
Manual. Projektowanie komunikacji wizualnej Poznań
Idea książki zrodziła się z nowej koncepcji kształcenia projektantów graficznych na Uniwersytecie SWPS. Powstała, żeby pokazać czego i jak należy uczyć w zakresie komunikacji wizualnej w formie, przeglądowych i praktycznych tekstów. Jak sama nazwa wskazuje jest to manual, który w założeniu ma być …
Liczba ofert: 0

Podobne produkty nowe i używane
-
od 55,43 zł Oferta sklepu
Wielka wojna o chipy
0 km -
od 68,63 zł Oferta sklepu
Makroekonomia
0 km -
od 65,93 zł Oferta sklepu
Dlaczego narody przegrywają
0 km -
od 67,99 zł Oferta sklepu
Wspomnienia gracza giełdowego.
0 km -
od 69,65 zł Oferta sklepu
Podstawy rachunkowości - od teorii do praktyki
0 km -
od 85 zł Oferta sklepu
Kochaj pieniądze. Pieniądze kochają ciebie
0 km -
od 60,61 zł Oferta sklepu
Finanse przedsiębiorstw
0 km -
od 62,53 zł Oferta sklepu
Nowe zasady marketingu i PR. Jak poprzez social media, podcasty, content marketing, newsjacking oraz sztuczną inteligencję dotrzeć bezpośrednio do kup
0 km -
od 69,66 zł Oferta sklepu
Międzynarodowy system walutowy. Od złota do waluty cyfrowej (wyd. II) CeDeWu
0 km -
od 61,38 zł Oferta sklepu
Bitcoin. Wszystko, co musisz wiedzieć o .. wyd.lll
0 km -
od 64,20 zł Oferta sklepu
Współczesna logistyka - Szymonik Andrzej, Nowak Iwo
0 km -
od 58,83 zł Oferta sklepu
Strategiczne zarządzanie płynnością finansową w przedsiębiorstwie CeDeWu
0 km -
od 79,73 zł Oferta sklepu
Rachunkowość finansowa - od teorii do praktyki w.6
0 km -
od 58,36 zł Oferta sklepu
Współczesna polityka gospodarcza (Wyd.III)
0 km -
od 74,99 zł Oferta sklepu
Ekonomia behawioralna w konstrukcji systemów zabezpieczenia emerytalnego. Doświadczenia dla Polski
0 km -
od 59,87 zł Oferta sklepu
Jak radzić sobie ze zmieniającym się porządkiem świata. Zasady
0,1 km -
od 65,93 zł Oferta sklepu
AI i VR w szkoleniach i rozwoju pracowników - Marta Machalska
0,1 km -
od 59 zł Oferta sklepu
Niezliczone języki. Jak języki, którymi mówimy, ujawniają różnice w naszym myśleniu
0,2 km -
od 54 zł Oferta sklepu
Bottom Billion
0,2 km -
od 81 zł Oferta sklepu
The Financial Abundance Blueprint: A Black Woman's Guide to Achieve Financial Literacy, Build a Successful Career, and Break Boundaries | Odbiór w ksi
0,2 km -
od 89,90 zł Oferta sklepu
Deficit: How Feminist Economics Can Change Our World | Odbiór w księgarni za 0 zł lub bezpłatna wysyłka od 149 zł
0,2 km -
od 87,88 zł Oferta sklepu
Giełda, wolność i pieniądze. Poradnik spekulanta
1 km -
od 92,40 zł Oferta sklepu
Rachunkowość zarządcza od teorii do praktyki CeDeWu
1 km -
od 75,86 zł Oferta sklepu
Od bionauki do biobiznesu. Komercjalizacja wiedzy w biotechnologii medycznej (wyd. II)
1 km -
od 58,05 zł Oferta sklepu
Normalizacja polityki stóp procentowych współczesnych banków centralnych C. H. Beck
4,4 km -
od 58,80 zł Oferta sklepu
Zastosowanie behawioralnego modelu oporu społecznego w procesie rozwoju sieciowej infrastruktury ele
4,4 km -
od 63 zł Oferta sklepu
Kadry i płace 2018
4,4 km -
od 100,50 zł Oferta sklepu
Finanse Publiczne Współczesne Ujęcie - Stanisław Owsiak
4,4 km -
od 80,85 zł Oferta sklepu
VAT 2012. Komentarz dla praktyków z suplementem elektronicznym
4,4 km -
od 54,87 zł Oferta sklepu
Odkoduj pułapki myślenia w biznesie. Jak ekonomia behawioralna wpływa na wybory klientów
0 km -
od 60,26 zł Oferta sklepu
Inteligentny inwestor. Najlepsza książka o inwestowaniu wartościowym
0 km -
od 63,36 zł Oferta sklepu
Sztuka wojny. Wydanie premium (barwione brzegi)
0,1 km -
od 66,99 zł Oferta sklepu
Kalendarz Dyrektora Szkoły 2025/2026
0,1 km -
od 65,88 zł Oferta sklepu
Zasady oceny działalności gospodarczej przedsiębiorstw (Wyd.II)
0 km
Opis
