Ekonomika kultury Sosnowiec

Ekonomika kultury Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN EAN: 9788301170479 „Przesłanie książki jest jednoznaczne: nie wystarczy wdrożyć optymalnego zestawu wymiernych parametrów (prawo, technologia, finanse, kwalifikacje i in.), aby osiągnąć wysoki poziom rozwoju społecznego i cywilizacyjnego. …

od 61,05 Najbliżej: 15 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Ekonomika kultury Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN EAN: 9788301170479 „Przesłanie książki jest jednoznaczne: nie wystarczy wdrożyć optymalnego zestawu wymiernych parametrów (prawo, technologia, finanse, kwalifikacje i in.), aby osiągnąć wysoki poziom rozwoju społecznego i cywilizacyjnego. Wcześniej czy później o swoje prawa upomni się kultura. Jeśli się pominie ów niewymierny i trudny do zbadania „parametr” rozwoju, jakim jest kultura, to system społeczny nie „zaskoczy”. Wpływ kultury ujawnia się powoli, ale jest on ewidentny, czego dowodzą doświadczenia wielu krajów, z których jednym m.in. kulturze się powiodło, a innym nie”. Z recenzji dr. hab. Kazimierza Krzysztofka Ekonomika kultury jest młodą dyscypliną badającą zjawiska i prawidłowości ekonomiczne występujące w kulturze i jej przemysłach, a także ustalającą efektywne w sferze kultury instrumenty polityki gospodarczej. Dorota Ilczuk, korzystając ze swoich ponad 20-letnich doświadczeń badawczych, napisała pierwszą polską monografię na temat ekonomiki kultury jako dziedziny naukowej. Przeprowadzona w pracy analiza została umieszczona w szerszym kontekście teorii związanych z ekonomią oraz polityką społeczną. Dodanie wyników najnowszych badań empirycznych podniosło jej znaczenie jako materiału edukacyjnego. Książka ma na celu m.in. pobudzenie konstruktywnej dyskusji na temat roli kultury we współczesnej gospodarce rynkowej. Publikacja jest kierowana do studentów, doktorantów, uczestników studiów podyplomowych i pracowników naukowych na kierunkach: kulturoznawstwo, zarządzanie i ekonomia. Powinna również zainteresować osoby związane z organizacją i finansowaniem działalności kulturalnej w obszarach trzech sektorów gospodarki: publicznego, non profit i prywatnego. Dr hab. Dorota Ilczuk jest profesorem Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, założycielką i prezesem Fundacji Pro Cultura. W latach 2001–2007 pełniła funkcję Prezydenta CIRCLE (Cultural Information and Research Centres Liaison in Europe), europejskiej sieci instytucji zajmujących się badaniami, dokumentacją i informacją w kulturze. Jest członkinią Europejskiego Parlamentu Kulturalnego. Należy do Rady Naukowej Biblioteki Publicznej m.st. Warszawy. Współpracuje z zagranicznymi organizacjami i towarzystwami naukowymi, takimi jak ERICArts, Association for Cultural Economics International (ACEI), International Society for Third-Sector Research (ISTR). Jako ekspert Rady Europy i Unii Europejskiej uczestniczy w międzynarodowych programach badawczych poświęconych problemom kultury. Jest autorką i współautorką publikacji książkowych i ponad stu ekspertyz i artykułów z dziedziny ekonomiki kultury i przemysłów kultury, polityki kulturalnej, społeczeństwa obywatelskiego, a także funkcjonowania sektora non profit. Autor: Ilczuk Dorota Język: polski Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN: 9788301170479 Rok wydania: 2021 Wydanie: 1 Liczba stron: 232 Oprawa: Miękka ze skrzydełkami Format: 17.0x23.5cm Ciężar: 0.44 kg Typ publikacji: Książka Kategoria: Kultura. Cywilizacja. Etnografia

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Ilczuk Dorota
Wybrane wydawnictwa
  • PWN
Okładka
  • Miękka
Format
  • 165 x 240 cm
Rok wydania
  • 2012
Ilość stron
  • 228
Język oryginału
  • Polski
ISBN
  • 9788301170479
Model
  • miękka ze skrzydełkami

Opinie Ekonomika kultury Sosnowiec

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
5 na podstawie 4 opinie
  • Artur
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    świetna pozycja dla wszystkich "robiących w kulturze" - zwłaszcza dla menadżerów kultury.
    • fabuła
    • jakość wydania
  • Agnieszka
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    merytoryczna książka, polecam osobom studiującym tematy związane z zarządzaniem kulturą
  • GNOM
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Bardzo satysfakcjonujące
    • akcja
    • fabuła
    • jakość wydania
  • Wioleta
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Świetna, merytoryczna książka.