Synergistic Application of Metaphorical and Humorous Elements in Polish and English Advertising Discourse Pyskowice

Seria: Interdisciplinary Humour Research (2), ISSN 2719-8235 Celem monografii jest analiza metafory i humoru współwystępujących w multimodalnej reklamie prasowej – w języku polskim i angielskim. Punktem wyjścia refleksji jest zwrócenie uwagi na podobieństwa konceptualne w sposobach konstruowania i …

od 95,92 Najbliżej: 12 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Seria: Interdisciplinary Humour Research (2), ISSN 2719-8235 Celem monografii jest analiza metafory i humoru współwystępujących w multimodalnej reklamie prasowej – w języku polskim i angielskim. Punktem wyjścia refleksji jest zwrócenie uwagi na podobieństwa konceptualne w sposobach konstruowania i rozumienia zarówno humoru jak i metafory, które autorka wiąże z teorią integracji pojęciowej. Analiza zebranego materiału reklamowego pozwala przyjrzeć się synergicznemu działaniu obu zjawisk. Co więcej, badaniu poddane zostają odczucia respondentów dotyczące atrakcyjności wybranych reklam oraz stopnia ich zabawności. Uzyskane rezultaty pomagają odpowiedzieć na pytanie, jak uczestnicy badania rozumieją mechanizmy humoru i metafory w reklamie, co pozwala na zidentyfikowanie podobieństw i różnic między przykładami z każdej grupy językowej.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Anna Stwora
Wybrani autorzy
  • Praca zbiorowa
Rok wydania
  • 2023
Wybrane wydawnictwa
  • Uniwersytet Śląski
Kategorie
  • Literatura popularnonaukowa
Ilość stron
  • 455
Format
  • PDF