3ds Max 2012. Ćwiczenia praktyczne. Oświęcim

Postać - kto zostanie bohaterem Twojego przedstawienia? Scenografia - w jakiej przestrzeni umieścisz wykreowaną postać? Ożywianie - jak tchnąć ducha w nieruchomą figurę? Bądź kreatorem - zbuduj swój świat i wpraw go w ruch! 3ds Max już od ponad dwóch dekad króluje na rynku programów do tworzenia i …

od 16,45 Najbliżej: 48 km

Liczba ofert: 1

Oferta sklepu

Opis

Postać - kto zostanie bohaterem Twojego przedstawienia? Scenografia - w jakiej przestrzeni umieścisz wykreowaną postać? Ożywianie - jak tchnąć ducha w nieruchomą figurę? Bądź kreatorem - zbuduj swój świat i wpraw go w ruch! 3ds Max już od ponad dwóch dekad króluje na rynku programów do tworzenia i animacji trójwymiarowej grafiki. Jednym ze źródeł tego sukcesu są spektakularne efekty, które można osiągnąć dzięki tej aplikacji. Wersja 2012 jest o tyle interesująca, że pozwala między innymi na niesamowite - dwudziestokrotne - przyspieszenie renderowania i umożliwia wstępny podgląd trójwymiarowej sceny w zakresie świateł, cieni czy faktur. To znacznie skraca czas potrzebny na dopracowanie tworzonej wizualizacji. Książka "3ds Max 2012. Ćwiczenia praktyczne" ułatwi Ci wejście w świat komputerowych animacji. Dzięki niej dokładnie poznasz interfejs programu 3ds Max 2012 i nauczysz się wykorzystywać podstawowe narzędzia. Twoim zadaniem będzie stworzenie z prostych brył kompletnej postaci i nadanie jej rozmaitych atrybutów, a także opracowanie szkieletu umożliwiającego wprawienie jej w ruch. Ponadto dowiesz się, jak przygotować wnętrze, w którym będzie poruszała się Twoja postać. Ostatnim etapem jest jej ożywienie, czyli zaplanowanie jej działań. Poczuj się stwórcą i tchnij życie w swoje dzieło! W książce zostały omówione m.in. następujące zagadnienia: modelowanie postaci, budowanie sceny, skóra i szkielet, czyli jak przygotować postać do animacji, animacja. Baw się i zachwycaj animacjami w trójwymiarze! Spis treści: Rozdział 1. Modelowanie postaci (5) Początek (5) Proste bryły (Primitives) (16) Obiekty siatkowe (28) Materiały (40) Włosy i ubranie (56) Rozdział 2. Budowanie sceny (79) Modelowanie wnętrza (80) Materiały (106) Kamera i podstawowe oświetlenie sceny (119) Realistyczne oświetlenie wnętrza (129) Realistyczne oświetlenie na zewnątrz, czyli Pinokio wychodzi z domu (135) Rozdział 3. Skóra i szkielet, czyli jak przygotować postać do animacji (147) Przygotowanie skóry (147) Gotowy szkielet humanoida (Biped) (151) Nakładanie skóry na szkielet (159) Rozdział 4. Animacja (165) Przygotowania (166) Klucze animacji (173) Kontrolery animacji (184) Animowane światła, materiały i efekty (195) Biped (209) Łączenie sekwencji ruchu (225) Końcowe poprawki, rendering i montaż filmu (230) O autorze: Joanna Pasek - z wykształcenia architekt. Ma wieloletnie doświadczenie w pracy z grafiką komputerową. Specjalizuje się w programach 3D, zajmuje się także ilustracją wektorową i grafiką rastrową. Autorka książek poświęconych programom graficznym: kolejnym edycjom programu 3ds Max (wcześniej 3D Studio), Adobe Photoshop, Flash i CorelDRAW. Dla wydawnictwa Helion tworzy również projekty graficzne. Mieszka na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej z ulubionymi zwierzakami, wśród których najważniejsza jest klacz Basia. W wolnych chwilach rysuje tradycyjne ilustracje i prowadzi stronę www.akwarelki.net.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Joanna Pasek
Rok wydania
  • 2012
Ilość stron
  • 240
Kategorie
  • Grafika komputerowa
Wybrani autorzy
  • Joanna Pasek
Wybrane wydawnictwa
  • Helion