Zarządzanie cenami (EPUB) Pyskowice

"Pierwsze wydanie podręcznika ukazało się w 1982 roku. To w nim po raz pierwszy użyto pojęcia zarządzanie cenami. Wcześniej mówiono albo o teorii cen w podejściu akademicko-teoretycznym, nauczanym przede wszystkim przez ekonomistów, albo o polityce cenowej w podejściu bardziej zorientowanym na …

od 131,20 Najbliżej: 12 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

"Pierwsze wydanie podręcznika ukazało się w 1982 roku. To w nim po raz pierwszy użyto pojęcia zarządzanie cenami. Wcześniej mówiono albo o teorii cen w podejściu akademicko-teoretycznym, nauczanym przede wszystkim przez ekonomistów, albo o polityce cenowej w podejściu bardziej zorientowanym na praktykę. Pojęcie zarządzanie cenami miało być wyrazem ambicji połączenia obu sfer. I ten właśnie cel jest podstawą czwartego już wydania podręcznika. Czytelnik dostaje do rąk książkę, która ma zarówno solidne podstawy teoretyczne, jak i wartość praktyczną. Za taką integrację ręczy również duet autorów: naukowiec - Martin Fassnacht i praktyk - Hermann Simon. Książka skierowana jest w równej mierze do studentów, naukowców, przedsiębiorców i menedżerów. Czwarte wydanie zostało w całości zaktualizowane. W celu połączenia teorii i praktycznego znaczenia omawianych zagadnień, wszelkie przedstawiane koncepcje zilustrowane zostały opisami przypadków z praktyki biznesowej. Stało się to możliwe dzięki dostępowi do doświadczeń firmy Simon-Kucher & Partners, światowego lidera rynku doradztwa cenowego. " Z przedmowy Spis treści: Okładka Strona tytułowa Strona redakcyjna Spis treści Przedmowa O Autorach 1. Podstawy zarządzania cenami 1.1. Zysk i cena 1.2. Definicja ceny 1.3. Cena i zarządzanie 1.3.1. Cena jako narzędzie marketingu 1.3.2. Zrozumienie roli ceny 1.3.3. Zarządzanie cenami jako proces 1.4. Źródła wiedzy na temat zarządzania cenami 1.5. Zarządzanie cenami i prawo 1.6. Aktualne kierunki w zarządzaniu cenami Podsumowanie Literatura 2. Strategia ceny 2.1. Cele 2.2. Zarządzanie cenami i wartość dla właścicieli 2.3. Wartość i cena 2.4. Pozycjonowanie 2.5. Sposób działania 2.6. Pozycje cenowe 2.6.1. Luksusowa pozycja cenowa 2.6.2. Pozycja cenowa premium 2.6.3. Średnia pozycja cenowa 2.6.4. Niska pozycja cenowa 2.6.5. Ultraniska pozycja cenowa 2.6.6. Dynamika pozycjonowania cenowego Podsumowanie Literatura 3. Analiza: ekonomia ceny 3.1. Wprowadzenie 3.2. Analiza informacji ważnych dla ceny 3.2.1. Ustalanie cen metodą koszt plus 3.2.2. Klienci 3.2.3. Konkurencja 3.3. Krzywa popytu 3.3.1. Klasyfikacja i znaczenie krzywej popytu 3.3.2. Krzywa popytu i elastyczność cenowa 3.3.3. Inne formy krzywej popytu 3.3.4. Dane empiryczne dotyczące elastyczności cenowej 3.4. Empiryczne wyznaczanie krzywej popytu 3.4.1. Wywiady 3.4.2. Obserwacje 3.4.3. Podsumowanie narzędzi Podsumowanie Literatura 4. Analiza: Psychologia ceny 4.1. Wprowadzenie 4.2. Tradycyjna psychologia ceny 4.2.1. Cena a efekt prestiżu 4.2.2. Paradoks Giffena 4.2.3. Cena jako wyznacznik jakości 4.2.4. Wyjątki 4.3. Behawioralne wyznaczanie ceny 4.3.1. Podstawy teoretyczne 4.3.2. Efekty towarzyszące behawioralnemu wyznaczaniu cen 4.3.3. Neuropricing Podsumowanie Literatura 5. Decyzja: Ceny jednowymiarowe 5.1. Wprowadzenie 5.2. Klasyfikacja jednowymiarowych metod ustalania cen 5.3. Jednoczynnikowe metody ustalania cen 5.3.1. Ustalanie cen metodą koszt plus 5.3.2. Polityka cen zorientowana na konkurencję 5.4. Wieloczynnikowe metody ustalania cen 5.4.1. Rachunek marży brutto 5.4.2. Systemy wspomagania decyzji 5.4.3. Matematyczna optymalizacja cen 5.4.4. Optymalizacja ceny w warunkach oligopolu 5.4.5. Hipotezy reakcji w oligopolu Podsumowanie Literatura 6. Decyzja: Ceny wielowymiarowe 6.1. Wprowadzenie 6.2. Różnicowanie cen 6.2.1. Segmentacja rynku jako podstawa różnicowania cen 6.2.2. Teoretyczne podstawy różnicowania cen 6.2.3. Realizacja różnicowania cen 6.3. Decyzje cenowe obejmujące wiele produktów 6.3.1. Decyzje cenowe dla linii produktów 6.3.2. Wiązanie cen