Psychologia coachingu (MOBI) Puławy

Pierwszy podręcznik dotyczący psychologii coachingu, który łącząc różne teorie psychologiczne tworzy bazę dla coachingu, mentoringu i uczenia się. Autorzy, prezentując najnowsze tendencje w myśleniu, badaniach i osiągnięciach psychologii coachingu, pokazują, jak indywidualni użytkownicy i …

od 72,45 Najbliżej: 45 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Pierwszy podręcznik dotyczący psychologii coachingu, który łącząc różne teorie psychologiczne tworzy bazę dla coachingu, mentoringu i uczenia się. Autorzy, prezentując najnowsze tendencje w myśleniu, badaniach i osiągnięciach psychologii coachingu, pokazują, jak indywidualni użytkownicy i organizacje mogą wykorzystać tę wiedzę w praktyce. Przedstawione w książce przykłady praktycznych rozwiązań opierają się na elementach międzykulturowych, dzięki czemu mają wymiar uniwersalny i znajdują zastosowanie w różnych środowiskach. Omówione zostały tu także kwestie skuteczności stosowania wiedzy psychologicznej w coachingu, mentoringu i uczeniu się, wartości coachingu dla przedsiębiorstwa oraz zagadnienia dotyczące etyki i kompetencji osób prowadzących coaching. Publikacja jest adresowana do studentów studiów społecznych, szczególnie psychologii i pedagogiki, terapeutów różnych orientacji, trenerów i konsultantów, specjalistów i menedżerów działów personalnych, kadry zarządzającej, a także czytelników zainteresowanych formami pomocy edukacyjnej dla osób dorosłych. Książka autorstwa Lawa, Ireland i Hussaina jest przykładem opracowania problematyki coachingu z perspektywy wiedzy psychologicznej. To całkiem udana próba integrowania istniejącej wiedzy w tym obszarze i pokazania czym jest coaching z perspektywy jednostki i perspektywy organizacji. Dodatkową zaletą książki są liczne przykłady i ćwiczenia (także w postaci analizy przypadków) ilustrujące metodę coachingu i pozwalające zrozumieć jej specyficzny charakter. Z recenzji prof. Elżbiety Hornowskiej Spis treści: Okładka Strona tytułowa Strona redakcyjna Spis treści Słowo wstępne Przedmowa Podziękowania Rozdział 1. Wprowadzenie Cele Kto jest adresatem tej książki? Co wyróżnia tę książkę spośród innych? Terminologia robocza Próba ujednolicenia terminologii Treść w pigułce Podejście badawcze Dlaczego coaching, mentoring i uczenie się? Jak czytać książkę? Rozdział 2. Czas dojrzewania: coaching, mentoring i psychologia pozytywna Wprowadzenie Rynek coachingu, mentoringu i szkoleń Instytucje naukowe i zawodowe Doradztwo biznesowe i menedżerskie Niezależni praktycy Coache i mentorzy wewnątrz organizacji Doniesienia na temat coachingu Doniesienia na temat mentoringu E-coaching i e-mentoring Teoria wygórowanych oczekiwań Coach-adept, mentor-adept dopasowanie różnorodności Coaching, mentoring a psychologia Ustalenie celu Rzeczywistość Opcje Wola działania Adaptacja podejścia psychologicznego w coachingu i mentoringu Psychologia pozytywna Podsumowanie i refleksja Rozdział 3. Filozofia i psychologia w coachingu i mentoringu: teoria procesów uczenia się Wprowadzenie Powiązania uczenia się z coachingiem i mentoringiem Coaching i mentoring jako proces uczenia się Psychologia uczenia się Przegląd teorii uczenia się Proces uczenia się Uczenie się oparte na refleksji Teorie konstruktywno-rozwojowe