E-turystyka. Piotrków Trybunalski

Publikacja jest owocem badań autora prowadzonych w zakresie wykorzystania technologii informatycznych w turystyce oraz współpracy z licznymi przedsiębiorstwami świadczącymi usługi informatyczne dla sektora turystycznego. Omówiono w niej: - wpływ oraz główne problemy zastosowania technologii …

od 48,60 Najbliżej: 44 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Publikacja jest owocem badań autora prowadzonych w zakresie wykorzystania technologii informatycznych w turystyce oraz współpracy z licznymi przedsiębiorstwami świadczącymi usługi informatyczne dla sektora turystycznego. Omówiono w niej: - wpływ oraz główne problemy zastosowania technologii informatycznych w działalności przedsiębiorstw, - historię rozwiązań informatycznych w sektorze lotniczym na przykładzie ewolucji systemów rezerwacyjnych, - historię zastosowań rozwiązań informatycznych w sektorze hotelarskim oraz touroperatorów, - rewolucję internetową z połowy lat 90. XX wieku, która miała wpływ na rozwój sektora turystycznego, - problemy związane z implementacją rozwiązań informatycznych w sektorze publicznym (e-partnership, budowa systemów informacji turystycznej) - przyszłość zastosowań technik informatycznych w sektorze turystycznym (technologie mobilne, wirtualna rzeczywistość). W książce zamieszczono studia przypadków, które są przykładami badań naukowych w zakresie e-turystyki prowadzonych na całym świecie. Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich zainteresowanych problematyką zastosowań ICT w sektorze turystycznym, a w szczególności dla praktyków życia gospodarczego, pracowników administracji publicznej, pracowników naukowych oraz studentów kierunków związanych z turystyką. Dr Adam Pawlicz doktor nauk ekonomicznych, pracownik Katedry Zarządzania Turystyką na Uniwersytecie Szczecińskim Spis treści: Okładka Strona tytułowa Strona redakcyjna Spis treści Studia przypadków Wstęp Rozdział 1. Nowe technologie informacyjne w sektorze turystycznym - przedmiot i metodologia badań 1.1. Wpływ technologii informacyjnych na proces wymiany na rynku 1.1.1. Wprowadzenie 1.1.2. Społeczeństwo informacyjne 1.1.3. ICT na poziomie organizacji 1.2. Rynek usług turystycznych 1.3. Teoretyczne podstawy e-turystyki 1.3.1. Pojęcie e-turystyki 1.3.2. Miejsce e-turystyki w badaniach naukowych Rozdział 2. Rozwój globalnych systemów dystrybucji do roku 1995 2.1. Sektor lotniczy przed wprowadzeniem CRS 2.2. Powstanie SABRE 2.3. Projekty wspólnego systemu rezerwacyjnego 2.4. Włączenie agentów turystycznych do elektronicznych kanałów dystrybucji 2.5. Deregulacja rynku lotniczego 2.6. Regulacje CRS 2.7. Globalne systemy dystrybucji 2.8. Trendy na rynku GDS w latach 90. Rozdział 3. Rozwój e-turystyki w hotelarstwie do roku 1995 3.1. Wewnętrzne systemy wspierające zarządzanie hotelami 3.2. Pierwsze CRS w hotelarstwie 3.3. Mariaż systemów hotelowych z GDS 3.4. Przedsiębiorstwa typu switch 3.5. Wykorzystanie GDS oraz hotelowych CRS w małych hotelach 3.6. E-touroperatorzy Rozdział 4. Rewolucja internetowa na rynku turystycznym 4.1. Wpływ internetu na proces wymiany 4.2. Internet a popyt turystyczny 4.2.1. Proliferacja internetu 4.2.2. Turystyka biznesowa i turystyka wypoczynkowa 4.2.3. Motywy korzystania z internetu jako kanału dystrybucji usług turystycznych 4.3. Internet a podaż turystyczna 4.3.1. Stopień wykorzystania internetu w przedsiębiorstwach 4.3.2. Czynniki determinujące stosowanie internetu w przedsiębiorstwach turystycznych 4.4. Wpływ internetu na rynek turystyczny 4.4.1. Dysintermediacja 4.4.2. Reintermediacja Rozdział 5. Wykorzystanie ICT w systemach informacji turystycznej 5.1. Problemy implementacji ICT w sektorze publicznym 5.2. Koncepcja DMS 5.3. Informacja turystyczna Rozdział 6. Przyszłość technologii informatycznych w sektorze turystycznym 6.1. Technologie mobilne 6.2. Wirtualna rzeczywistość 6.2.1. Pojęcie wirtualnej rzeczywistości 6.2.2. Przyszłość rozwiązań WR 6.2.3. Potencjalne wykorzystanie WR w sektorze turystycznym 6.2.4. WR jako potencjalny substytut turystyki Bibliografia Przypisy

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Adam Pawlicz
Ilość stron
  • 125
Format
  • PDF
  • MOBI
  • EPUB
Rok wydania
  • 2012
Wybrane wydawnictwa
  • PWN