Architektura oprogramowania bez tajemnic. Wykorzystaj język C++ do tworzenia wydajnych aplikacji i systemów (ebook) Pyskowice

C++ należy do najpopularniejszych i najbardziej cenionych za uniwersalność języków oprogramowania - umożliwia projektowanie rozbudowanych, a zarazem intuicyjnych w obsłudze aplikacji wysokiego poziomu. Pozwala tworzyć wydajną i czytelną architekturę oprogramowania również w wypadku znacznie …

od 49,50 Najbliżej: 12 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

C++ należy do najpopularniejszych i najbardziej cenionych za uniwersalność języków oprogramowania - umożliwia projektowanie rozbudowanych, a zarazem intuicyjnych w obsłudze aplikacji wysokiego poziomu. Pozwala tworzyć wydajną i czytelną architekturę oprogramowania również w wypadku znacznie zaawansowanych systemów i programów. Dzięki tej książce poznasz narzędzia i rozwiązania, które ułatwiają projektowanie w języku C++ nawet najbardziej skomplikowanych aplikacji. Autorzy przybliżają samo pojęcie architektury oprogramowania i na praktycznych przykładach wyjaśniają, na czym polega jej tworzenie. Pokazują również aktualne trendy projektowe i uczą, jak za pomocą C++ krok po kroku, element po elemencie budować aplikacje i systemy na dowolnym poziomie zaawansowania. W trakcie lektury dowiesz się, jakie warunki powinna spełniać efektywna architektura oprogramowania i jak sprawić, by gwarantowała wysoki poziom bezpieczeństwa, skalowalności i wydajności. Liczne przykłady, zrozumiałe objaśnienia i przyjazny język pozwalają na efektywne i szybkie przyswajanie wiedzy dotyczącej tworzenia rozproszonych, skomplikowanych aplikacji w C++. W książce: projektowanie aplikacji bazujących na wydajnej, nowoczesnej i czytelnej architekturze oprogramowania używanie najważniejszych zasad i wzorców projektowych umożliwiających tworzenie efektywnego kodu za pomocą języka C++ analizowanie różnych koncepcji architektury oprogramowania i stosowanie tych, które w największym stopniu odpowiadają danemu projektowi efektywne wykorzystywanie mechanizmów i rozwiązań dostępnych w najnowszej odsłonie języka C++ Spis treści: Wstęp Część I. Koncepcje i składniki architektury oprogramowania Rozdział 1. Znaczenie architektury oprogramowania i zasady dobrego projektowania Wymagania techniczne Zrozumienie pojęcia "architektura oprogramowania" Uświadomienie sobie znaczenia właściwej architektury Badanie podstaw dobrej architektury Opracowywanie architektury według zasad podejścia zwinnego Filozofia języka C++ Stosowanie zasad SOLID i DRY Sprzężenie i spójność Podsumowanie Pytania Materiały dodatkowe Rozdział 2. Style architektoniczne Wymagania techniczne Wybór pomiędzy podejściem stanowym i bezstanowym Zapoznanie się z monolitami - dlaczego należy ich unikać i jakie są wyjątki Zrozumienie działania usług i mikrousług Badanie architektury opartej na zdarzeniach Zrozumienie działania architektury warstwowej Zapoznanie się z architekturą opartą na modułach Podsumowanie Pytania Materiały dodatkowe Rozdział 3. Wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne Wymagania techniczne Zapoznanie się z typami wymagań Rozpoznawanie wymagań istotnych dla architektury Zbieranie wymagań z różnych źródeł Dokumentowanie wymagań Dokumentowanie architektury Wybór właściwych perspektyw do udokumentowania Generowanie dokumentacji Podsumowanie Pytania Materiały dodatkowe Część II. Projektowanie i wytwarzanie oprogramowania w języku C++ Rozdział 4. Projektowanie architektur i systemów Wymagania techniczne Zrozumienie specyfiki systemów rozproszonych Zapewnienie