Podsumowanie Literatura 7. Decyzja: Ceny optymalne dynamicznie 7.1. Czynniki warunkujące ceny optymalne dynamicznie 7.1.1. Dynamiczna funkcja celu 7.1.2. Dynamiczna funkcja popytu 7.1.3. Dynamiczna funkcja kosztów 7.2. Dynamiczna optymalizacja cen 7.2.1. Procedury pomocnicze w dynamicznym zarządzaniu cenami 7.2.2. Ilościowo uzasadnione dynamiczne decyzje cenowe 7.3. Dynamiczne decyzje cenowe i marketing relacji Podsumowanie Literatura 8. Zarządzanie cenami i warunki ramowe 8.1. Cena i podatki 8.1.1. Skutki podatkowe po stronie odbiorców 8.1.2. Skutki oddziaływania podatków po stronie oferenta 8.1.3. Taktyczne rozważania o podatkach i cenach 8.2. Cena i inflacja 8.3. Międzynarodowe zarządzanie cenami 8.3.1. Problemy i praktyki 8.3.2. Ceny a kurs walut 8.3.3. Import równoległy 8.3.4. Cena i interwencje państwa 8.3.5. Zagadnienia realizacji w otoczeniu międzynarodowym Podsumowanie Literatura 9. Realizacja 9.1. Wprowadzenie 9.2. Podział odpowiedzialności w zarządzaniu cenami 9.2.1. Definiowanie zadań 9.2.2. Umiejscowienie kompetencji do decydowania o polityce cenowej 9.2.3. Struktura organizacji i procesy organizacyjne związane z cenami 9.2.4. Rola dyrektora generalnego 9.3. Rola sił sprzedaży 9.3.1. Cenowa decyzyjność sił sprzedażowych działających w terenie 9.3.2. Systemy motywacyjne zorientowane na cenę 9.4. Komunikowanie cen 9.4.1. Komunikowanie cen na zewnątrz 9.4.2. Wewnętrzna komunikacja cen 9.5. Kontroling cenowy 9.5.1. Zadania kontrolingu cenowego 9.5.2. Wymogi informatyczne 9.5.3. Narzędzia kontrolingu cenowego Podsumowanie Literatura 10. Zarządzanie cenami na rynku dóbr konsumpcyjnych 10.1. Wprowadzenie 10.2. Wertykalne zarządzanie cenami 10.2.1. Producent ustala cenę zbytu producenta i cenę detaliczną 10.2.2. Producent określa wyłącznie cenę zbytu producenta 10.2.3. Producent i handel działają wspólnie na rzecz maksymalizacji zysku 10.3. Wielokanałowe zarządzanie cenami Podsumowanie Literatura 11. Zarządzanie cenami na rynku dóbr industrialnych 11.1. Wprowadzenie 11.2. Analiza 11.3. Decyzja 11.3.1. Ustalanie ceny ukierunkowane na użyteczność 11.3.2. Metody kalkulacyjne 11.3.3. Aukcje 11.4. Realizacja 11.4.1. Negocjacje cenowe 11.4.2. Umowy cenowe i klauzule zabezpieczenia ceny Podsumowanie Literatura 12. Zarządzanie cenami w sektorze usług 12.1. Wprowadzenie 12.2. Analiza 12.2.1. Informacje dotyczące przedsiębiorstwa 12.2.2. Informacje dotyczące klientów 12.2.3. Informacje dotyczące konkurencji 12.3. Decyzja 12.3.1. Procedury przybliżone 12.3.2. Różnicowanie cen w sektorze usług 12.3.3. Yield management 12.4. Realizacja 12.4.1. Realizacja zróżnicowanych cen 12.4.2. Ceny stałe lub ceny zależne od konkretnej sytuacji 12.4.3. Komunikowanie cen Podsumowanie Literatura 13. Zarządzanie cenami w handlu 13.1. Wprowadzenie 13.2. Strategia 13.2.1. Pozycjonowanie cenowe 13.2.2. Wizerunek cenowy 13.3. Analiza 13.3.1. Informacje dotyczące przedsiębiorstwa 13.3.2. Informacje dotyczące klientów 13.3.3. Informacje dotyczące konkurencji 13.4. Decyzja 13.4.1. Określanie przedziałów cenowych 13.4.2. Decyzje cenowe dotyczące pojedynczych artykułów 13.4.3. Decyzja cenowa i sprzężenie asortymentowe 13.4.4. Decyzje przy promocjach cenowych 13.5. Realizacja Podsumowanie Literatura 14. Innowacje w zarządzaniu cenami 14.1. Innowacje cenowe: trochę historii 14.2. Zmiana krzywej popytu za sprawą zwiększonej przejrzystości 14.3. Innowacyjne modele cenowe 14.3.1. Jednorazowe opłaty stałe 14.3.2. Model freemium 14.3.3. Interaktywne modele cenowe 14.3.4. Opłata za wykorzystanie 14.3.5. Nowe miary cenowe 14.3.6. Dwustronne systemy cenowe 14.3.7. Ceny ujemne 14.3.8. Zerowe koszty krańcowe i sharing economy 14.3.9. Innowacyjne systemy płatności Podsumowanie Literatura Podziękowania Przypisy

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Hermann Simon, Martin Fassnacht
Rok wydania
  • 2019
Wybrane wydawnictwa
  • PWN
Kategorie
  • Literatura popularnonaukowa
Dystrybucja
  • None
Ilość stron
  • 466
Format
  • MOBI
  • EPUB