Opona Continental Ride City 28x1.75 refl drutowa 1025g Radoszyce

Ride City - Sprawdzony przez lata Ride City to masywna opona do komfortowego i bezpiecznego przemieszczania się po mieście. Przeznaczona szczególnie na drogi asfaltowe i żwirowe. Nowy bieżnik zapewnia dużą powierzchnie styku z drogą i bardzo małe opory toczenia. W czołowej części opony zastosowano …

od 208 Najbliżej: 35 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Ride City - Sprawdzony przez lata Ride City to masywna opona do komfortowego i bezpiecznego przemieszczania się po mieście. Przeznaczona szczególnie na drogi asfaltowe i żwirowe. Nowy bieżnik zapewnia dużą powierzchnie styku z drogą i bardzo małe opory toczenia. W czołowej części opony zastosowano wkładkę antyprzebiciową, która stanowi zabezpieczenie przed niepotrzebnymi opóźnieniami w drodze do pracy, czy do sklepu. Dla zapewnienia bezpieczeństwa na drodze opona wyposażona jest w pasek odblaskowy. Dedykowana do współpracy z rowerami elektrycznymi. Parametry: Rozmiar: 28" x 1,75" Etrto: 47-622 Pasek odblaskowy: TAK Współpraca z dynamem: TAK E-Bike: TAK (standardowa prędkość do 25 km/h) Typ: drutówka Przeznaczenie: trekking; miasto; codzienne dojazdy do pracy, wycieczki po utwardzonych ścieżkach Zalecane ciśnienie powietrza: 3 BAR (45 PSI) Maksymalne ciśnienie powietrza: 4 BAR (58 PSI) Gęstość oplotu: 3 warstwy => 66 TPI Nr katalogowy produktu: 0101556 Średnia waga: 1050 g Puncture ProTection – Bezproblemowe w ciągu dnia Jest to jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie systemów ochrony przed przebiciem stosowanych w oponach rowerowych Continental. SafetySystem Breaker wykonany jest z bardzo wytrzymałej nylonowej tkaniny wzmacnianej Kevlarem. Jest odporny na przebicia i przecięcia, a mimo to lekki i elastyczny. Opona wyposażona w ten system szybko dostosowuje się do nawierzchni. Zwiększona ochrona dętki poprzez gęściejszy oplot, który chroni osnowę przed obiektami, przy jednoczesnym niewielkim wzroście wagi i oporów toczenia. Opony z warstwą SafetySystem zapewniają również dobry komfort jazdy. ECO – opony które oszczędzają prąd Opony Continental z logo ECO czerpią ze stuletniego doświadczenia w konstruowaniu opon do skuterów i motocykli. Zostały opracowane do rowerów elektrycznych rozwijających prędkości do 25 km/h. Gwarantują niskie opory toczenia i wysoką odporność na przebicia. Testowane są na e-bike’ach, aby zapobiec przedwczesnemu zużyciu na skutek dodatkowej siły napędowej. Niektóre opony, takie jak Top CONTACT II, posiadają również certyfikat ECE-R 75, oznacza to, że mogą być wykorzystywane w szybkich rowerach elektrycznych, do prędkości 50 km/h. Dopasowanie rozmiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO) W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja Techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firma Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten rodzaj obręczy pewniej utrzymuje oponę, szczególnie przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. haczyk) oraz średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość między zakrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO. Ciśnienie powietrza w ogumieniu Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, trwałość i opór toczenia roweru. Opona może działać prawidłowo tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, również przeznaczenie opony jest tu istotne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, zwiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się również małe pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, że opona jest bardzo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku stosowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą. Waga opon Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, koniecznej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana podczas stworzenia serii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, możliwe są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych. Co to jest TPI? Konstrukcja osnowy – budowa głównego oplotu. Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Konstrukcja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wykonane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon dobrze łączy się z kauczukiem i wykazuje dobrą odporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o specyficznych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Bardzo drobny splot tkaniny sprawia, że opona jest elastyczna i chroni osnowę przed przebiciem. Luźny splot tkaniny to większa odporność na przecięcie i większa wytrzymałość opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i zwiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia stosowane są różne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, stosowany w rodzinie opon Plus, a także tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i rodzaj ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z dodatkową ochroną Vectran™ Breaker.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Marka
  • Continental
Rodzaj
  • Opony drutowe
Przeznaczenie
  • Trekkingowe
Model
  • Ride City
Rozmiar
  • 28x1,75
Szerokość cale (")
  • 1,75
Szerokość (mm)
  • 47
Średnica koła
  • 28 cali

Opinie Opona Continental Ride City 28x1.75 refl drutowa 1025g Radoszyce

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
5 na podstawie 1 opinia
  • Użytkownik Ceneo
    5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Super opony. Zmieniłem i świat rowerowy zaczął wyglądać lepiej. Dziękuję i pecam.