Portret damasceńskiego kupca Skępe

4,5
1 opinia

Portret damasceńskiego kupca Autor: Maria Stojkow Dostawca: Azymut liczba stron: 236 format: 16.5x24.0cm numer wydania: 1 data wydania: 01-01-2012 typ oprawy: oprawa miękka rok wydania: 2012 Wydawca: Libron EAN: 9788362196777 Maria Stojkow – socjolog i podróżnik. Kraje Bliskiego Wschodu fascynują …

od 11,90 Najbliżej: 0,1 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Portret damasceńskiego kupca Autor: Maria Stojkow Dostawca: Azymut liczba stron: 236 format: 16.5x24.0cm numer wydania: 1 data wydania: 01-01-2012 typ oprawy: oprawa miękka rok wydania: 2012 Wydawca: Libron EAN: 9788362196777 Maria Stojkow – socjolog i podróżnik. Kraje Bliskiego Wschodu fascynują ją od lat, zwiedziła większość z nich. Te zainteresowania znalazły również odzwierciedlenie w pasji naukowej, zatem wiele jej publikacji jest związanych z tym kręgiem kulturowym. Pisała zarówno o arabskich handlarzach, jak i arabskich feministkach. Niniejsza książka jest oparta na doktoracie obronionym z wyróżnieniem na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego w roku 2010. Autorka porusza w niej podstawowe kwestie związane z islamem, ale także arabską myślą gospodarczą, szczegółowo opisuje mechanizmy prowadzenia drobnych sklepików w Damaszku, funkcjonującą tam ideę pracy i przedsiębiorczości oraz niebagatelną rolę rodziny w prowadzeniu biznesu. Książka o wpływie kultury na sposób funkcjonowania drobnej przedsiębiorczości w jednym z krajów Bliskiego Wschodu ma ważne odniesienie teoretyczne oraz znaczenie praktyczne. Może bowiem ułatwić nawiązywanie współpracy gospodarczej z Bliskim Wschodem, gdzie drobna przedsiębiorczość zajmuje istotne miejsce w społeczeństwie i gospodarce. Praca jest oparta na badaniach terenowych autorki prowadzonych w Damaszku, co stanowi o unikalności i wysokiej wartości rozprawy.Autorka słusznie odniosła część wątków do politycznych i administracyjnych warunków prowadzenia biznesu. Bardzo łatwo zarzucić komuś bierność i zdawanie się na los w sytuacji pełnej samowoli urzędników, zmienności kursów walut, niepewności gospodarczej itd. Zwracają uwagę przemyślenia o trwałości średniowiecznych instytucji handlowych i ich obecności w dzisiejszej praktyce gospodarczej, np. o instytucji muhtasiba. Autorka przekonująco wyjaśnia ideę bankowości muzułmańskiej, wskazując na racjonalne działania zarównosamych banków, jak i klientów. Celnie zwrócono uwagę na istnienie w islamie dwóch przeciwstawnych tendencji w odniesieniu do działalności gospodarczej:z jednej strony pomniejszania znaczenia aktywności gospodarczej jednostki na rzecz gorliwego praktykowania kultu; z drugiej zaś – zachęcania do samodzielności ekonomicznej. Autorka słusznie podkreśla istnienie stałych napięć między tradycją a nowoczesnością.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Stojkow Maria
Okładka
  • Miękka
Format
  • 16.5x24.0cm
Rok wydania
  • 2012
Ilość stron
  • 236
ISBN
  • 9788362196777

Opinie Portret damasceńskiego kupca Skępe

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
4,5 na podstawie 1 opinia