Zachowania strategiczne przedsiębiorstw w warunkach rynków wyłaniających się (PDF) Pyskowice

W świetle rosnącej niepewności warunków prowadzenia działalności gospodarczej rynki wyłaniające się stanowią doskonałe laboratorium badawcze w zakresie innowacji w strategiach i organizacji przedsiębiorstw. Rozdział pierwszy niniejszej książki przybliża Czytelnikom rynki wyłaniające się jako …

od 12 Najbliżej: 12 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

W świetle rosnącej niepewności warunków prowadzenia działalności gospodarczej rynki wyłaniające się stanowią doskonałe laboratorium badawcze w zakresie innowacji w strategiach i organizacji przedsiębiorstw. Rozdział pierwszy niniejszej książki przybliża Czytelnikom rynki wyłaniające się jako otoczenie działalności biznesowej oraz ich specyficzne uwarunkowania. Tezę tę rozwinięto w rozdziale drugim, charakteryzując wyznaczniki zachowań przedsiębiorstw w warunkach wyłaniającego się otoczenia - począwszy od samej istoty wyłaniających się organizacji, poprzez jej konfigurację i pomiar rezultatów, aż po legitymizację ich działań w otoczeniu. Opierając się na praktycznych doświadczeniach przedsiębiorstw, w rozdziale ostatnim zidentyfikowano alternatywne w stosunku do tradycyjnego podejścia ścieżki rozwoju przedsiębiorstw w warunkach otoczenia wyłaniającego się. Spis treści: Wprowadzenie9 Rozdział 1. Identyfikacja rynków wyłaniających się w świetle ogólnych problemów dotyczących konkurowania przedsiębiorstw17 1.1. Rynki wyłaniające się w systemie gospodarki światowej17 1.1.1. Wymiar historyczny17 1.1.2. Wymiar informacyjny21 1.1.3. Uniwersalny wymiar badań nad organizacjami w warunkach rynków wyłaniających się27 1.2. Ewolucja systemu finansowego jako katalizator zmian w otoczeniu mikro i makro31 1.2.1. Znaczenie systemu finansowego dla otoczenia działalności gospodarczej31 1.2.2. Rozwój podstawowych składników systemu finansowego32 1.2.3. Kryzysy i spekulacja na rynkach finansowych35 1.2.4. Zmienność na rynkach finansowych a mechanizmy podejmowania decyzji40 1.3. Współczesne realia systemu finansowego a wyłaniająca się organizacja42 1.3.1. Podstawy teoretyczne nowego emergentnego systemu42 1.3.2. Finansjalizacja - istota i konsekwencje43 1.3.3. Rola banków centralnych w dzisiejszej gospodarce44 1.3.4. Zombifikacja gospodarki46 1.3.5. Problem wartości i jej pomiaru47 1.3.6. Pytanie o organizację emergentną50 Rozdział 2. Wyznaczniki zachowań przedsiębiorstw w wyłaniających się warunkach otoczenia52 2.1. Budowanie potencjału legitymizacyjnego przedsiębiorstw na rynkach wyłaniających się52 2.1.1. Identyfikacja problemu legitymizacji przedsiębiorstwa52 2.1.2. Legitymizacja przedsiębiorstwa na rynkach wyłaniających się62 2.1.3. Legitymizacja przedsiębiorstwa na globalnym i lokalnym poziomie logik instytucjonalnych71 2.1.4. Implikacje dla teorii i praktyki działalności przedsiębiorstw77 2.2. Zdolności przedsiębiorstwa do skutecznej konkurencji w dynamicznym otoczeniu80 2.2.1. Konkurowanie w warunkach zmienności otoczenia80 2.2.2. Zdolności zwykłe i dynamiczne w organizacji83 2.2.3. Wybrane koncepcje organizacji oparte na zdolnościach dynamicznych85 2.2.4. Zdolności dynamiczne w konfiguracji organizacji90 2.3. Uwarunkowania i kryteria pomiaru wyników w warunkach wyłaniających się organizacji92 2.3.1. Otoczenie organizacyjne - od pewności do niepewności92 2.3.2. Kultura organizacyjna w warunkach niepewności otoczenia96 2.3.3. Aspekty efektywności organizacyjnej warunkowane poziomem niepewności otoczenia i kulturą organizacyjną98 2.3.4. Pomiar wyników wyłaniającej się organizacji jako wyzwanie strategiczne100 Rozdział 3. Wyzwania dla rozwoju działań przedsiębiorstw na podstawie tradycyjnego podejścia w warunkach wyłaniającego się otoczenia101 3.1. Przedsiębiorstwa na rynkach wyłaniających się w świetle wybranych doświadczeń praktycznych101 3.1.1. Perspektywa konkurencji w skali międzynarodowej101 3.1.2. Perspektywa konkurencji w skali rynku lokalnego105 3.1.3. Dwa strategiczne podejścia do rynku - próba identyfikacji110 3.2. Potencjał ludzki jako strategiczny czynnik radzenia sobie z kryzysem spowodowanym pandemią. Przykład przedsiębiorstwa w branży IT112 3.2.1. Pojęcie strategii przedsiębiorstwa w świetle wyłanialności otoczenia112 3.2.2. Strategie personalne w warunkach kryzysu117 3.2.3. Kreowanie potencjału ludzkiego w warunkach pandemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2 - przykład praktyczny121 3.2.4. Kryzys jako szansa na strategiczny rozwój przedsiębiorstwa126 3.3. Wnioski dla przedsiębiorstw konkurujących w warunkach rynków wyłaniających się - alternatywna droga rozwoju współczesnych przedsiębiorstw126 Zakończenie133 Spis literatury137 Spis rysunków155 Spis tabel

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Redakcja: Agnieszka Dziubińska
Rok wydania
  • 2020
Kategorie
  • Literatura popularnonaukowa
Ilość stron
  • 160
Format
  • PDF