Budowanie znaczenia Zastosowanie psychologii uczenia się w coachingu i mentoringu Podsumowanie i refleksja Rozdział 4. Definicje: psychologia coachingu, coaching, mentoring i uczenie się Wprowadzenie Znaczenie mentoringu Różnice między coachingiem a mentoringiem Definicja coachingu Definicja uczenia się Zastosowanie definicji uczenia się do szkolenia, coachingu/mentoringu Definicja mocnych stron jednostki wkład psychologii pozytywnej Definicja psychologii coachingu Definicja międzykulturowej psychologii coachingu Podsumowanie i refleksja Rozdział 5. Rola coachingu i mentoringu w powstawaniu uczącej się organizacji i uczącej się wspólnoty Wprowadzenie Wyzwania modernizacji Firma, która się nie uczy Początek Organizacja ucząca się to organizacja kompetentna Psychologia coachingu a pamięć organizacji Rola zespołu kierowniczego Organizacja ucząca się i psychologia uczenia się Kompetencje menedżerskie i wprowadzenie programu coachingu Wprowadzenie programu coachingu w organizacji Poszerzanie kontekstu Społeczne wsparcie dla coachingu i mentoringu Związek między uczeniem się indywidualnym a organizacyjnym Zapotrzebowanie na uczące się społeczności Potrzeba współpracy i partnerskiego podejścia do uczenia się Podsumowanie i refleksja Rozdział 6. Uniwersalna struktura odpowiadająca potrzebom coachingu i mentoringu w zróżnicowanym środowisku międzykulturowym Wprowadzenie Uniwersalna struktura zintegrowana oparta na zintegrowanych uniwersalnych elementach coachingu i mentoringu międzykulturowego Cykl uczenia się i superwizja a ciągły rozwój zawodowy Ewaluacja Uwzględnienie środowiska kulturowego Znaczenie kultury Różnorodność w praktyce coachingu i mentoringu Płynność relacji coachmentoradept mentoringu Integrujące kontinuum Międzykulturowa inteligencja emocjonalna Inteligencja w międzykulturowym coachingu/mentoringu a struktura uniwersalna Sfera I. Kompetencje osobiste Sfera II: Kompetencje społeczne Sfera III: Kompetencje kulturowe Sfera IV: Kompetencje zawodowe Metody komunikacji i mechanizm feedbacku Mechanizm feedbacku ocena przez kolegów feedback 360-stopniowy Podsumowanie i refleksja Rozdział 7. Metody i narzędzia Wprowadzenie Reguła psychologicznego uzasadnienia Model Empsy sytuacji problemowej Model interwencyjny Empsy Poznawcze metody behawioralne Wytyczenie celu Ocena wartości celu Cel SMARTER Ocena emocji adepta coachingu/mentoringu Przewidywanie możliwych przeszkód, problemów Budowanie strategii pokonywania przeszkód, rozwiązywania problemów Przegląd postępów Podejście gestalt Transpersonalny aspekt podejścia gestalt Prymat postawy skupionej na teraźniejszości Paradoksalna teoria zmian Natura oporu Zatrzymanie oporu Metody gestalt Metody supresyjne Metody ekspresyjne Wyjaśnienie i przełożenie Identyfikacja i działanie Techniki integracji Dychotomia top dogunderdog Reguły coachingu gestalt Podejścia narracyjne Pejzaż aktywności Pejzaż świadomości Rozmowy uzewnętrzniające Odtworzenie historii Rozmowa odpamiętująca Ponowne opowiadanie zewnętrznego świadka Ceremonia definiująca (społeczność) ponowne powtórzenie opowiadania Postawa i stanowisko narracyjnego coacha Powrót do modelu GROW Narzędzia uniwersalnej struktury zintegrowanej Coaching poza ramami (coaching off-piste) Rozwijanie wrażliwości kulturowej