Projektowanie aplikacji w .NET MAUI. Jak budować doskonałe interfejsy użytkownika dla aplikacji wieloplatformowych Rybnik

Spośród narzędzi do budowy aplikacji wieloplatformowych .NET MAUI wyróżnia się efektywnością i wysoką jakością tworzonego kodu. .NET MAUI powstał na podstawie Xamarin.Forms i służy do pisania natywnych aplikacji mobilnych i desktopowych w językach C# i XAML. Programiści cenią go za współużytkowanie …

od 39,50 Najbliżej: 22 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Spośród narzędzi do budowy aplikacji wieloplatformowych .NET MAUI wyróżnia się efektywnością i wysoką jakością tworzonego kodu. .NET MAUI powstał na podstawie Xamarin.Forms i służy do pisania natywnych aplikacji mobilnych i desktopowych w językach C# i XAML. Programiści cenią go za współużytkowanie zasobów, proste debugowanie i testowanie, a także za łatwą konfigurację. Ten szczegółowy przewodnik pozwoli Ci na błyskawiczne zapoznanie się z .NET MAUI i sprawne rozpoczęcie pisania aplikacji za pomocą tej technologii. Zaprezentowano w nim filozofię działania .NET MAUI, jak również przebieg prac nad tworzeniem kompletnej aplikacji wieloplatformowej dla systemów: Android, iOS, macOS i Windows, na podstawie jednego wspólnego kodu bazowego. Podczas lektury zrozumiesz też cały cykl rozwoju oprogramowania, w tym zasady publikowania w sklepach z aplikacjami. Ciekawym elementem książki jest opis najnowszej technologii tworzenia frontendów - .NET MAUI Blazor. Dzięki tej książce: odkryjesz najnowsze funkcje frameworka .NET nauczysz się pisać aplikacje wieloplatformowe za pomocą .NET MAUI zaczniesz stosować wzorzec MVVM, wiązać dane i wstrzykiwać zależności utworzysz aplikacje typu .NET MAUI Hybrid Blazor dowiesz się, jak wykonywać testy jednostkowe na kilka sposobów nauczysz się publikować aplikacje w różnych sklepach dla systemów mobilnych i desktopowych Oto .NET MAUI: aplikacja dla wielu systemów - jeden kod bazowy! Spis treści: O autorzeO recenzentachPrzedmowa Część 1. Przegląd frameworka .NET MAUI Rozdział 1. Wprowadzenie do .NET MAUI Przegląd technologii wieloplatformowych Aplikacje natywne Aplikacje internetowe Usługi backendowe Technologie wieloplatformowe Porównanie .NET, Javy i JavaScriptu Przegląd środowiska .NET .NET Framework Mono .NET Core .NET Standard i przenośne biblioteki klas Używanie Xamarina do tworzenia aplikacji mobilnych Xamarin.Forms Xamarin.Essentials Przejście na .NET MAUI Aplikacje Blazora w .NET MAUI Wybór między XAML-em a Razorem w .NET MAUI Przygotowywanie środowiska programistycznego Instalowanie .NET MAUI w systemie Windows Instalowanie .NET MAUI w systemie macOS Czego nauczysz się z tej książki? Aplikacja budowana w tej książce Podsumowanie Dalsza lektura Rozdział 2. Tworzenie pierwszej aplikacji w .NET MAUI Wymagania techniczne Zarządzanie kodem źródłowym z tej książki Przygotowywanie nowego projektu .NET MAUI Tworzenie nowego projektu w środowisku Visual Studio Tworzenie nowego projektu za pomocą polecenia dotnet Uruchamianie i cykl życia aplikacji Zarządzanie cyklem życia Konfigurowanie zasobów Ikona aplikacji Ekran powitalny Konfigurowanie niestandardowych czcionek ikon Kompilowanie i debugowanie System Windows System Android Systemy iOS i macOS Tworzenie szkieletu projektu zgodnie ze wzorcem MVVM Przenoszenie i ponowne używanie szablonu z klasą Shell przeznaczonego dla Xamarin.FormsSzablon projektu dla Visual Studio Podsumowanie Rozdział 3. Projektowanie interfejsów użytkownika za pomocą XAML-a Wymagania techniczne Tworzenie strony XAML Składnia XAML-a Elementy Atrybuty Przestrzenie nazw w XML-u i XAML-u Rozszerzenia znaczników XAML-a Projektowanie interfejsu użytkownika zgodnie ze wzorcem master-detail Panel obok panelu Tryb warstwowy Kontrolki w .NET MAUI Układy w .NET MAUI Nawigacja w interfejsie użytkownika typu master-detail Obsługa wielu języków - lokalizacja językowa Tworzenie pliku .resx Lokalizacja językowa tekstu Podsumowanie Dalsza lektura Rozdział 4. Wzorzec MVVM i wiązanie danych Wymagania techniczne Wzorce MVVM i MVC Wzorzec MVVM w aplikacji PassXYZ.Vault Wiązanie danych Tryb wiązania Modyfikowanie powiadomień w modelu widoku Ulepszanie modelu danych i usługi KPCLib PassXYZLib Aktualizowanie modelu Aktualizowanie usługi Wiązanie z kolekcjami Podsumowanie Dalsza lektura Rozdział 5. Nawigacja w .NET MAUI z użyciem klas Shell i NavigationPage Wymagania techniczne Implementowanie nawigacji Interfejs INavigation i strona