Sztuka współpracy. Studium grup artystycznych w czasach PRL pdf Tomasz Ferenc (E-book) Sosnowiec

Książka powstała z myślą o potrzebie ukazania zróżnicowanego kontekstu badania grup artystycznych oraz przybliżeniu historii wybranych kolektywów. Niniejszy tom jest pierwszym i zarazem otwierającym serię monografii poświęconych grupom artystycznym. Zadanie, które sobie postawiliśmy – poza …

od 25,46 Najbliżej: 32 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Książka powstała z myślą o potrzebie ukazania zróżnicowanego kontekstu badania grup artystycznych oraz przybliżeniu historii wybranych kolektywów. Niniejszy tom jest pierwszym i zarazem otwierającym serię monografii poświęconych grupom artystycznym. Zadanie, które sobie postawiliśmy – poza pokazaniem specyfiki konkretnych ugrupowań – ma zapoczątkować dyskusję ukierunkowaną na wypracowanie założeń teoretyczno-metodologicznych badania świata sztuki z perspektywy działania grupowego. * W polskiej socjologii brakuje prac dotyczących grup artystycznych […]. Recenzowana książka wypełnia zatem pewną lukę i może stanowić zaczyn serii dotyczącej grup artystycznych i socjologicznych aspektów funkcjonowania artystów czy zespołów muzycznych w polskim społeczeństwie. dr hab. Radosław Kossakowski, prof. UG Monografia jest napisana bardzo przystępnym językiem. Czyta się ją z niekłamaną przyjemnością, co odsłania wręcz reporterskie zaangażowanie Autorów. Ów bardzo czytelny i komunikatywny język nie stoi w sprzeczności z głębokością przekazu i bardzo dobrym osadzeniem teoretycznym pracy. dr hab. Magdalena Szpunar, prof. UJ Spis treści: WSTĘP 7 Socjologiczna analiza grup artystycznych 7 Wybór grup i metoda badawcza 13 Podziękowania 15 I. FENOMEN ZERO-61: ENERGIA GRUPY I SIŁA SZTUKI 17 Wstęp: „zaczynamy od zera” 17 W poszukiwaniu differentia specifica Zero-61 25 Badanie grup artystycznych w perspektywie socjologii sztuki 33 Metodologia badania 38 Zero-61: środowisko społeczne i wyjątkowość miejsca 39 Rekrutacja do grupy i specjalizacje 48 Praca i zabawa w grupie 51 Strategie wystawiennicze: między żartem a powagą 57 Koniec działalności grupy Zero-61 62 Zakończenie: grupa jako subświat 67 II. GRUPA ARTYSTYCZNA ONEIRON. SZKIC DO PORTRETU ZBIOROWEGO 71 Wstęp: w poszukiwaniu śladów 71 Oneiron – kontekst miejsca 73 Oneiron – o ludziach 77 O początkach Śnialni – Piastowska 1 86 Cel, obszary działań i Czarne Karty 90 Relacje w grupie i życie towarzyskie 99 Relacje z otoczeniem 106 Formuła się wyczerpała? 109 Zakończenie: kolektyw indywidualności 113 III. CZEGOŚ TU BRAK. PRZYCZYNEK DO HISTORII STUDIA ARTYSTYCZNO-BADAWCZEGO I GRUPY SAB 117 Wstęp: improwizująca orkiestra 117 Sztuka polityczna. Od grupy Proagit do Studia Artystyczno-Badawczego 120 Komunizm i Communis. Wspólność w czasach późnego socjalizmu 132 Iść przez życie. Studio A-B jako grupa samokształceniowa 143 Gry ekspresyjne. Współpraca i relacje wewnątrz Studia A-B i grupy SAB 162 Zmiana paradygmatu. Późna moderna i opór wobec alienacji 176 Zakończenie: znak pusty 191 PODSUMOWANIE 193 BIBLIOGRAFIA 203 INDEKS OSOBOWY 213 NOTY O AUTORACH 219

Specyfikacja

Autor
  • Tomasz Ferenc
Rok wydania
  • 2023
Ilość stron
  • 224
Format
  • PDF
Kategorie
  • Socjologia