Łączenie celów indywidualnych i grupowych Uczenie się funkcjonowania w stanie przejściowym Przekraczanie celów Wkraczanie w pozajęzykową sferę znaczeń Etapy życia Proroctwa i sfera nadprzyrodzona sprzyjające twórczej postawie Podsumowanie i refleksja Rozdział 8. Nieustający rozwój, zasoby przydatne do nauki i ćwiczenia praktyczne Wprowadzenie Trening UIF i nieustający rozwój Dziennik podróży Adaptacja oceny wyjściowej dla wszystkich uczestników Otwartość i płynność ról Ćwiczenia w uczeniu się Identyfikacja negatywnych doświadczeń w uczeniu się Identyfikacja czynników psychologicznych Wybór interwencji Ćwiczenia gestalt Poziom I: Ćwiczenia JaTy Poziom II: Świadomość ciągłości Poziom III: Ćwiczenia top dogunderdog Ćwiczenia narracyjne Rozmowa re-autoryzująca wzbogacenie historii o umiejętności i wiedzę Rozmowa odpamiętujaca wzbogacenie historii o umiejętności i wiedzę Ćwiczenie grupowe powtórzenie historii przez niezależnego świadka Ceremonia definiowania (społeczność) powtórzenie powtórzenia historii Psychodrama narracyjna ćwiczenia fizyczne Przepływ Acting out (rozładowanie) Podsumowanie i refleksja Rozdział 9. Analiza przykładów Przykład 1: program coachingu/mentoringu dla służby zdrowia i opieki społecznej Dobór Obowiązkowe szkolenie UIF Wspieranie procesu Początkowa faza uczenia się Dwanaście miesięcy później Dwa lata później Problem funduszy Przykład 2: e-coaching pilotażowy projekt coachingu transatlantyckiego Zamierzenia i cele e-coachingu Zakres coachingu Selekcja Wyniki e-kwestionariusza ewaluacji Korzyści długoterminowe rok później Przykład 3: coaching narracyjny we wspólnotach Wizja Konferencja ceremonia definiowania Obozowe ognisko Opowieść o tańcu na linie Najmłodszy lider Historia o przyszłej grupie Wzrost i upadek puddingu yorkshirskiego Opowieść o rozczarowaniu Opowieść o jeździe na łyżwach i hokeju na lodzie Pejzaż świadomości. Mapa pejzażu działań Uzupełnienie informacje zwrotne Wyniki Napotkane trudności Przykład 4: poza coachingiem/mentoringiem rola koordynatora Tło Rekrutacja i selekcja koordynatorów coachingu/mentoringu Plan szkolenia Entuzjaści Problemy superwizji międzykulturowej Podsumowanie i refleksja Rozdział 10. Ewaluacja Wprowadzenie Metodologia ewaluacji Krok 1: Przesłanki Krok 2: Cele Krok 3a: Oszacowanie Krok 3b: Wdrożenie Krok 4: Monitoring Krok 5: Ewaluacja Ewaluacja uniwersalnej struktury zintegrowanej Rezultaty Korzyści z coachingu/mentoringu dla organizacji Podsumowanie i refleksja Rozdział 11. Wnioski, dyskusja i zadania na przyszłość Wprowadzenie Dopasowanie coachów/mentorów i adeptów coachingu/ mentoringu Dobór dla sukcesu Rola elektronicznego dopasowania w mentoringu Jaki powinien być koordynator? Inteligencja emocjonalna a kompetencje międzykulturowe Badania oparte na dowodach i ocena znaczenia programu Superwizja Szkolenie Standardy coachingu i mentoringu Etyka i kodeks postępowania Etyka jako zjawisko międzykulturowe Przyszłe prace badawcze Podsumowanie i refleksja Bibliografia Wykaz źródeł tabel i rysunków O Autorach Przypisy

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Zulfi Hussain, Sara Ireland, Ho Law
Rok wydania
  • 2020
Wybrane wydawnictwa
  • PWN
Kategorie
  • Literatura popularnonaukowa
Dystrybucja
  • None
Ilość stron
  • 298
Format
  • MOBI
  • EPUB