Visual Studio 2022. Wprowadzenie do .NET MAUI Poznań

Wejdź ze swoim kodem na wiele platform. Równocześnie! Oferowane przez Microsoft oprogramowanie Visual Studio ma spore możliwości. W tym środowisku można samodzielnie projektować aplikacje, aplikacje sieciowe, usługi sieciowe i serwisy internetowe ... czyli praktycznie wszystko. W ramach Visual …

od 32,50 Najbliżej: 0,2 km

Liczba ofert: 5

Oferta sklepu

Opis

Wejdź ze swoim kodem na wiele platform. Równocześnie! Oferowane przez Microsoft oprogramowanie Visual Studio ma spore możliwości. W tym środowisku można samodzielnie projektować aplikacje, aplikacje sieciowe, usługi sieciowe i serwisy internetowe ... czyli praktycznie wszystko. W ramach Visual Studio 2022 możliwa jest praca z .NET MAUI, międzyplatformową strukturą do tworzenia natywnych aplikacji mobilnych i klasycznych (z użyciem języków C# i XAML). Z tego podręcznika dowiesz się, jak w ramach Visual Studio 2022 korzystać z .NET MAUI. Poznasz zasady tworzenia projektów i uruchamiania aplikacji w systemach Windows i Android, jak również przechowywania danych w plikach XML. Zaznajomisz się też z architekturą MVVM i z odpowiednimi poleceniami. Przyjrzysz się zachowaniom, własnościom zależności i własnościom doczepianym. Popracujesz z multimediami, zbadasz stan urządzenia i odczytasz czujniki. Wreszcie skupisz się na Reversi ... na silniku tej gry, jej widoku w .NET MAUI, a także wykrywaniu szczególnych sytuacji. Wisienką na torcie będzie odpalenie gry na komputerze i dla systemu Android. Spis treści: ROZDZIAŁ 1. Pierwsza aplikacja .NET MAUI Tworzenie projektu Uruchamianie aplikacji w systemie Windows Aplikacja sterowana zdarzeniami Projektowanie interfejsu z MAUI Kilka uwag na temat kodu XAML Nazwy kontrolek i zdarzenia Pasek inspekcji Kontrola składowych koloru ROZDZIAŁ 2. Uruchamianie aplikacji w systemie AndroidZmiana układu kontrolek Rozbudowa interfejsu. Przeładowywanie na gorąco Jeden projekt, wiele platform ROZDZIAŁ 3. Przechowywanie danych w plikach XMLPodstawy języka XML LINQ to XML Zapisywanie i odtwarzanie stanu aplikacji ROZDZIAŁ 4. Architektura MVVMWzorzec MVVM Szkic projektu Model Model widoku Wiązanie danych Czyszczenie zaplecza Konwertery Wielowiązanie ROZDZIAŁ 5. PoleceniaInterfejs ICommand Polecenie-przekaźnik Mechanizm "zmiany" zdarzenia na polecenie ROZDZIAŁ 6. Zachowania, własności zależności i własności doczepianeZachowania Własności zależności Uruchomienie na Androidzie Polecenie jako własności zależności Własność doczepiona (attached property) Zachowanie wykonujące polecenie przy zamknięciu strony ROZDZIAŁ 7. MultimediaZdjęcia Synteza mowy ROZDZIAŁ 8. Stan urządzenia i odczyt czujnikówStan urządzenia Czujniki AkcelerometrPotrząsanie urządzeniemLatarka i wibracjeBarometrKompasOrientacjaLokalizacja ROZDZIAŁ 9. Silnik gry Reversi w .NET 6Biblioteka .NET 6 Stan planszy Konstruktor klasy Implementacja zasad gry Obliczanie liczb pól zajętych przez graczy ROZDZIAŁ 10. Widok gry Reversi w .NET MAUIGraficzna prezentacja planszy Elastyczność Interakcja z użytkownikiem Historia ruchów ROZDZIAŁ 11. Wykrywanie szczególnych sytuacji w grze ReversiOddawanie ruchu Czy to już koniec? Kto wygrał? Komunikaty ROZDZIAŁ 12. Komputer gra w ReversiRozbudowa silnika Jak znaleźć najlepszy ruch? Gra z komputerem Wybór liczby graczy Uruchomienie na Androidzie O autorze: Jacek Matulewski - fizyk zajmujący się na co dzień optyką kwantową i układami nieuporządkowanymi na Wydziale Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Jego specjalnością są symulacje ewolucji układów kwantowych oddziaływujących z silnym światłem lasera. Od 1998 interesuje się programowaniem dla systemu Windows, w szczególności w środowisku Borland C++Builder. Ostatnio zainteresowany platformą .NET i językiem C#. Poza opublikowanymi u nas książkami dotyczącymi programowania przygotował również cykl artykułów dla czasopisma "PC World Komputer" (od sierpnia 2005). Wierny użytkownik kupionego w połowie lat osiemdziesiątych "komputera osobistego" ZX Spectrum 48k.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Jacek Matulewski
Wybrani autorzy
  • Jacek Matulewski
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Miękka
Format
  • 16.0 x 23.5 cm
Rok wydania
  • 2023
Ilość stron
  • 144
Tematyka
  • Programowanie
  • Projektowanie
ISBN
  • 9788328390263