Idea książki zrodziła się z nowej koncepcji kształcenia projektantów graficznych na Uniwersytecie SWPS. Powstała, żeby pokazać czego i jak należy uczyć w zakresie komunikacji wizualnej w formie, przeglądowych i praktycznych tekstów. Jak sama nazwa wskazuje jest to manual, który w założeniu ma być użyteczny i używalny w ramach procesu dydaktycznego, ale nie tylko – przeglądowe teksty, uzupełnione o praktyczne przykłady oraz liczne odwołania, czynią tę pozycję ściągą dla projektantów komunikacji wizualnej. Punktem wyjścia jest teoria projektowania, w ramach której autorzy skupiają się na logice i charakterystyce procesu projektowego, organizacji zespołu projektowego czy wiodących metod projektowych i edukacji projektowania. W drugiej części przyglądają się projektowaniu w wymiarze eksperymentalnym, poszukują relacji między komunikacją, obrazowaniem i sztuką w procesie kształcenia projektantów i projektantek. Trzecia część to prezentacja najistotniejszych obszarów projektowania komunikacji wizualnej wraz z praktycznym i metodycznym ich ujęciem: identyfikacja wizualna, informacja i orientacja, opakowania, kreacja reklamowa czy innowacje społeczne. Książkę zamyka studium przypadku - to tutaj starają się dowieść, że projektowanie to rozwiązywanie problemów na drodze ich diagnozy i dostarczanie możliwie adekwatnych rozwiązań dla końcowych użytkowników. 1. Jesteśmy zespołem artystów/-tek, naukowców/-czyń i projektantów/- tek – wierzymy w nieoczywiste połączenia. Ciekawość i otwartość mobilizują nas do wzajemnego zadawania sobie pytań (czasem niewygodnych). Uczymy (się) zmiany. Do tej prowadzą dwie drogi – design lub katastrofa. Nie przez przypadek decydujemy się na pierwszą opcję. Cenimy równość i różnorodność, a że nie ma nic bardziej demokratycznego od projektowania… wybór jest oczywisty. 2. Pielęgnujemy dwie postawy: naukową (ciekawość i chęć poszukiwania odpowiedzi na zadawane pytania) i twórczą (gotowość do rozwiązywania problemów i formułowania nieoczywistych wypowiedzi – prostych, ale nie banalnych). Jak mawiają niektórzy: „Im chłodniejsza głowa, tym gorętsze serce”. Obojętność i projektowanie nie idą w parze. Empatię, tolerancję i społeczne zaangażowanie dopisujemy do ogólnych wartości uniwersytetu. 3. Ciekawość tego, co kryje się za drzwiami, napędza nas do działania. Nie istnieje przepis na dobry projekt – są różne sposoby na dobre projektowanie. Czasem trzeba dodać gazu. Ogólnie rzecz biorąc: projektujemy z ludźmi, dla ludzi i o ludziach, pamiętając, że ci potrzebują środowiska do życia i przeżycia. 4. Funkcja wyznacza nasz sposób projektowego działania – choć nie my wymyśliliśmy słynne stwierdzenie form ever follows function, towarzyszy nam ono w pracy zarówno dydaktycznej, jak i projektowej. 5. Świat jest wystarczająco piękny, nie ma sensu zasypywać go niepotrzebnymi produktami. Kluczowe pytanie odnosi się do tego, czy chcemy mieć zrównoważone projektowanie, czy świadome w sensie zrównoważenia społeczeństwo. 6. Środowisko naszej pracy i współpracy wyznaczają funkcje społeczne, które pełnimy. Zależy nam na tym, by było bezpieczne i przyjazne dla Wszystkich jego członków/kiń. Nie da się tego osiągnąć bez partnerstwa, które uznajemy za punkt wyjścia wszelkiego rodzaju interakcji. 7. Ponieważ świat jest bardziej skomplikowany, niż może się wydawać, wyrażamy swoje racje za pośrednictwem argumentów – te jednak muszą stać w zgodzie z aktualną wiedzą naukową. Sprzeciwiamy się przejawom mowy nienawiści, fake newsom czy dezinformacji. 8. Bierzemy odpowiedzialność za nasze słowa, czyny i gesty, ale nie za ich interpretację. Ta zawsze należy do interpretujących. 9. Choć może się to wydać dość kontrowersyjne, w naszym świecie nie da się doświadczyć niczego piękniejszego od dysonansu poznawczego. Nierzadko (nieświadomie) popełniamy błędy, z których (świadomie) wyciągamy wnioski. Wierzymy w potencjał płynący z porażki. 10. Projektowanie i uczenie (się) wymagają jasnych, klarownych i wolnych od sprzeczności zasad. Raz ustalonych reguł nie łamie się w trakcie gry. Za każdy proces (czy to dydaktyczny, czy projektowy) należy wziąć odpowiedzialność – bez niej nie ma mowy o rozwoju. 11. Nasz świat to rzeczywistość kodów, znaków, marek, zasadniczo komunikacji – w końcu wszystko jest komunikacją.
Specyfikacja
Podstawowe informacje
Autor |
|
Wybrane wydawnictwa |
|
Okładka |
|
Rok wydania |
|
Ilość stron |
|
ISBN |
|