NavigationPage Używanie stosu nawigacji Operowanie stosem nawigacji Używanie klasy Shell Menu wysuwane Zakładki Nawigacja z użyciem klasy Shell Ulepszanie modelu Model danych i powiązane z nim usługi Poprawianie procesu logowania Właściwość Command Podsumowanie Rozdział 6. Wprowadzenie do wstrzykiwania zależności i usług specyficznych dla platformy Wymagania techniczne Krótki przegląd zasad projektowych Rodzaje zasad projektowych Stosowanie zasad projektowych Wstrzykiwanie zależności Klasa DependencyService Używanie wbudowanej usługi wstrzykiwania zależności MS.DI Nawiązywanie połączenia z bazą danych Inicjalizowanie bazy danych Wykonywanie operacji CRUD Podsumowanie Dalsza lektura Część 2. Stosowanie .NET MAUI Blazor Rozdział 7. Wprowadzenie do tworzenia aplikacji typu Blazor Hybrid Wymagania techniczne Czym jest Blazor? Blazor Server Blazor Wasm Blazor Hybrid Tworzenie nowego projektu .NET MAUI Blazor Generowanie projektu .NET MAUI Blazor za pomocą instrukcji dotnet w wierszu poleceń Tworzenie projektu .NET MAUI Blazor za pomocą środowiska Visual Studio w systemie Windows Uruchamianie nowego projektu Kod uruchamiania aplikacji .NET MAUI Blazor Migracja do aplikacji .NET MAUI Blazor Składnia Razora Bloki kodu w Razorze Automatyczne wyrażenia Razora Wyrażenia Razora z nawiasem Kodowanie wyrażeń Dyrektywy Dyrektywy reprezentujące atrybuty Tworzenie komponentu Razora Przeprojektowanie strony logowania z użyciem komponentu Razora Wzorzec MVVM w Blazorze Wstrzykiwanie zależności w Blazorze Izolowanie stylów CSS Podsumowanie Rozdział 8. Układy i routing w Blazorze Wymagania techniczne Routing po stronie klienta Konfigurowanie kontrolki BlazorWebView Konfigurowanie routera Definiowanie tras Używanie komponentów układu w Blazorze Stosowanie układu do komponentu Zagnieżdżanie układów Implementowanie elementów nawigacyjnych Implementowanie widoku listy Dodawanie nowego elementu i przechodzenie wstecz Podsumowanie Rozdział 9. Implementowanie komponentów Blazora Wymagania techniczne Komponenty Razora Dziedziczenie Tworzenie biblioteki klas Razora Używanie statycznych zasobów w bibliotece klas Razora Tworzenie komponentów Razora do wielokrotnego użytku Tworzenie komponentu z podstawowym modalnym oknem dialogowym Wiązanie danych Parametry komponentu Komponenty zagnieżdżone Dwukierunkowe wiązanie danych Komunikowanie się z użyciem kaskadowo przekazywanych wartości i parametrów Cykl życia komponentów SetParametersAsync OnInitialized i OnInitializedAsync Metody OnParametersSet i OnParametersSetAsync ShouldRender OnAfterRender i OnAfterRenderAsync Implementowanie operacji CRUD Operacje CRUD na elementach Operacje CRUD dotyczące pól Podsumowanie Rozdział 10. Zaawansowane aspekty tworzenia komponentów Razora Wymagania techniczne Tworzenie kolejnych komponentów Razora Tworzenie komponentu Navbar Tworzenie komponentu Dropdown reprezentującego menu kontekstowe Używanie komponentów szablonowych Tworzenie komponentu ListView Używanie komponentu ListView Komponenty wbudowane i sprawdzanie poprawności Używanie komponentów wbudowanych Używanie komponentu EditForm Tworzenie komponentu EditFormDialog Podsumowanie Dalsza lektura Cześć 3. Testy i wdrażanie Rozdział 11. Tworzenie testów jednostkowych Wymagania techniczne Testy jednostkowe w .NET Tworzenie projektu testów jednostkowych Tworzenie scenariuszy testowych dla interfejsu IDataStore Współdzielenie kontekstu między testami Testowanie komponentu Razora z użyciem bUnit Zmienianie konfiguracji projektu z myślą o bUnit Tworzenie scenariusza testowego z użyciem bUnit Tworzenie scenariuszy testowych w plikach Razora Używanie delegata RenderFragment Testowanie stron Razora Podsumowanie Dalsza lektura Rozdział 12. Instalowanie programów i ich publikowanie w sklepach z aplikacjami Wymagania techniczne Przygotowywanie pakietów z aplikacją do publikacji Co trzeba przygotować do publikacji? Publikowanie w sklepie Microsoft Store Publikowanie w sklepie Google Play Publikowanie w sklepie App Store Apple'a GitHub Actions Czym jest GitHub Actions? Podsumowanie Skorowidz O autorze: Roger Ye jest menedżerem, od lat działającym w branży inżynierii oprogramowania. Tworzył systemy wbudowane dla takich firm jak Motorola, Emerson i Intersil, obecnie programuje aplikacje w EPAM Systems. Jest również autorem kilku książek o programowaniu.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Roger Ye
Kategorie
  • Programowanie
Wybrane wydawnictwa
  • Helion