Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji Prusice

Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się …

od 57,97 Najbliżej: 27 km

Liczba ofert: 15

Oferta sklepu

Opis

Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się zgodnie z tym, jaką ścieżką podąża myślenie o zarządzaniu jakością nie tylko w naszym kraju, ale przede wszystkim na świecie. Andrzej J. Blikle wychodzi z założenia, że nie może być mowy o skutecznym zarządzaniu bez położenia nacisku na jakość produktu i usługi, jakie się proponuje klientowi. Co więcej, nie ma mowy o wysokiej jakości bez dobrych, równorzędnych relacji w pracy. Stąd w kolejnym wydaniu swojej książki tak silny nacisk kładzie na zarządzanie turkusowe, czyli swego rodzaju partnerską demokrację - wolność, zaufanie, partnerstwo i współpracę wewnątrz organizacji. Połączenie doświadczeń praktycznych z wiedzą teoretyczną dało rezultat, który może satysfakcjonować zarówno praktyków, jak i teoretyków, a także wszystkich, którzy chcą poznać tajniki skutecznego, efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem czy też pogłębiać wiedzę na ten temat. Autor w atrakcyjnej, przystępnej formie narracyjnej kompleksowo przedstawia zawiłości zarządzania przedsiębiorstwem, wskazując na źródła sukcesu, ale i na przyczyny, podłoże porażek. Przedstawia przy tym te kwestie w ujęciu interdyscyplinarnym, co sprzyja wnikliwości wywodów i pogłębionym refleksjom. Elżbieta Mączyńska, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, fragment recenzji Gospodarka nadmiaru versus doktryna jakości Spis treści: Spis treści Nagrody przyznane pierwszemu wydaniu Podziękowania do pierwszego wydania Podziękowania do drugiego wydania Podziękowania do trzeciego wydania Co nowego w drugim wydaniu Co nowego w trzecim wydaniu Jak powstawała moja książka Część I. WPROWADZENIE Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania pracy 1.1. CELE ORGANIZACJI GOSPODARCZEJ 1.2. SPOŁECZEŃSTWO WIEDZY 1.3. OBYWATELSKA PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ 1.4. ŻYJ I PRACUJ Z SENSEM 1.5. UCZCIWA KONKURENCJA Rozdział 2. Turkusowa ewolucja 2.1. PERSPEKTYWA HISTORYCZNA 2.2. TURKUS - JAK JA GO WIDZĘ 2.3. DROGA DO TURKUSU I JAKOŚCI 2.4. STUDIA PRZYPADKÓW Część II. BUDOWANIE RELACJI Rozdział 3. Gdy słuchasz i mówisz 3.1. UWAŻNOŚĆ 3.2. SPÓR 3.3. KRYTYKA 3.4. PUŁAPKI, BŁĘDY I PROBLEMY 3.5. TRUDNE ROZMOWY Rozdział 4. Strach przed mówieniem prawdy 4.1. ANALIZA ZJAWISKA 4.2. DROGI WYJŚCIA Rozdział 5. Inteligencja emocjonalna 5.1. DWIE SKŁADOWE INTELIGENCJI 5.2. NASZE KLUCZOWE TALENTY EMOCJONALNE 5.3. JAK RADZIĆ SOBIE Z BRAKIEM TALENTU 5.4. INDYWIDUALNE TRAKTOWANIE TALENTÓW 5.5. STRATEGIA ROZWOJU KAPITAŁU LUDZKIEGO W FIRMIE 5.6. GDY JESTEŚ PRZEŁOŻONYM Część III. BUDOWANIE MOTYWACJI Rozdział 6. Dylemat lidera - przemoc czy partnerstwo? 