195 Podsumowanie 197 Rozdział 9. Optymalizacja strategii UX za pomocą iteracyjnych testów użyteczności 199 Maksymalizacja wartości testów użyteczności 200 Planowanie, prowadzenie i analiza wyników testów użyteczności 202 Planowanie testów użyteczności 204 Prowadzenie testów użyteczności 221 Analizowanie i raportowanie wyników testów 224 Inne formy testów użyteczności 228 Skuteczna analityka - konstrukcja przydatnego testu A/B 230 Wykorzystanie danych analitycznych w testach A/B 233 Podsumowanie 234 Rozdział 10. Podstawy dostępności i płynące z niej korzyści 235 Definicja dostępności witryn internetowych 236 Zaspokajanie tymczasowych i trwałych szczególnych potrzeb 237 Niepełnosprawność wzrokowa 238 Niepełnosprawność słuchowa 239 Niepełnosprawność motoryczna (ruchowa) 239 Niepełnosprawność poznawcza (intelektualna) 239 Niepełnosprawność neurologiczna 240 Korzyści płynące z zapewnienia dostępności produktu 240 Prawne skutki niezapewnienia dostępności 241 Technologie asystujące i ich rola w projektowaniu z myślą o dostępności 242 Testowanie dostępności 244 Podsumowanie 245 Rozdział 11. Praktyczny przewodnik po dostępności 247 Od czego zacząć? 247 Praktyczne wytyczne analizy dostępności witryny 248 Przegląd WCAG 2.0 250 Percepcja 250 Funkcjonalność 253 Zrozumiałość 255 Rzetelność 256 Przegląd WAI-ARIA 257 Role 257 Właściwości i statusy 257 Wymagania z zakresu dostępności z perspektywy projektowej 258 Studium przypadku - analiza Booking.com pod kątem wymagań WCAG 2.0 260 Zanim się pożegnamy 262 Podsumowanie 263 Skorowidz 265

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • MARLI RITTER, CARA WINTERBOTTOM
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Miękka
Rok wydania
  • 2018
Ilość stron
  • 272
Tematyka
  • Podręczniki akademickie
ISBN
  • 9788328347014

Opinie UX W PROJEKTOWANIU WITRYN INTERNETOWYCH Sosnowiec

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
5 na podstawie 1 opinia
  • d...d
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Super!
    • akcja
    • fabuła
    • jakość wydania