Bogactwo społeczno-emocjonalne i twórczość organizacyjna w przedsiębiorstwie. Sosnowiec

Krytyczna rola zasobów strategicznych w kształtowaniu strategicznej efektywności przedsiębiorstwa jest powszechnie znana. Jednym z definiujących atrybutów strategicznego potencjału współczesnego przedsiębiorstwa jest bogactwo społeczno-emocjonalne opisywane w kategoriach: kontroli i wpływu przez …

od 12 Najbliżej: 32 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Krytyczna rola zasobów strategicznych w kształtowaniu strategicznej efektywności przedsiębiorstwa jest powszechnie znana. Jednym z definiujących atrybutów strategicznego potencjału współczesnego przedsiębiorstwa jest bogactwo społeczno-emocjonalne opisywane w kategoriach: kontroli i wpływu przez rodzinę na podejmowanie decyzji; identyfikacji członków rodziny z przedsiębiorstwem; zespolenia więzi społecznych posiadanych przez członków rodziny zarówno wewnątrz przedsiębiorstwa, jak i w jego otoczeniu; emocjonalnego przywiązania do prowadzonej działalności gospodarczej; odnowy związków rodzinnych przez sukcesję mającą na celu zachowanie efektywnego biznesu dla przyszłych pokoleń. Niniejsze opracowanie koncentruje uwagę na tym, jak spożytkować bogactwo społeczno-emocjonalne jako zasób strategiczny oraz twórczość organizacyjną jako dynamiczną zdolność dla budowania względnie trwałej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Opisany mechanizm stanowi znaczny wkład do teorii zarządzania strategicznego, wskazując na nową ścieżkę formowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, która ma również istotne implikacje dla praktyki menedżerskiej. Koncepcja bogactwa społeczno-emocjonalnego, choć obecna w literaturze światowej, nie doczekała się dotychczas teoretycznego i empirycznego wsparcia na gruncie polskim. Jest to zatem pierwsza publikacja w języku polskim podejmująca tę problematykę. Spis treści: Wstęp7 Rozdział 1. Nowy zasób strategiczny: bogactwo społeczno-emocjonalne11 1.1. Istota i wymiary bogactwa społeczno-emocjonalnego11 1.2. Bogactwo społeczno-emocjonalne a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa14 1.3. Ciemne strony bogactwa społeczno-emocjonalnego20 Rozdział 2. Spojrzenie na twórczość organizacyjną z perspektywy zdolności dynamicznych przedsiębiorstwa27 2.1. Twórczość organizacyjna jako źródło przewagi konkurencyjnej27 2.2. Bogactwo społeczno-emocjonalne i twórczość organizacyjna34 Rozdział 3. W kierunku zrozumienia wpływu zewnętrznego i wewnętrznego kontekstu działalności przedsiębiorstwa43 3.1. Otoczenie zadaniowe jako moderator zależności pomiędzy bogactwem społeczno-emocjonalnym a twórczością organizacyjną44 3.2. Specyfika firm rodzinnych47 Rozdział 4. Metodyka badań empirycznych60 4.1. Opis populacji62 4.2. Narzędzia pomiaru zmiennych68 4.3. Zmienne kontrolne72 Rozdział 5. Wyniki analizy statystycznej oraz ich interpretacja76 5.1. Na drodze do przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa: bogactwo społeczno-emocjonalne i twórczość organizacyjna76 5.2. Otoczenie zadaniowe oraz typ przedsiębiorstwa w zależności pomiędzy bogactwem społeczno-emocjonalnym a twórczością organizacyjną79 5.3. Analiza uzupełniająca91 5.4. Synteza wyników badań empirycznych94 Zakończenie95 Konsekwencje dla teorii95 Konsekwencje dla praktyki zarządzania98 Ograniczenia i kierunki przyszłych badań101 Bibliografia109 Spis rysunków149 Spis tabel150 Załącznik

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Katarzyna Bratnicka-Myśliwiec
Rok wydania
  • 2019
Kategorie
  • Literatura popularnonaukowa
Ilość stron
  • 156
Format
  • PDF