Zarządzanie przedsiębiorstwami rodzinnymi w warunkach społeczno-gospodarczych XXI wieku Piotrków Kujawski

Przedsiębiorstwa rodzinne stanowią najstarszą, a jednocześnie najbardziej powszechną formę działalności gospodarczej. Pomimo bogatych dziejów oraz powszechności przedsiębiorstw rodzinnych historia ich badań jest stosunkowo krótka. Ważne publikacje na ten temat pojawiły się w USA dopiero w latach …

od 75,99 Najbliżej: 40 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Przedsiębiorstwa rodzinne stanowią najstarszą, a jednocześnie najbardziej powszechną formę działalności gospodarczej. Pomimo bogatych dziejów oraz powszechności przedsiębiorstw rodzinnych historia ich badań jest stosunkowo krótka. Ważne publikacje na ten temat pojawiły się w USA dopiero w latach 70., a zakrojone na dużą skalę badania ich funkcjonowania – w latach 90. XX w. W Polsce pierwsze artykuły poświęcone temu zagadnieniu ukazały się niewiele później. W ciągu ostatniej dekady w Polsce wydano wiele prac dotyczących zarządzania przedsiębiorstwami rodzinnymi oraz ich roli w gospodarce i społeczeństwie. Mimo to nadal występują znaczne rozbieżności w definiowaniu przedsiębiorstw rodzinnych oraz w ocenie ich udziału w zatrudnieniu i tworzeniu dochodu narodowego. Prezentowana publikacja ma na celu nie tylko zdefiniowanie kluczowych cech i funkcji przedsiębiorstw rodzinnych, lecz także przedstawienie wyzwań menedżerskich, z którymi obecnie się borykają. Autorka analizuje najnowsze trendy w rozwoju tych firm wynikające z czwartej rewolucji przemysłowej, czyli rewolucji informacyjnej i cyfrowej. Ponadto omawia wyzwania związane z wdrożeniem koncepcji Przemysłu 4.0 oraz prognozowanymi zmianami w ramach idei Przemysłu i Społeczeństwa 5.0. W książce przedstawiono zarówno typowe, lecz zmieniające się problemy ekonomiczne przedsiębiorstw, jak i mniej znane, specyficzne zagadnienia dotyczące zarządzania firmami rodzinnymi. Analizując standardowe i niestandardowe praktyki funkcjonowania przedsiębiorstw rodzinnych, autorka formułuje praktyczne rekomendacje dla przedsiębiorców. Opierając się na wynikach najnowszych badań przeprowadzonych w Polsce i poza granicą, analizuje obecne wyzwania i trendy związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstw rodzinnych. Podejmuje się weryfikacji lub uzupełnienia dotychczasowych ocen, wskazując na pojawienie się nowych tendencji lub zmian nieoczekiwanych przez wcześniejszych autorów. Monografia jest przeznaczona dla kilku grup czytelników. Pracownicy naukowi znajdą w niej przegląd literatury i wyniki badań nad zarządzaniem przedsiębiorstwami rodzinnymi. Studenci mogą używać jej jako podstawowego podręcznika na kierunkach związanych z przedsiębiorczością rodzinną i zarządzaniem małymi oraz średnimi przedsiębiorstwami. Osoby zainteresowane problematyką prowadzenia firmy rodzinnej znajdą w książce użyteczne informacje na temat zasad jej tworzenia, sposobów funkcjonowania, możliwości wzrostu, restrukturyzacji, finansowania oraz wyzwań dotyczących sukcesji. Monografia może ponadto zainteresować pracowników instytucji centralnych i samorządowych, odpowiedzialnych za politykę wobec przedsiębiorczości rodzinnej oraz programy jej wspierania. Zarządzanie przedsiębiorstwami rodzinnymi w warunkach społeczno-gospodarczych XXI wieku Ta publikacja to kompleksowe opracowanie dotyczące przedsiębiorstw rodzinnych, które są najstarszą i najpowszechniejszą formą działalności gospodarczej. Autorka, Agnieszka Thier, przedstawia kluczowe cechy i funkcje tych przedsiębiorstw oraz analizuje wyzwania menedżerskie, z którymi borykają się w XXI wieku. Dla kogo jest ta książka? Menedżerowie i właściciele przedsiębiorstw rodzinnych Studenci kierunków związanych z zarządzaniem i biznesem Pracownicy naukowi i badacze zajmujący się tematyką przedsiębiorstw rodzinnych Osoby zainteresowane rozwojem i funkcjonowaniem przedsiębiorstw w Polsce Co zyskasz dzięki tej publikacji? Definicje i cechy: Zrozumienie kluczowych cech i funkcji przedsiębiorstw rodzinnych. Analiza wyzwań: Poznanie aktualnych wyzwań menedżerskich, z którymi borykają się przedsiębiorstwa rodzinne. Trendy i badania: Dostęp do najnowszych trendów i badań dotyczących funkcjonowania przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce i na świecie. Wiedza praktyczna: Praktyczne wskazówki dotyczące zarządzania przedsiębiorstwami rodzinnymi w zmieniających się warunkach społeczno-gospodarczych. Kluczowe tematy i obszary Definicja przedsiębiorstw rodzinnych Rola przedsiębiorstw rodzinnych w gospodarce Wyzwania menedżerskie w XXI wieku Trendy w zarządzaniu przedsiębiorstwami rodzinnymi Badania nad przedsiębiorstwami rodzinnymi w Polsce O Autorze Agnieszka Thier – ekspertka w dziedzinie zarządzania przedsiębiorstwami rodzinnymi, autorka wielu publikacji naukowych oraz praktycznych dotyczących tej tematyki. O Wydawcy PWE – renomowane wydawnictwo specjalizujące się w publikacjach z zakresu nauk społecznych, biznesu i zarządzania, znane z wysokiej jakości merytorycznej swoich książek.Producent/osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo produktuPolskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A.Wawelska 78 lok. 2202-034 Warszawahandel@pwe.com.pl795189901

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Agnieszka Thier
Okładka
  • Miękka
Rok wydania
  • 2025
Ilość stron
  • 228
ISBN
  • 9788320825886