6.1. NOWA WIEDZA 6.2. ZAUFANIE I ODPOWIEDZIALNOŚĆ 6.3. KOSZTY PRZEMOCY 6.4. KOSZTY PARTNERSTWA 6.5. CZYM SĄ PRZEMOC I PARTNERSTWO 6.6. DLACZEGO JEDNE FIRMY ODNOSZĄ SUKCES, A INNE NIE Rozdział 7. Rodzaje i źródła motywacji 7.1. KORZYŚCI I WARTOŚCI2 7.2. MOTYWACYJNE SPRZĘŻENIE ZWROTNE 7.3. TURKUSOWE STANOWISKO PRACY 7.4. ZARZĄDZANIE PODMIOTOWE I PRZEDMIOTOWE 7.5. ORGANIZACJA ZAANGAŻOWANA 7.6. DYSONANS GODNOŚCIOWY Rozdział 8. Przemoc 8.1. ARCHETYP KIJA I MARCHEWKI 8.2. POSTAWA A ZACHOWANIE 8.3. CEL GŁÓWNY A ZAGRYWKA 8.4. DWIE PUŁAPKI 8.5. SŁABI I SILNI ? PRZECIWNICY 8.6. PREMIA ZA JAKOŚĆ I WYDAJNOŚĆ 8.7. DŹWIGNIA PREMIOWA 8.8. AKADEMIA W OPARACH ABSURDU 8.9. ZARZĄDZANIE PRZEZ CELE ? PUŁAPKA SPECJALNA 8.10. GRA O SUMIE UJEMNEJ 8.11. WINA CZY PRZYCZYNA 8.12. WSPÓŁZAWODNICTWO 8.13. PODSUMOWANIE MODELU PRZEMOCY Rozdział 9. Partnerstwo 9.1. JEŻELI NIE MARCHEWKIJ, TO CO? 9.2. ZASADA 4W 9.3. Z CZEGO TRZEBA ZREZYGNOWAĆ 9.4. PUŁAPKI ZARZĄDZANIA BEZ KIJA I MARCHEWKI 9.5. ARCHETYP SŁOŃCA I DESZCZU 9.6. POCHWAŁY A WYRAZY UZNANIA 9.7. UPOMINEK WRAZ Z WYRAZAMI UZNANIA 9.8. PREMIA ROCZNA - MISECZKA 9.9. REFORMA SYSTEMU WYNAGRODZEŃ SPRZEDAWCÓW 9.10. NIEPOROZUMIENIA W SPRAWIE PARTNERSTWA I ZAUFANIA 9.11. FUNDAMENT STRATEGICZNY 9.12. PRZEMOC A ETYKA W BIZNESIE Rozdział 10. Zarządzanie bez budżetu 10.1. JAK TO SIĘ ZACZĘŁO? 10.2. BUDŻET KONTRAKTOWY 10.3. PROGNOZA NAWIGACYJNA 10.4. PORÓWNANIE MODELI 10.5. KILKA WNIOSKÓW Rozdział 11. System wynagrodzeń 11.1. KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU WYNAGRODZEŃ 11.2. PRZYKŁADOWY SYSTEM WYNAGRODZEŃ 11.3. AKTUALIZACJA SYSTEMU WYNAGRODZEŃ 11.4. TRUDNY OKRES TRANSFORMACJI 11.5. REAKCJE PRACOWNIKÓW 11.6. SYMETRYCZNA RELACJA POMIĘDZY FIRMĄ A PRACOWNIKIEM Rozdział 12. Kompendium zarządzania procesowego 12.1. HIERARCHICZNA STRUKTURA ORGANIZACYJNA 12.2. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ 12.3. PROCESOWA STRUKTURA ORGANIZACYJNA 12.4. POJĘCIE PROCESU 12.5. HYBRYDOWY MODEL PRZEJŚCIOWY 12.6. PRZEPŁYWY POMIĘDZY PROCESAMI 12.7. INTERESARIUSZE PROCESU 12.8. OBOWIĄZKI WYKONAWCÓW PROCESU 12.9. OBOWIĄZKI WŁAŚCICIELA PROCESU 12.10. O CZYJĄ WIEDZĘ POWINIEN DBAĆ WŁAŚCICIEL PROCESU 12.11. UPRAWNIENIA WŁAŚCICIELA PROCESU 12.12. PEŁNOMOCNICY WŁAŚCICIELI PROCESÓW 12.13. KIEROWNICY ZESPOŁÓW 12.14. DYŻURNI ZESPOŁÓW 12.15. ZARZĄDZANIE PROCESOWE A TRADYCYJNE 12.16. MODEL KARIERY PRACOWNIKA Część IV. DROGA DO JAKOŚCI Rozdział 13. Zasady podstawowe 13.1. FILOZOFIA JAKOŚCI A FILOZOFIA TURKUSU 13.2. DWA SŁOWA WSTĘPU 13.3. EDWARDS DEMING W JAPONII 13.4. DOKTRYNA JAKOŚCI 13.5. WADY SĄ JAK ZARAZKI 13.6. ZASADA STAŁEGO DOSKONALENIA 13.7. ZASADA WSPÓŁPRACY 13.8. ZASADA RACJONALNOŚCI 13.9. CZYM JEST JAKOŚĆ 13.10. JAKOŚĆ A WARTOŚĆ 13.11. NISKA JAKOŚĆ KOSZTUJE 13.12. DOBRA PRACA TO LEKKA PRACA 13.13. NIE OCZEKUJ PERFEKCJI - OCZEKUJ POSTĘPU 13.14. MYŚLENIE SYSTEMOWE 13.15. CZTERNAŚCIE ZASAD EDWARDSA DEMINGA 13.16. SZEŚĆ ŚMIERTELNYCH CHORÓB 13.17. CZTERY ZASADY HENRY'EGO FORDA 13.18. ZBIGNIEW BUJAK O POLICJI DROGOWEJ I SŁUŻBACH CELNYCH Rozdział 14. Specyficzne drogi do TQM 14.1. SZEŚĆ SIGMA 14.2. SZCZUPŁE ZARZĄDZANIE 14.3. DROGA TOYOTY 14.4. TROPEM JAKOŚCI Rozdział 15. Inkubatory jakości 15.1. CZYM SĄ INKUBATORY JAKOŚCI 