systemowi dostępności i odporności na uszkodzenia Integrowanie systemu Osiąganie wydajności w dużej skali Wdrażanie systemu Zarządzanie interfejsami API Podsumowanie Pytania Materiały dodatkowe Rozdział 5. Wykorzystywanie cech języka C++ Wymagania techniczne Projektowanie doskonałych interfejsów API Pisanie deklaratywnego kodu Przenoszenie obliczeń na czas kompilacji Wykorzystanie potęgi bezpiecznych typów Pisanie modularnego kodu C++ Podsumowanie Pytania Materiały dodatkowe Rozdział 6. Wzorce projektowe a język C++ Wymagania techniczne Pisanie idiomatycznego kodu C++ Ciekawie rekurencyjny wzorzec szablonu Tworzenie obiektów Śledzenie stanu i odwiedzanie obiektów w języku C++ Efektywne postępowanie z pamięcią Podsumowanie Pytania Materiały dodatkowe Rozdział 7. Budowanie i pakowanie Wymagania techniczne Wykorzystanie kompilatorów do granic ich możliwości Zapewnianie abstrakcji procesu budowania Korzystanie z modułów zewnętrznych Wielokrotne korzystanie z kodu o dobrej jakości Pakowanie przy użyciu narzędzia Conan Podsumowanie Pytania Materiały dodatkowe Część III. Architektoniczne atrybuty jakościowe Rozdział 8. Pisanie testowalnego kodu Wymagania techniczne Po co testować kod? Wprowadzenie do frameworków testowych Zapoznanie się z atrapami i imitacjami Projektowanie klas sterowane testami Automatyzowanie testów na potrzeby ciągłej integracji/ciągłego wdrażania Podsumowanie Pytania Materiały dodatkowe Rozdział 9. Ciągła integracja i ciągłe wdrażanie Wymagania techniczne Zapoznanie się z ciągłą integracją Recenzowanie zmian w kodzie Badanie automatyzacji sterowanej testami Zarządzanie wdrażaniem jako kodem Budowanie kodu wdrożeniowego Budowanie potoku CD Korzystanie z niezmiennej infrastruktury Podsumowanie Pytania Materiały dodatkowe Rozdział 10. Bezpieczeństwo kodu i wdrażania Wymagania techniczne Sprawdzanie zabezpieczeń kodu Sprawdzanie, czy zależności są bezpieczne Utwardzanie kodu Utwardzanie środowiska Podsumowanie Pytania Materiały dodatkowe Rozdział 11. Wydajność Wymagania techniczne Mierzenie wydajności Pomaganie kompilatorowi w generowaniu wydajnego kodu Zrównoleglanie obliczeń Używanie koprocedur Podsumowanie Pytania Materiały dodatkowe Część IV. Zasady projektowania natywnego dla chmury Rozdział 12. Architektura zorientowana na usługi Wymagania techniczne Zapoznanie się z architekturą zorientowaną na usługi Wdrażanie zasad wymiany komunikatów Korzystanie z usług sieciowych Wykorzystywanie usług zarządzanych i dostawców chmury Podsumowanie Pytania Materiały dodatkowe Rozdział 13. Projektowanie mikrousług Wymagania techniczne Wniknięcie w temat mikrousług Budowanie mikrousług Obserwowanie mikrousług Łączenie mikrousług Skalowanie mikrousług Podsumowanie Pytania Materiały dodatkowe Rozdział 14. Kontenery Wymagania techniczne Reaktywacja kontenerów Budowanie kontenerów Testowanie kontenerów i integrowanie ich ze sobą Zapoznanie się z orkiestracją kontenerów Podsumowanie Pytania Materiały dodatkowe Rozdział 15. Projektowanie rozwiązań natywnych dla chmury Wymagania techniczne Zapoznanie się z rozwiązaniami natywnymi dla chmury Orkiestracja obciążeń natywnych dla chmury przy użyciu platformy Kubernetes Obserwowalność w systemach rozproszonych Łączenie usług za pomocą siatki usług Podejście GitOps Podsumowanie Pytania Materiały dodatkowe Dodatek ADodatek B. Odpowiedzi

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Adrian Ostrowski, Piotr Gaczkowski
Rok wydania
  • 2022
Format
  • PDF
  • MOBI
  • EPUB
Ilość stron
  • 472
Kategorie
  • Programowanie
Wybrane wydawnictwa
  • Helion