DTP. Księga eksperta Siewierz

Desktop Publishing (DTP), w pełnym znaczeniu, obejmuje całokształt prac związanych z cyfrowym przygotowaniem materiałów do opublikowania zarówno w postaci drukowanej, jak i cyfrowej, np. na CD-ROM-ie. DTP szeroko wykorzystuje osiągnięcia informatyki, toteż zagadnieniom typowym dla tej dynamicznie …

od 57,84 Najbliżej: 45 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Desktop Publishing (DTP), w pełnym znaczeniu, obejmuje całokształt prac związanych z cyfrowym przygotowaniem materiałów do opublikowania zarówno w postaci drukowanej, jak i cyfrowej, np. na CD-ROM-ie. DTP szeroko wykorzystuje osiągnięcia informatyki, toteż zagadnieniom typowym dla tej dynamicznie rozwijającej się dziedziny poświęcono w książce najwięcej miejsca. Cyfrowe technologie są adaptowane jednak znacznie szerzej; stąd m.in. rozdziały poświęcone wyłącznie przepływowi prac (workflows), fontom, systemom reprodukcji barw (w tym CMS) i przygotowaniu PostScriptów do naświetlania (CtF lub CtP), bez czego profesjonalny prepress nie mógłby po prostu istnieć. Gwałtowny rozwój nowoczesnych metod przygotowania do druku oraz samego drukowania doprowadził do wielu zmian w poligrafii, która staje się coraz bardziej uzależniona od komputerów. Współczesny operator DTP może wykonywać wszystkie prace bez potrzeby opuszczania stanowiska komputerowego, otrzymując gotowy wyrób o jakości niemożliwej do osiągnięcia w konwencjonalnym procesie. Przemiany te przyniosły też inne skutki. Cyfrowe przygotowanie do reprodukcji jest procesem, wbrew pozorom, trudniejszym niż analogiczne działania analogowe, a już na pewno bardziej rozbudowanym. Oznacza to, że kadra nowoczesnego studia prepress musi być odpowiednio wyszkolona, co dotyczy też osób wcześniej zaangażowanych w przedkomputerową poligrafię. One także muszą zapoznać się z arkanami informatyki, by móc wykorzystać swe dotychczasowe doświadczenie w cyfrowym przepływie prac. Książka ta pełni rolę praktycznego przewodnika po wspomaganym komputerowo przygotowaniu do profesjonalnego drukowania. Wartość dydaktyczną publikacji podnosi zawarta w niej wiedza z zakresu poligrafii, podana w sposób niewymagający od Czytelnika znajomości podstaw procesów zachodzących w przygotowalni oraz drukarni. Wielu operatorów styka się po raz pierwszy z niektórymi terminami podczas pracy w oprogramowaniu DTP. Nie orientując się, co dane pojęcie oznacza, popełniają oni elementarne błędy, zwłaszcza że programy tego typu istnieją często w wersjach anglojęzycznych. Na nic zda się tu opis przeczytany w pliku pomocy, skoro występujące w nim terminy są niezrozumiałe. Z drugiej strony, tempo życia nie zawsze pozwala na późniejsze nadrobienie braków w przygotowaniu zawodowym. Dlatego starałem się tak dozować wszelkie dodatkowe wyjaśnienia tego, co może nie być zrozumiałe dla osoby obeznanej tylko informatycznie z danym oprogramowaniem, systemem czy procesem, aby dostarczyć niezbędnej wiedzy poligraficznej, nie odchodząc jednocześnie zbyt daleko od tematu. Lektura tej książki jest więc pożyteczna tak z punktu widzenia użytkownika komputera, jak i osoby wdrożonej w proces przygotowania do druku od strony poligraficznej. Absolutnie nie może ona zastąpić podręczników o programach DTP czy opisujących urządzenia zewnętrzne komputera, jak również traktujących o poligrafii. Spis treści: Wprowadzenie (11) Rozdział 1. Przebieg procesu prepress (13) Idea działania CIP4 (13) System ISO w poligrafii (20) System OHSAS 18001 (21) Publikowanie sieciowe (22) Publikacje elektroniczne (22) Cyfrowe systemy przepływu prac (25) Nowe trendy a konwencjonalne metody reprodukcji (26) Rola Internetu w poligrafii (29) Organizacja pracy w wydawnictwie (29) Rozdział 2. Planowanie i realizacja przedsięwzięcia wydawniczego (33) Rozpoczynanie produkcji wydawniczej (33) Reedycja (35) Przekład z obcego języka (36) Realizacja powierzonych zamówień (38) Zakup praw autorskich (53) Planowanie wydawnicze (54) Planowanie finansowe (55) Planowanie techniczno-ekonomiczne (55) Planowanie tematyczne (57) Planowanie tytułowe (57) Cykl redagowania publikacji (58) Cykl produkcyjny (59) Systemy przepływu prac (60) AC&C HSH Group PDF PuzzleFlow (61) Adobe InScope (73) Agfa Apogee, Apogee2 i 3 (74) Agfa Delano (105) Agfa IntelliNet (107) Barco FastLane (113) Błyskawiczne Kalkulacje Poligraficzne (122) CreoScitex Brisque i PS/M (129) CreoScitex / Heidelberg Prinergy (131) ECRM MAXWorkFlow (134) EFI Command WorkStation (135) Enfocus Certified Workflow (135) Fujifilm CelebraNT Plus (136) Fujifilm Celebrant Extreme (136) Fujifilm Valiano (137) GrandSoft Galileo (137) Heidelberg DataControl (140) Heidelberg Delta Technology (141) Infosystems Printmanager (142) Monotype PrintExpress (145) Parascan Q-Manager (146) Screen Trueflow (147) Ultimate Technographics ezWorkflow (147) Inne rozwiązania workflow (148) Workflow do mediów elektronicznych (149) Uwagi końcowe o systemach przepływu prac (149) Wdrażanie systemu workflow (150) Systemy ultraszybkiego przesyłania danych (155) Korzystanie z SPC (155) Rozdział 3. Komputerowe wspomaganie DTP (159) Sprzęt komputerowy używany w prepress (159) Budowa komputera (159) Liczenie w systemie dwójkowym i szesnastkowym (164) Podział i charakterystyka komputerów (165) Praca w sieci komputerowej (173) Urządzenia peryferyjne (184) Oprogramowanie komputerowe (227) Programy OCR, ICR i AVR (228) Edytory tekstu (230) Programy skanujące (231) Programy do grafiki rastrowej (248) Programy do grafiki wektorowej (250) Programy do składu i łamania (252) Programy antywirusowe (259) Formaty zapisywania danych (260) Formaty standardowe ogólnego przeznaczenia (260) Formaty wewnętrzne programów (264) Formaty uniwersalne (265) Programy do konwersji formatów plików (266) Przesyłanie danych (266) Photo CD (267) Adobe Extreme (268) PrintTalk (269) WYSIWYG (269) Rozdział 4. Fonty (271) Pojęcie fontu (272) Font czy czcionka (272) Sposoby reprezentacji obrazu pisma przez fonty (273) Fonty wektorowe (273) Fonty bitmapowe i ekranowe (273) Fonty wektorowe polimorficzne (273) Wybór formatu fontu (274) Fonty TrueType (274) Fonty Type 1 (274) Konwersja TrueType na Type 1 (276) Fonty OpenType (277) Hinting (278) Hintowanie fontów Type 1 (278) Hintowanie fontów TrueType (279) Pozyskiwanie fontów (280) Fonty komercyjne (280) Fonty darmowe (283) Umowa licencyjna (283) Licencja jednostanowiskowa (283) Licencja wielostanowiskowa (284) Tworzenie kopii zapasowych (284) Dołączanie fontów do plików publikacji (284) Ochrona prawna fontów (286) Tworzenie i modyfikowanie fontów (286) Projekt (286) Digitalizowanie (287) Obróbka zeskanowanego projektu (288) Tworzenie fontów w programach grafiki wektorowej (288) Tworzenie fontów w wyspecjalizowanych edytorach (292) Uwagi końcowe o projektowaniu fontów (308) Używanie fontów do wyświetlania znaków na ekranie (309) Programy do zarządzania fontami i ich archiwizowania (315) Adobe Type Manager (316) Character Map Pro (316) FontExpert (317) FontFitter (317) Font Gander (317) FontLoader (318) FontPage (318) Font properties extension (319) Font Sneak (319) Font Xplorer (319) Kernus (320) ListFonts (320) Metamorphosis (320) TrueType Renamer (321) Typograf (321) WGL Assistant (321) Rozdział 5. Postrzeganie i reprodukowanie barw (323) Pojęcie światła i barwy (323) Atrybuty barw (323) Temperatura barwowa (324) Widmo i koło barw (324) Rodzaje barw (325) Barwy kolorowe (325) Barwy niekolorowe (325) Barwy dopełniające (325) Barwy pierwszorzędowe (325) Barwy drugorzędowe (325) Barwy High-Fidelity (326) Barwy znakowane (326) Synteza barw (326) Addytywne tworzenie barw (326) Subtraktywne tworzenie barw (327) Prawa opisujące syntezę barw (327) Percepcja barw (328) Definiowanie barw (328) Przestrzeń CIE XYZ (328) Przestrzeń CIE xyY (329) Przestrzeń CIE Lab (329) Model CMC (330) Przestrzeń RGB (330) Przestrzeń CMY(K) (331) Przestrzeń HSB (332) Przestrzeń Munsella (333) Biblioteki barw wzorcowych (333) Kompresowanie danych (335) LZW (336) JPEG (337) RLE (339) Wybór rodzaju kompresji (339) Sposoby kompresji danych (339) Różnice w gamach barw urządzeń (340) Korzystanie z CMS (341) Profile barw (341) Przekształcanie zakresu barw (345) Urządzenia pomiarowe (346) Wdrażanie systemu zarządzania barwami (348) Konwersja barw (349) Przebieg separacji (349) Równowaga szarości (350) Ograniczenia w nakładaniu farb (351) Generacja czerni (351) Czynniki wpływające na reprodukcję barw w druku (353) Elementy kontrolne arkusza drukarskiego (353) Rozdział 6. Projekt graficzny (355) Szkic wydawniczy (356) Definicja szkicu wydawniczego (356) Uwagi wstępne o wykonywaniu szkicu (356) Szkic w programach DTP (357) Oznaczenia szkicowe (357) Oznaczenia marginesowe (359) Wykonywanie szkicu (359) Makieta wydawnicza (370) Definicja makiety (370) Uwagi wstępne o wykonywaniu makiet (370) Tradycyjna postać makiety (371) Makieta w programach DTP (372) Wykonywanie makiet (375) Elementy wpuszczone i spadowe (376) Wyróżnienia i ornamenty (376) Zachowanie równowagi (377) Elementy barwne (377) Konsekwencja w typografii (378) Wyczucie smaku i estetyki (378) Opracowanie typograficzne makiety (379) Przykłady makiet (380) Uwagi końcowe o makietowaniu (384) Rozdział 7. Przygotowanie do reprodukcji (385) Wybór drukarni (385) Konsultacja z drukarnią (386) Wybór oprogramowania (386) DTP w technologii CtF (387) Raster Image Processor (RIP) (387) Format pliku do przekazania na RIP (390) Praca naświetlarki CtF (390) DTP w technologii CtP (392) Praca naświetlarki CtP (393) Instalacja sterownika naświetlarki (395) Program Adobe PostScript Driver (396) Drukowanie postscriptowe z poziomu programu do grafiki wektorowej (397) Zakładka "General" (398) Zakładka "Layout" (399) Zakładka "Separations" (400) Zakładka "Prepress" (401) Zakładka "PostScript" (402) Zakładka "Misc" (403) Zakładka "Issue" (404) Drukowanie do pliku (405) Sprawdzanie plików postscriptowych (405) Drukowanie postscriptowe spod programu do składu i łamania (406) Preflight publikacji (406) Kontrola nadrukowywania (407) Zakładka "General" (407) Zakładka "Setup" (408) Zakładka "Marks & Bleeds" (409) Zakładka "Output" (410) Zakładka "Graphics" (411) Zakładka "Colour Management" (411) Zakładka "Advanced" (412) Zakładka "Summary" (413) Przenoszenie danych (414) CD-ROM i DVD-ROM (414) SyQuest (415) Iomega Zip i Jaz (416) Castlewood Orb (416) SuperDisk (416) Nośniki magneto-optyczne (416) WORM (417) Nośniki taśmowe (417) Nośniki miniaturowe (418) Źródła problemów z reprodukcją pracy (418) Odbiór i kontrola pracy (419) Typowe błędy naświetlania (419) Odpowiedzialność za błędy (422) Sporządzanie odbitek próbnych (422) Proof na drukarkach (423) Proof na maszynie drukarskiej (423) DuPont Cromalin (424) Proof na monitorze (424) Zdalny proofing (425) Techniki druku konwencjonalnego (425) Offset (425) Sitodruk (426) Fleksografia (427) Typografia (428) Rotograwiura (429) Techniki druku cyfrowego (431) Maszyny DI (431) Atramentowe maszyny CtPt (432) Elektrofotograficzne maszyny CtPt (432) Electroinkowe maszyny CtPt (433) Elkograficzne maszyny CtPt (434) Zalety druku cyfrowego (434) Problemy przy druku cyfrowym (436) Perspektywy rozwoju druku cyfrowego (438) Skorowidz (443)

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Aleksander Kwaśny
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Twarda
Format
  • 176 x 250
Rok wydania
  • 2002
Ilość stron
  • 456
Tematyka
  • DTP
  • Grafika komputerowa
  • Podręczniki akademickie
ISBN
  • 8371974825

Opinie DTP. Księga eksperta Siewierz

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
4 na podstawie 1 opinia