15.2. TRAMPOLINY I BARIERY 15.3. METODA 5S - PIERWSZY KROK 15.4. DRZEWO WYMAGAŃ KRYTYCZNYCH DLA JAKOŚCI 15.5. BURZA MÓZGÓW 15.6. KARUZELA POMYSŁÓW 15.7. RYBIA OŚĆ 15.8. PIĘĆ RAZY DLACZEGO 15.9. ANALIZA PARETA 15.10. TABELKA JAK JEST - JAK BYĆ POWINNO 15.11. TABELKA PLUS-DELTA 15.12. CYKL JAKOŚCI SHEWHARTA 15.13. METODA SIEDMIU KROKÓW 15.14. POMÓŻMY SOBIE - WSPÓLNOTA WEWNĄTRZ ZESPOŁU 15.15. POMÓŻMY INNYM ? WSPÓLNOTA ZESPOŁÓW Rozdział 16. Jak to wszystko zrealizować 16.1. OD CZEGO ZACZĄĆ 16.2. SIEDEM PROCESÓW PRZEMIANY 16.3. CO ZROBIĆ, BY SIĘ UDAŁO Część V. ZROZUMIEĆ GŁOS PROCESU LOSOWEGO Rozdział 17. O procesach losowych ogólnie 17.1. PO CO NAM PROCESY LOSOWE 17.2. SYNDROM BALONIKA 17.3. PROCESY DETERMINISTYCZNE I LOSOWE 17.4. PRZEBIEGI I HISTOGRAMY PROCESÓW LOSOWYCH Rozdział 18. Głos procesu 18.1. PROCESY NORMALNE 18.2. KARTY KONTROLNE SHEWHARTA 18.3. PROCESY UREGULOWANE I ROZREGULOWANE 18.4. STATYSTYCZNE STEROWANIE PROCESAMI 18.5. MAJSTERKOWANIE 18.6. PUŁAPKI OCENY PROCESÓW "NA OKO" Rozdział 19. Głos klienta 19.1. REŻIM JAKOŚCIOWY PROCESU 19.2. STAWIANIE CELÓW 19.3. SYNDROM "TRAF W MÓJ KAMIEŃ" Rozdział 20. Odkrywanie ukrytych zaburzeń 20.1. SYGNAŁY ZAGŁUSZONE 20.2. GDY WYJĄTKI STAJĄ SIĘ REGUŁĄ 20.3. GDY PRECEDENS TWORZY NOWY STANDARD 20.4. ILE POMIARÓW Część VI. NARZĘDZIA PROCESOWE Rozdział 21. Zarządzanie procesami 21.1. PROCESOWY ATLAS FIRMY 21.2. PRODUKTY I ICH NORMY JAKOŚCI 21.3. TYPY CZYNNOŚCI PROCESOWYCH 21.4. RODZAJE CZYNNOŚCI PROCESOWYCH 21.5. TYPOWE PROCESY W ORGANIZACJI GOSPODARCZEJ 21.6. PRZEPŁYWY MIĘDZY PROCESAMI 21.7. POZIOM SZCZEGÓŁOWOŚCI PROCESOWEGO MODELU FIRMY 21.8. RÓŻNE OPISY PRZEDSIĘBIORSTWA Rozdział 22. Księga standardów 22.1. DOKUMENTY KSIĘGI STANDARDÓW 22.2. TWORZENIE, MODYFIKOWANIE LUB USUWANIE STANDARDU KS 22.3. ZAKRESY OBOWIĄZKÓW Część VII. ZARZĄDZANIE PRZEPŁYWEM INFORMACJI Rozdział 23. Zbiorowa wiedza 23.1. MĄDROŚĆ STADA 23.2. MĄDROŚĆ TŁUMU 23.3. MĄDROŚĆ TŁUMU WITRYN INTERNETOWYCH Rozdział 24. Firma 2.0 - platformy komunikacyjne 24.1. KANAŁY A PLATFORMY 24.2. WARSTWY SPOŁECZNOŚCIOWE W SIECI 24.3. OBAWY I UPRZEDZENIA WOBEC PLATFORM 24.4. KODEKS POSTĘPOWANIA NA SSPS 24.5. JAK ZAPROJEKTOWAĆ SSPS 24.6. JAK WDROŻYĆ SSPS 24.7. JAK OCENIĆ SSPS Wskazówki bibliograficzne Spisy Bibliografia Skorowidz O autorze: Andrzej Jacek Blikle - profesor matematyki w zakresie matematycznych podstaw informatyki, pracownik PAN i członek Academia Europaea (Europejskiej Akademii Nauk). Honorowy członek Polskiego Towarzystwa Informatycznego, honorowy prezes stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych, a także członek ponad dwudziestu innych organizacji. Jest też dyplomowanym mistrzem cukierniczym, a w latach 1990 – 2010 kierował firmą A.Blikle rozwijając ją w tym czasie z jednej cukierni do 15 placówek w Warszawie i 8 w sieci franchisingu poza Warszawą.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Andrzej Jacek Blikle
Wybrane wydawnictwa
  • Onepress
Okładka
  • Twarda
Rok wydania
  • 2021
Ilość stron
  • 632
ISBN
  • 9788328381582